"A TV-macit jobban szeretem a szüleimnél"

Szorosabbá válhat a kisfiúk érzelmi kapcsolata a tévés mesék hőseivel, mint saját szüleikkel, akik nem töltenek elég időt velük - erre figyelmeztetett egy ismert brit pszichológusnő most megjelent könyvében.

Sue Palmer 21th Century Boys (21. századi fiúk) című munkájában azt állítja, hogy a játékfigurákkal, DVD-kkel és más kütyükkel megerősített tévés karakterekhez való kötődés a gyermekek fejlődését megmérgező "gyorsétel, gyorsjáték, gyorskultúra" káros kombinációjának része - számolt be a The Daily Telegraph online kiadványa.

A gyerekek természetesen mindig kötődtek kedvenc játékokhoz vagy különleges tárgyakhoz, amelyek vigaszt nyújtanak nekik. A különbség abban áll, hogy a három év alatti gyerekek mély emberi szükségletét a végsőkig kiaknázzák kereskedelmi célokra" - magyarázta a pszichológusnő.

Beszélgessünk, énekeljünk a gyerekkel

Palmer a BBC-s mesesorozat, a Bob, a mester alkotóját, Jocelyn Stevensont citálta, aki munkájáról beszélve elismerte, hogy olyan programokat hoz létre, amelyekkel a cég aztán márkatermékeket, játékokat, DVD-ket és más dolgokat tud eladni. "Stevenson nem mást tesz, mint segít a gyerekeknek oly módon kötődni Bobhoz, ahogy valódi emberekhez kötődnének, a figurához a biztonság és boldogság képét asszociálja" - mutatott rá Palmer.

"Ha a szülők nem elég elővigyázatosak, és különösen, ha nincsenek a közelben, a kisfiuk Elmóval, Bobbal vagy Sam, a tűzoltóval szorosabb kapcsolatba kerülhet, mint velük" - érvelt a pszichológusnő, aki abban látta a veszélyt, hogy "a gyereket jobban lebilincselik majd azok a dolgok, amiket a képernyőn lát, és nem lesznek képesek igazi emberekhez és igazi játékokhoz kötődni".

Beszélgessenek a gyerekkel, énekeljenek neki, mert ez nemcsak a nyelvi, hanem érzelmi fejlődésük, az empátia kialakulása miatt is rendkívül fontos - tanácsolta Palmer, de figyelmeztetett, hogy a tévé előtt ez nem működik.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo