"VB-sorrend". Pepsi, Coca, Szentkirályi

A közelmúltban közvetített 2010-es Labdarúgó-világbajnokság kapcsán nemzetközi reklámhatás vizsgálatot végzett az Ipsos ASI. Ennek keretében Magyarországon 4 hirdető: Pepsi, Coca, Nike, Szentkirályi egy-egy televíziós reklámja került górcső alá.

A válaszadók mintegy négyötöde látta a Pepsi, valamivel több, mint fele a Coca és a Szentkirályi reklámjait, viszont a Nike-ét csak minden kilencedik ember. A reklámok beazonosításánál is a Pepsi szerepelt a legeredményesebben, a filmet látók több, mint négyötöde tudta beazonosítani a márkát, a többi termék esetében ez az arány egyaránt kétharmad körül mozgott.

A reklám hatásaival kapcsolatban a legtöbb pozitív érzést a Szentkirályi váltotta ki: a termék magyar volta, valamint Puskás Ferenc megelevenítése egyaránt közrejátszhatott abban, hogy a reklám képes volt arra, hogy közelebb hozza a márkát a fogyasztóhoz. A reklámot a válaszadók többsége hihetőnek, személyhez szólónak találta, és úgy érezte, hogy a reklám hatására többet tudott meg a márkáról. Ezen felül több, mint kétharmad részük úgy érezte, hogy a reklám a termék egyediségét, a versenytársaktól való megkülönböztethetőségét is jól alátámasztja. 

Szentkirályi-reklám, 2010: Szerették 

A két fő konkurens kólamárka, a Pepsi és a Coca egymáshoz közeli eredményeket ért el a vizsgált dimenziók többségében. A reklám hihetőségénél ért el lényegesen magasabb eredményt a Coca a Pepsinél. A filmek érthetősége kapcsán úgy látszik, nehezen tudjuk elképzelni Wayne Rooney-t lakókocsiban élő öregemberként: a Nike esetében a válaszadók mintegy fele nem értette, míg a többi termék esetében ez az arány egyaránt egyötöd volt.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo