Megugrott a lapostévé piac

Dinamikus növekedés előtt áll a hazai HDTV piac. Tavaly hatvanezer készüléket értékesítettek itthon. 2010-re ez a szám kétszázezer körülire nőhet.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Továbbra is rohamléptékben fejlődik a HDTV-szolgáltatás világszerte. Egy 2006 végén készített elemzés szerint 106 HDTV-csatorna működik a világon, míg a HD-tartalmakat összesen 48 millió háztartásban képesek fogni, ennek 58 százaléka az USA-ban, 20 százaléka pedig Japánban található.

Európa ebben az időszakban még igencsak nagy hátrányban volt a HDTV-szolgáltatások terén, ellenben a mostani előrejelzések már azt mutatják, hogy a mi kontinensünkön is egyre nagyobb az igény a csúcsminőségű televíziózásra; a szakértők azt jósolják, hogy 2010-ig Európában tizenhét ország 17 millió háztartásában lesz lehetőség HDTV-program megjelenítésére, míg 2011-re a HDTV-vel ellátott háztartások száma a világon eléri a 150 milliót.

Mint Kápolnai András, az Antenna Hungária lakossági üzletág-vezetője elmondta, a HD-minőségű tartalmak iránt már Magyarországon is dinamikusan növekvő igény tapasztalható, különösen az elsődleges szolgáltatási területnek minősülő fővárosban, ahol a lapostévék penetrációja mostanra átlépte a tízszázalékos határküszöböt. Kápolnai szerint 2007-ben összesen 60 ezer HD-készüléket értékesítettek Magyarországon; 2010-re ez a szám 200 ezer körülire nőhet.

Mivel az eladott HDTV-vevőkészülékek száma túllépte a kritikus tömeget, ezért az áruk elérhető szintre csökkent. A HD-Ready készülékek 70 ezer forintnál, a full-HD-tévék pedig 200 ezer forintnál kezdődnek Magyarországon. Az optimista várakozásokat az a www.antennadigital.hu oldalon olvasható felmérés is indokolja, hogy míg világszinten átlagosan egy felnőtt ember heti 16,6 órát tölt tévénézéssel, addig Magyarországon ez szám eléri a 30 órát.

Ezt a növekvő igényt figyelembe véve júniusban indította el az immár 40 ezer előfizetővel rendelkező és kizárólag digitális terjesztéssel szolgáltató Antenna Digital a nagyfelbontású (HD) szolgáltatását. A 990 forintos havi díjú HD-csomagban négy televíziócsatorna, a National Geographic, a Eurosport, az m1 és az m2 adását sugározzák - utóbbin a pekingi olimpia már HD-minőségben volt látható.

Az Antenna Digital a HDTV-előfizetés mellé a minőségi televíziózás élményén túl olyan kényelmi szolgáltatásokat is biztosít a HDTV-rajongóknak, mint az elektronikus műsorújság, a választható hang és felirat, vagy a 24 órás ügyfélszolgálat.A szakember várakozásai szerint belátható időn belül idehaza is az előfizetők akár 10 százaléka áttérhet a HD-szolgáltatásra.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo