Az internet a politikusok új szócsöve

Az új módszerek fordíthatják a politika és a közéleti részvétel felé az elbizonytalanodott, elfásult polgárokat - hangoztatta két amerikai médiaszakember is kedden az Internet Hungary konferencián Tihanyban.

"A hitelvesztés miatt generációkat veszítünk el a politika számára" - mondta Lance Bennet, a University of Washington oktatója. Noha az érzelmekre alapozó televíziós hirdetések sokkal személyesebb kapcsolatba kerülnek a nézőkkel, a most zajló amerikai elnökválasztási kampány tapasztalatai szerint a YouTube videóportál jelentős konkurenciát jelenthet a tévéknek.

Nyárig Barack Obama reklámfilmjeit 10-18 millióan nézték meg az interneten, míg riválisa John McCain anyagait pár százezren; a fordulatot (és a 9-10 millió letöltést) az a - független klipként bemutatott - filmecske hozta, amelyben egy lábát Irakban elvesztő obsitos veszi védelmébe az ottani amerikai beavatkozást.

Tracey Russo, a Demokrata Párt online stratégája szerint Obama azzal alapozta meg eredményeit, hogy mindenkinél korábban épített a világhálós jelenlétre, "az internetet tette a középpontba". Nem csupán hirdetései jelentek meg a neten, de hír-sms éppúgy elérhető volt honlapján, mint a csengőhang vagy a szerepléseiről készült anyag, sőt kalapozott itt kampánypénzeket is, mégpedig szép eredménnyel - jegyezte meg.

Ezek után nem csoda, ha 454 millió dolláros kampánykerete majdnem kétszerese ellenfeléének, s miközben a két és félmillió ember által összeadott összeg 90 százaléka 200 dollárnál kisebb tételekben érkezett; riválisának eközben csak 850 ezer amerikai pénztárcáját sikerült megnyitnia.

Véleményvezér

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo