Focivb cikkek

Alig éri meg a foci EB a vendéglátónak, az Olimpia kész ráfizetés
Az EB által generált turisztikai bevétel meg sem kottyan egy olyan nagy nemzetgazdaságnak, mint amilyen Franciaországé. A francia GDP 0,05%-át adják az EB-látogatók költései. Az EB-k és VB-k megrendezése nem feltétlenül jár óriási beruházással, az olimpiáké viszont igen, amit a turizmus növekedése nem termel vissza és az országimázs fényesítése sem kompenzál.

A kütyüboltokban idén kétszer van karácsony
Megugrott a fogyasztás: nemcsak televízióra és hi-fire, hanem táblagépekre, okostelefonokra is többet költöttek a magyarok idén a futball-világbajnokság alatt, mint 2013 karácsonyán.

"VB-sorrend". Pepsi, Coca, Szentkirályi
A közelmúltban közvetített 2010-es Labdarúgó-világbajnokság kapcsán nemzetközi reklámhatás vizsgálatot végzett az Ipsos ASI. Ennek keretében Magyarországon 4 hirdető: Pepsi, Coca, Nike, Szentkirályi egy-egy televíziós reklámja került górcső alá.

Ingyen segíthet 72 millió gyermeken!
Néhány nappal ezelőtt lépte át a 12 milliót a 1GOAL elnevezésű kampányban résztvevők száma. A figyelemfelhívó akció célja, hogy a futball világbajnoksághoz kapcsolódóan kiemelten támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek beiskoláztatásának ügyét.

A VB a kkv-kra is jó hatással van
A világbajnokság fellendülést hozhat a munkahelyeken hangulat és elkötelezettség tekintetében, főleg azokon a munkahelyeken, ahol a munkavégzést a kivetítők köré tudják szervezni - véli Luis Casado, az IPG LaserJet és nagyvállalati megoldásokért felelős EMEA-régióbeli marketingigazgatója.

Egymilliárdot bukik Anglia csapata kiesése miatt
Több mint egymilliárd font veszteséget okoz a brit gazdaságnak az angol labdarúgó-válogatott korai kiesése a dél-afrikai világbajnokság további küzdelmeiből.

Meccs közben jól gurul a fröccs is...
A foci VB jó hatással van a fröccs-fogyasztásra, legalábbis ezt állítja egy új online elemzés. Az Varga Pincészet és Vinoport.hu online bormagazin 575 személyt kérdezett meg arról, hogy mit isznak a magyarok a VB meccsek alatt.

Gazdasági fellendülés vár a VB-győztesre?
Nem tudni miért, de a vébégyőztes országok GDP-je rendre megugrik a győzelem évében. Ha nem a foci hat a gazdaság teljesítményére, hanem a gazdasági növekedés inspirálja a játékosokat, akkor idén alighanem Brazília nyer.

Ilyen is van: amikor a főnök engedi a foci vb-t nézni...
Meg kell engedni a németeknek, hogy nézhessék a tévén a labdarúgó-világbajnokság mérkőzéseit munkaidőben is - ezzel állt elő Dieter Hundt, a német munkaadók szövetségének elnöke.