Az emberek csupán töredéke (16 százalék) sokalja az otthoni széles sávú internetre, TV előfizetésre, streamingre vagy mobilnetre szánt kiadásait az EY kutatása szerint. Az emelkedő díjak ellenére nem csökkent ezeknek a szolgáltatásoknak a népszerűsége tavalyhoz képest, a válaszadók többsége továbbra kifejezetten úgy gondolja, hogy jó értéket kap a pénzéért.
Az internetes hálózatok megbízhatósága ugyanakkor kritikusan fontos a megkérdezetteknek. A fogyasztók több mint negyede (26 százalék) tapasztalt már fennakadást az otthoni vezetékes kapcsolatban. Az egyre szélesebb 4G és 5G lefedettség ellenére tízből három (29 százalék) válaszadó a mobilinternet működésében is gyakran érzékel kimaradást.
„A digitális szolgáltatásokat olyan alap infrastruktúrának tekintik az emberek, mint a vizet és az áramot ezért fel sem merül, hogy lemondjanak róla. A fiatalabb generáció esetében ráadásul ez fokozottan igaz, ami komoly áremelési potenciálra ad lehetőséget a szolgáltatóknak" – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének partnere. „A telekommunikációs vállalatoknak mindent meg kell tenniük, hogy megbízható, hibátlanul működő hálózatot üzemeltessenek. Ahol akadozások és leállások fordulnak elő az internet kapcsolatban, onnan könnyen pártolnak el a vevők. A kulcs, hogy ezen a területen az infláció ellenére sem ár, sokkal inkább ár-érték verseny zajlik a fogyasztókért" – tette hozzá a szakértő.
A háztartások harmada véli úgy, hogy szolgáltatójának leginkább a hálózati kapcsolat megbízhatóságán kellene fejlesztenie; a színvonal javulásáért a válaszadók 36 százaléka magasabb árat is fizetne.