Egyre inkább interneten tévézünk

Kicsivel ugyan, de csökkent a hagyományos módon sugárzott TV-műsorok nézettsége, míg az „adatfolyamban érkező" online TV-adások egyre népszerűbbek. A tévénézők jelentős része tévézés közben közösségi oldalakon kommentálja a látottakat.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Ericsson ConsumerLab bemutatta a tévézési szokások változását vizsgáló 2011-es TV és videó fogyasztói trendjelentését.  A tanulmányból kiderül, hogy kicsivel ugyan, de csökkent a hagyományos módon sugárzott TV-műsorok nézettsége, míg az „adatfolyamban érkező" online TV-adások egyre népszerűbbek. A válaszadók több mint 44 százaléka hetente több mint egy alkalommal néz internetalapú, igény szerinti, azaz on-demand adást, körülbelül 80 százalékuk pedig hagyományos módon sugárzott TV-műsorokat. (A tizenévesek körében egyértelműen az internet vezet a hagyományos televízió előtt.)


Forrás: Ericsson

 

3 óra naponta
A 10-12 éves magyar gyerekek naponta átlagosan három órát töltenek tévénézéssel vagy számítógépezéssel -derült ki a Nestlé NUTRIKID kutatásából.
A szülők ezt átlagosan kevesebbnek, mindössze két órának gondlják.

„Az on-demand egyre népszerűbb, de továbbra is a hagyományos tévénézés a legelterjedtebb - nyilatkozott Anders Erlandsson, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója. „Az emberek azt szeretnék, hogy mindkét technológiához legyen hozzáférésük.   A televíziózásra és videózásra nem volt negatív hatással az internet, ahogy azt a nyomtatott média esetében megfigyelhettük, de az is igaz, hogy mára egészen változatos módjai alakultak ki tévénézésnek.

A tanulmányból az is kiderül, hogy a közösségi média komoly hatással van a tévézés élményére: a válaszadók több mint 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tévénézés közben közösségi oldalakat is látogat - például okostelefonon és táblagépen.

„A mélyinterjúink - különösen azok, amelyek a TV/videó fogyasztói trendek élén járó Egyesült Államokban kész - azt mutatják, hogy a közösségi média használata hatással van a TV-nézésre. „A megkérdezettek többsége a tévében látottakkal kapcsolatos véleményét Twitteren, Facebook-on, fórumokon, sms-ben vagy telefonon is megosztja másokkal. Ez különösen jellemző valóságshow- és sportközvetítések esetén, és új dimenzióval gazdagítja a tévézés élményét. A kutatás szerint a nézők a bosszantó valóságshow-kat is szórakoztatóbbnak találták, amikor tévézés közben a közösségi oldalakon véleményt nyilváníthattak a „szörnyű" énekesekről, az „ízléstelen" ruhákról vagy elújságolhatták, hogy kedvenc csapatuk gólt lőtt" - tette hozzá Erlandsson.


Forrás: Ericsson

A nézők számára továbbra is a minőség a legfontosabb elvárás a TV-műsorokkal szemben, megelőzve a 3D TV-s élményt és a különböző alkalmazásokhoz való hozzáférést. Kiderült az is, hogy leginkább a friss mozifilmek tévés elérését nyújtó szolgáltatásért hajlandók pénzt kiadni.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo