Nagy bukta az országos tévéknél

Tavaly mintegy 16 százalékkal 59,95 milliárd forintra csökkentek a televíziók reklámbevételei 2008-hoz képest - mondta Németh Valentin, az Enrst and Young könyvvizsgáló és tanácsadó cég senior tanácsadója sajtótájékoztatóján.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly a rádiók nem szolgáltattak reklámbevételi adatokat a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) a rádiós piacon történt átalakulások miatt. Így a 2009-es összegzés csak a televíziókra terjed ki.

A 2009. évi televíziós "reklámtorta" az elektronikus médiumok reklámokból befolyt tényleges, ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett, úgynevezett "net-net" árbevételét tükrözi. A "reklámtorta" adatszolgáltatói között a Magyarországon reklámot értékesítő magyar nyelvű televíziós csatornák csaknem mindegyike megtalálható, összesen 44 adó, amely az össznézettség 89,5 százalékát fedi le.

60 milliárd alatt

Az összesítés szerint 2009-ben a televíziók reklámszpotokból származó összbevétele 59,95 milliárd forint volt, ami 16 százalékos csökkenés 2008-hoz képest.  Az országos földi sugárzású televíziók reklámbevételei 2009-ben 48,1 milliárd forintot tettek ki, az egyéb tematikus televíziók reklámbevétele pedig mintegy 11,85 milliárd forint volt.

A csökkenés az országos földi sugárzású tévék esetében 20,85 százalékos 2008-hoz képest, míg az egyéb tematikus televíziók esetén 10,4 százalékos növekedést tapasztaltak.

Málnay B. Levente, a MEME elnöke ennek kapcsán megjegyezte: a 2008-as adatszolgáltatáshoz képest idén jóval több tematikus csatorna járult hozzá az adatok közléséhez, ami a piaci szegmens megerősödését jelzi. Hozzátette: a 10,4 százalékos bővülés nem feltétlenül a bevételek növekedését jelzi, inkább az adatszolgáltatók nagyobb számát. Tavaly a nem szpotjellegű (szponzorációs) bevételek 28,8 százalékkal estek vissza, 2,5 milliárd forintra.

Nézettség 50 százalék alaatt

A MEME elnöke megjegyezte, hogy a reklámbevételi adatok visszaesése nagyjából a várakozások szerint alakult, a gazdasági válság hatásaival az egyesület kalkulált. Málnay szerint a három országos televíziós csatorna nézettsége 50 százalék alá csökkent, ennek ellenére még mindig a reklámbevételek nagy többségét ezek "szívják fel". Az egyesület szerint föllendülés csak a krízis elmúlása esetén várható.

A MEME, amely az elektronikus média legnagyobb képviselőit tömörítő egyetlen szervezet, ötödik alkalommal publikálta az éves elektronikus reklámbevételeket a tagok által nyújtott adatok alapján. A műsorszolgáltatók eredményeit az Ernst and Young gyűjtötte és összesítette.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo