Tv cikkek
Kétméteres tévé a magyarok vágyálma
Kitört a fociláz, a nagy sportesemények környékén pedig jellemzően fellendül a kereslet a televíziók iránt is.
Az evésen is hamarabb takarékoskodunk, mint az interneten és a TV előfizetésen
Lassan a lélegeztetőgéppel vetekszik az internet fontossága.
Ez lenne a televíziós reklámok jövője?
Évtizedek óta a televíziós reklámok jelentik a legnagyobb hirdetési bevételeket a reklámpiacon, és ma már az online kiskereskedők és a közösségi médiaplatformok hirdetéseihez hasonlóan szintén megcélozhatnak bizonyos fogyasztói szegmenseket ezzel a reklámtípussal. A targetált hirdetési technológia lehetőséget teremt arra, hogy különböző hirdetések jelenjenek meg ugyanazt a műsort néző fogyasztóknak. A Deloitte Global előrejelzése szerint a célzott televíziós reklám 2022-ben világszerte mintegy 7,5 milliárd dollár bevételt jelent majd a társaságoknak.
Vissza a jövőbe - a világ okos eszközök nélkül
Tíz éve még javában vásároltuk a nagydobozos televíziókat, a lapos képernyőjű készülékek pedig még csak mutatóban voltak a polcokon. Az okostelefonok is inkább csak elvétve voltak forgalomban, és operációs rendszerből a mára jórészt elfeledett Symbian volt használatban. A Financial Times év végi írása egy kis időutazásra hívja olvasóit: hogy nézett ki a digitális világ 2009-ben és milyen kütyüket álmodtak a jövőbe?
Sztárokkal és sorozatokkal erősít az Apple
Március 25-én jelenti be új streaming szolgáltatásait az Apple. A mobilok és számítógépek csökkenő forgalma tükrében az óriáscég a szórakoztató iparban keres új utakat és bevételeket.
Sokat hozott a konyhára a UPC, mégis eladják
Az elmúlt öt év legjobb negyedévét zárta 2018 első három hónapjában a UPC Magyarország: az előfizetések száma 7,6 százalékkal, az árbevétel 4,4 százalékkal emelkedett, és az egész évre a piaci átlagot meghaladó növekedést várnak mindkét mutató esetében - mondta Robert Redeleanu, a UPC Magyarország és a UPC Lengyelország vezérigazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
A klasszikus tévézés ideje lejárt
Tudatosan csupán 28%-unk kapcsolja be a televíziót, a fiatal generáció életében már az okostelefon, a PC és a laptop jelenti a médiafogyasztás központját – derült ki a Jófogás és a GKI több mint 10 ezer aktív internetezőt bevonó kutatásából. A legtöbb audiovizuális tartalmat még mindig otthon fogyasztjuk, de a korábban tévézésre fordított idő egyre inkább tolódik az internet irányába.
Már az alternatív energia a főszereplő a Dallasban
Áll a bál Southforkban. Az 1978 és 1991 között 14 évadot megélt sorozatban olaj küzdött olajjal. A napokon belül az RTL Klubon magyarul is debütáló folytatás-széria az új idők szellemében más alaphelyzetet tár elénk: a fosszilis energiahordozó már az alternatív energiákkal küzd az érvényesülésért. A Ewing-család új generációját ezúttal e két jövőképbe vetett hit és az ehhez tartozó pénzéhség szakítja ketté: Jockey fia olajkutat fúrna a Southfork birtokon, Bobby fia viszont a Kínához közeli tengerek medrében megbúvó metánhidrátokból nyerne földgázt. Közben pedig Ellie végrendelete és a birtok sorsa felett marakodnak apjaikal egyetemben. Ki győz?
Egyre inkább interneten tévézünk
Kicsivel ugyan, de csökkent a hagyományos módon sugárzott TV-műsorok nézettsége, míg az „adatfolyamban érkező" online TV-adások egyre népszerűbbek. A tévénézők jelentős része tévézés közben közösségi oldalakon kommentálja a látottakat.
LCD vagy plazma? Inkább a LED-es technológia!
Míg tavaly egyértelműen az LCD tévé volt a karácsonyi slágertermék a műszaki cikkek között, idén várhatóan a hordozható eszközök - digitális fényképezők, netbookok, mobiltelefonok, GPS-ek - kerülnek majd a fa alá, derült ki a www.depo.hu árösszehasonlító oldal hagyományos, a karácsony előtti vásárlási szokásokat feltáró statisztikáiból.
Tizenévesek: napi öt óra a tévé és a net előtt
Az elmúlt tíz évben tizenhatszorosára növekedett azon fiatalok száma, akik naponta interneteznek. A szélesedő kínálat és az újabb platformok használatának eredményeként ma már naponta 4,9 órát töltenek el a különböző képernyők előtt a 15-19 évesek. A rádió és a magazinok fogyasztása pedig lassú csökkenést mutat körükben. - derül ki a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti MédiaAnalízisából.
Az internet legyűri a tévét
A világ 23 országának polgárai körében készült Ipsos online felmérés szerint a netezők kétharmada több időt szán az internetezésre hetente, mint amennyit tévénézéssel tölt. A 2009 novembere és 2010 januárja között a Canada.com számára készített Ipsos kutatás alapján úgy tűnik, hogy minden vizsgált országban elveszítette hegemóniáját a televízió az internetezők körében.
Nagy bukta az országos tévéknél
Tavaly mintegy 16 százalékkal 59,95 milliárd forintra csökkentek a televíziók reklámbevételei 2008-hoz képest - mondta Németh Valentin, az Enrst and Young könyvvizsgáló és tanácsadó cég senior tanácsadója sajtótájékoztatóján.
George Clooney ismét pénzt gyűjt
Az Oscar díjas filmsztár, George Clooney kezdeményezésére január 22-én jótékonysági tévéműsort közvetít az MTV Networks. A beletefonáló nézők adományokat ajánlhatnak fel a Haitin történt földrengések károsultjainak megsegítésére. A 2001. szeptember 11-i események nyomán rendezett hasonló műsor 30 millió dollárt gyűjtött össze.
Szinte bárki hirdethet a TV-ben
Mintegy 50 kis- és közepes vállalkozás részvételével a TV2 műsorainak díszletei közt rendezték meg a TV2 és Wolf Gábor kkv marketing szakértő közös tréningjét. Az esemény célja az volt, hogy bemutassa, hogyan építhet országos márkát az egyre elérhetőbb TV reklámok segítségével egy kkv.
Hogyan hirdessünk a TV-ben?
Kis- és középvállalatoknak szervez tréninget a Marketing Commando és a TV2 július 16-án, Budapesten, a TV2 székházában. A tréning célja, hogy bemutassa, hogy az országos márkaépítés a televízió segítségével már nem csak a multinacionális cégek kiváltsága.
A nagy dilemma: LCD vagy plazma?
Tévévásárláskor az örökzöld kérdés: LCD vagy plazma? "A plazmák sokkal több áramot fogyasztanak!", hangzik el sokszor. De vajon ez igaz-e? A HWSW cikke ezt a kérdést igyekszik körbejárni. Elöljáróban annyit: nem igaz.
"A TV-macit jobban szeretem a szüleimnél"
Szorosabbá válhat a kisfiúk érzelmi kapcsolata a tévés mesék hőseivel, mint saját szüleikkel, akik nem töltenek elég időt velük - erre figyelmeztetett egy ismert brit pszichológusnő most megjelent könyvében.
Mi lesz a tévével?
A várakozások ellenére a tévé nem lett olyan széles körben interaktív, mint azt az ezredfordulón megjósolták. Ehelyett a kis képernyős eszközökbe, laptopokba, hordozható médialejátszókba, szórakoztató elektronikai eszközökbe és mobiltelefonokba vonult be a mozgókép és a tévés tartalom. A világ eseményeit és a sportmérkőzéseket a YouTube-on nézzük meg, hangfelvételeket podcaston töltünk le, hosszabb filmeket, tévéműsorokat, sorozatokat, zenéket pedig a fájlmegosztó rendszereken keresztül. Újabban a politika is használja kampányai során az internetes tévézést. Kiváltják-e mindezek a nappaliban álló tévékészüléket?
Fokozatosan leáll a hagyományos tévéadás
Az Európai Unió tagállamai fokozatosan leállnak az analóg sugárzással, a digitális televíziózásra való átállás a következő három évben fokozatosan zajlik. Magyarország 2012 végéig ígéri végrehajtani az uniós szabályokat, öt tagállamban már leállt a hagyományos műsorszórás.
Az internet a politikusok új szócsöve
Az új módszerek fordíthatják a politika és a közéleti részvétel felé az elbizonytalanodott, elfásult polgárokat - hangoztatta két amerikai médiaszakember is kedden az Internet Hungary konferencián Tihanyban.
Megugrott a lapostévé piac
Dinamikus növekedés előtt áll a hazai HDTV piac. Tavaly hatvanezer készüléket értékesítettek itthon. 2010-re ez a szám kétszázezer körülire nőhet.