A kütyüboltokban idén kétszer van karácsony

Megugrott a fogyasztás: nemcsak televízióra és hi-fire, hanem táblagépekre, okostelefonokra is többet költöttek a magyarok idén a futball-világbajnokság alatt, mint 2013 karácsonyán.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mentek a tabletek – Kép: SXC

Infokommunikációs eszközök – köztük tabletek és okostelefonok – vásárlására több áruhitel-igénylés érkezett a labdarúgó-világbajnokságot megelőző időszakban, mint tavaly karácsonykor. „A kereslet jelentős megugrásának két magyarázata van – véli Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója. – A foci-vb-t egyre többen szeretnék úgy követni, hogy meccsnézés közben nincsenek helyhez kötve, ráadásul a mérkőzések egy részét kora este rendezik, amikor sokan még a munkahelyükön vannak vagy éppen útközben hazafelé. Aki nem akar lemaradni az eredményekről, és eredetileg is tervezte egy tablet vagy éppen egy új, korszerűbb okostelefon beszerzését, annak a vb adhatta meg utolsó lökést a vásárláshoz” – tette hozzá a szakember.

Nemcsak az elektronikai üzletek pörögtek: sörből négyszer annyit rendeltek a magyarok.

A növekvő kereslet a Cetelem Körkép 2014 eredményeiből is kiolvasható volt, a gyakorlat pedig most igazolja a trend megfordulását. A felmérés szerint ugyanis a magyarok 38 százaléka tervezi növelni fogyasztását ebben az évben. A vásárlási kedv erősödésének oka, hogy egyéni helyzetüket is jobbnak ítélik meg, mint korábban: míg 2013-ban 10-es skálán 3,6 pontra, addig idén a válaszadók már átlagosan 4,2 pontra értékelték azt. Okostelefon vásárlását tavaly minden ötödik ember tervezte, idén pedig már több mint 25 százalékuk. Táblagépet pedig a válaszadók 19 százaléka szeretne venni ebben az évben, míg tavaly ez a szám csak 11 százalék volt.

„Hosszú távon is arra számítunk, hogy az emberek egyre többet költenek, a növekvő keresletből pedig az infokommunikációs eszközök piaca profitálhat, hiszen ezek a termékek ma már életünk minden területén jelen vannak, sőt, vásárlásaink során is egyre többet használjuk őket” – tette hozzá Lukácsi Zoltán, aki szerint az okoseszközök már nem csak tárgyai, eszközei is a vásárlásnak. A marketingigazgató hangsúlyozza, hogy a Cetelem Körkép 2014 adatainak tanúsága szerint az emberek 72 százaléka vásárlás előtt az interneten néz utána, hogy hol található a keresett terméket kínáló legközelebbi üzlet. Tízből négy vásárló pedig a felkeresett üzletben is használta már arra okostelefonját, hogy az árakat összehasonlítsa más üzletek áraival.

Ha tudjuk, mit akarunk, lesz hozzá eszköz
A kisvállalkozásoknak sokszor hasonló kihívásokkal kell ma megküzdeniük informatikai fronton, mint a nagyobb cégeknek. De szerencsére a legtöbb esetben a megoldások is ugyanúgy rendelkezésre állnak. De hogyan kezdjük használni őket?

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo