Feltörekvő online játékipar
Két évvel ezelőtt, 2008-ban, még szenzációnak számított az a Strategy Analytics által készített felmérés amely kimutatta, hogy az Egyesült Államokban a videojáték ipar értékesítési adatai szerint meghaladták mind a filmipar, mind a zeneipar kiskereskedelmi forgalomban lévő adathordozóiból származó árbevételeket. A hardcore játékok közé sorolható többszereplős internetes játékok (Massively Multiplayer Online Game - MMOG) felhasználói tábora az egész világon évről-évre emelkedik, és az egyre jobb háromdimenziós megjelenítés lehetőségével egyre több játéktípus is jött létre.
Az MMOG-ken belül többféle játéktípust lehet megkülönböztetni, melyek közül a legnépszerűbbek:
- az MMOFPS-ek (Massively Multiplayer Online First Person Shooter, vagyis sokszereplős internetes belül nézős lövöldözős játékok) amelyben a felhasználók együttesen, vagy egymás ellen küzdve oldanak meg harci feladatokat;
- az MMORTS-ek (MMO Real Time Strategy, vagyis sokszereplős internetes stratégiai játékok), ahol akár több ezer játékos egyszerre is megvalósíthat stratégiai feladatokat;
- az MMORPG-k (MMO role-playing game, vagyis masszívan többszereplős online szerepjátékok).
Ugyanakkor a felsoroltakon kívül már majdnem minden játéktípusból készült olyan, amelyet csak internet kapcsolaton keresztül lehet igénybe venni (menedzsment játékok; sportjátékok; versenyjátékok; szociális játékok, mint pl. a Second Life stb.).
Az MMORPG játékok egyértelműen a legtöbb felhasználót vonzzák, a legtöbb játékfejlesztés is a masszívan többszereplős online szerepjátékok létrehozására irányul (a Wikipedia szerint több mint kétszáz, a http://www.onrpg.com/ szerint több mint háromszáz MMORPG létezik a világban), a játékok megközelítőleg 70%-a pedig képzelt (fantasy) világban játszódik. A Magyarországon is legnépszerűbbnek számító World of Warcraft havidíja megközelítőleg 13 euró, ami kb. 3600 Ft-os kiadást jelent egy játékosnak.
Magyar online játékosok
A GKIeNET - T-Mobile 2010. áprilisban 1500 fő megkérdezésével készített felmérése alapján a magyar internetezők 65 százaléka, vagyis 2,3 millió fő játszik valamilyen rendszerességgel online játékkal, (a 14-74 éves magyar lakosságból 2009 végén 3,5 millió fő volt internetezőnek tekinthető). A már több mint 670 ezer fős hazai MMOG tábor éppúgy játszik stratégiai játékokkal, mint online szerepjátékokkal. Közülük a legtöbb magyarországi MMOG felhasználó a 18-29 éves internetezők közül kerül ki (346 ezer fő), míg arányaiban a 15-17 éves korosztályban játszanak a legtöbben (250 ezer fő, a korcsoport internet felhasználóinak 84%-a). A 30-39 és a 40-59 évesek között az arány már jóval alacsonyabb (az előbbi esetében 58 ezer fő, míg az utóbbi esetében 17 ezer fő játszik valamilyen rendszerességgel valamilyen MMOG játékkal).