Az internet legyűri a tévét

A világ 23 országának polgárai körében készült Ipsos online felmérés szerint a netezők kétharmada több időt szán az internetezésre hetente, mint amennyit tévénézéssel tölt. A 2009 novembere és 2010 januárja között a Canada.com számára készített Ipsos kutatás alapján úgy tűnik, hogy minden vizsgált országban elveszítette hegemóniáját a televízió az internetezők körében.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Global Advisor felmérés során 24 ezer internetezőt kérdeztek meg 23 országban internetezési és televízió nézési szokásairól. A 23 ország mindegyikében meghaladja az 50%-ot azon internetezők aránya, akik több időt fordítanak a világhálóra, mint a televízióra.

A legalacsonyabb arányt Belgiumban találjuk, ahol mindössze a kutatásban részt vevő internetezők 55%-a nyilatkozott úgy, hogy több időt tölt a net előtt, mint a TV-vel, a legmagasabb arányt - 89%-ot - pedig Kínában mérték az Ipsos kutatói. Magyarország a középmezőnyben szerepel, 67%-os arányunk a világátlagot közelíti. Az élmezőny további országai: Oroszország - ahol az internetezők 87%-a saját bevallása szerint több időt tölt az interneten, mint a TV előtt, Törökország (77%) Japán (77%) és India (76%). A lista alján a már említett Belgium mellett Kanada (57%), Franciaország (58%), Németország (59%), Hollandia (59%), Mexikó (61%) és Nagy Britannia (61%) található.

Munkára

Az eredmények első ránézésre meglepőnek tűnhetnek, hiszen az internet kapcsán gyakran fejletlenebbnek tekintett országok sok esetben előkelőbb helyen végeztek, míg az internet szempontjából éllovasoknak tartott országok egy jó része átlagon alul teljesített. Ennek az az oka, hogy az internet penetráció - az internet elterjedtségének foka - szoros kapcsolatot mutat az internetezéssel eltöltött átlagos idővel. Egy alacsony internet elterjedtséggel rendelkező országban (mint amilyen Kína, Oroszország vagy India) az internetezők között arányaiban jóval több az olyan felhasználó, aki munkavégzésre is használja a világhálót így értelemszerűen több időt tölt el online, mint tévénézéssel.

Minél magasabb az internet elterjedtsége egy adott országban, annál valószínűbb, hogy az úgynevezett light user-ek - az internetet ritkábban és jellemzően kikapcsolódásra használó felhasználók - nagyobb tömegben találhatók a mintában. Elsősorban tehát az magyarázza a fejlett országok esetében az alacsonyabb arányokat, hogy a lakosság egy jó része nem gyakori internetező, ezért több időt tölt tévézéssel.

Az internettel eltöltött átlagos idő azonban a jövőben várhatóan nőni fog, például a kutatást megrendelő Kanadában az Ipsos Interactive Reid Report alapján 15 év után 2010 áprilisában haladta meg először az internetezéssel töltött átlagos idő a tévézést: az átlag kanadai heti 18 órát töltött el online és 16,9 órát tévézéssel.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo