Egyre inkább interneten tévézünk

Kicsivel ugyan, de csökkent a hagyományos módon sugárzott TV-műsorok nézettsége, míg az „adatfolyamban érkező" online TV-adások egyre népszerűbbek. A tévénézők jelentős része tévézés közben közösségi oldalakon kommentálja a látottakat.

Az Ericsson ConsumerLab bemutatta a tévézési szokások változását vizsgáló 2011-es TV és videó fogyasztói trendjelentését.  A tanulmányból kiderül, hogy kicsivel ugyan, de csökkent a hagyományos módon sugárzott TV-műsorok nézettsége, míg az „adatfolyamban érkező" online TV-adások egyre népszerűbbek. A válaszadók több mint 44 százaléka hetente több mint egy alkalommal néz internetalapú, igény szerinti, azaz on-demand adást, körülbelül 80 százalékuk pedig hagyományos módon sugárzott TV-műsorokat. (A tizenévesek körében egyértelműen az internet vezet a hagyományos televízió előtt.)


Forrás: Ericsson

 

3 óra naponta
A 10-12 éves magyar gyerekek naponta átlagosan három órát töltenek tévénézéssel vagy számítógépezéssel -derült ki a Nestlé NUTRIKID kutatásából.
A szülők ezt átlagosan kevesebbnek, mindössze két órának gondlják.

„Az on-demand egyre népszerűbb, de továbbra is a hagyományos tévénézés a legelterjedtebb - nyilatkozott Anders Erlandsson, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója. „Az emberek azt szeretnék, hogy mindkét technológiához legyen hozzáférésük.   A televíziózásra és videózásra nem volt negatív hatással az internet, ahogy azt a nyomtatott média esetében megfigyelhettük, de az is igaz, hogy mára egészen változatos módjai alakultak ki tévénézésnek.

A tanulmányból az is kiderül, hogy a közösségi média komoly hatással van a tévézés élményére: a válaszadók több mint 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tévénézés közben közösségi oldalakat is látogat - például okostelefonon és táblagépen.

„A mélyinterjúink - különösen azok, amelyek a TV/videó fogyasztói trendek élén járó Egyesült Államokban kész - azt mutatják, hogy a közösségi média használata hatással van a TV-nézésre. „A megkérdezettek többsége a tévében látottakkal kapcsolatos véleményét Twitteren, Facebook-on, fórumokon, sms-ben vagy telefonon is megosztja másokkal. Ez különösen jellemző valóságshow- és sportközvetítések esetén, és új dimenzióval gazdagítja a tévézés élményét. A kutatás szerint a nézők a bosszantó valóságshow-kat is szórakoztatóbbnak találták, amikor tévézés közben a közösségi oldalakon véleményt nyilváníthattak a „szörnyű" énekesekről, az „ízléstelen" ruhákról vagy elújságolhatták, hogy kedvenc csapatuk gólt lőtt" - tette hozzá Erlandsson.


Forrás: Ericsson

A nézők számára továbbra is a minőség a legfontosabb elvárás a TV-műsorokkal szemben, megelőzve a 3D TV-s élményt és a különböző alkalmazásokhoz való hozzáférést. Kiderült az is, hogy leginkább a friss mozifilmek tévés elérését nyújtó szolgáltatásért hajlandók pénzt kiadni.

Véleményvezér

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo