„A világbajnokság összehozza az embereket, még azokat is, akiket nem érdekel a foci. Egyértelmű, hogy ez a felfokozott csapatszellem csak javítja az üzleti hatékonyságot a meccs előtti és utáni reggelen is" - közölte Casado. A szakember a HP "LaserJet Pays You Back" ("A LaserJet megtérül") kampányának keretében készült felmérésből idéz, mely szerint a foci világbajnokság meglepetésszerű fellendülést hozhat az európai kis- és középvállalkozások számára. A régió vállalkozói közösségében végzett felmérés alapján a válaszadók több mint fele hatékonyabban dolgozik, ha előző nap az ország focicsapata nyert.
A csoport mérkőzések idején készült felmérés alapján az angolok (63%) és hollandok (62%) érik el a legnagyobb hatékonyság-növekedést a győzelmet követő napon. A németek többsége kevésbé hatékonynak vallotta magát (csak 47%), ennél jobb a helyzet a spanyoloknál, ahol 56 százalék állította, hogy jobban dolgozik egy győzelem másnapján.