Nem meglepő: szakértelem alapján választunk orvost

Az egészségügyi szolgáltatók kiválasztásakor leginkább a szakértelmet tartjuk szem előtt, a környezet kulturáltsága és a megközelíthetőség a legkevésbé lényeges szempontok a döntés során - derül ki abból a felmérésből, amelyet az AXA megbízásából a GKI-EKI Egészségügykutató Intézet készített az egészségpénztárak szolgáltatási köre által nyújtott egészségügyi ellátások, így a magánrendelői szakorvosi ellátások, fogászati ellátások, gyógyászati segédeszköz árusítók, optikai üzletek, gyógyszertárak és fitnesztermek minőségének megítéléséről az AXA Egészségpénztár tagjainak körében.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az AXA megbízásából a GKI-EKI Egészségügykutató Intézet által a közelmúltban készített kutatásban résztvevő válaszadók az egészségügyi ellátás és a fogászat megválasztásánál a szakértelmet háromszor fontosabbnak tartják, mint a környezet kulturáltságát és a megközelíthetőséget. A szakértelem tekintetében - kutatás szerint -  a legelégedettebbek az optikai és a fogászati, szájsebészeti ellátásokkal vagyunk, míg a sportszer-árusítók,valamint a fitnesz szolgáltatást nyújtók szakértelmét véljük a legkevésbé magas szintűnek.

A várakozási időt, ahogyan a kutatásból kiderül, az optikusnál és az orvostechnikai cikkeket értékesítő üzletben ítéljük meg a legrövidebbnek, míg a magánorvosnál és a patikában a leghosszabbnak.

Rövid várakozási időt alapvetően annál a két szolgáltatásnál várunk el, ahol egészségünk megőrzése érdekében közvetlen beavatkozást kapunk - ilyen az egészségügyi ellátás, szolgáltatás illetve a fogászat. A gyógyszertárak, gyógyászati segédeszköz boltok, optikai üzletek, illetve az egészségmegőrzéssel kapcsolatos szolgáltatók esetében a kutatás szerint türelmesebbek vagyunk, és kevésbé „fájdalmasnak" ítéljük meg a várakozásból eredő időveszteséget.

Érdekes adalék, hogy a kutatás szerint, a férfiak kissé türelmetlenebbek a nőknél, ezért fontosabbnak tartják a pontosságot. Minél idősebb a megkérdezett, annál fontosabb számára a kiszolgálás pontos kezdése, ami azzal függhet össze, hogy esetükben többször, több helyen is meg kell jelenniük (kivizsgálás, vényfelírás, injekciózás stb.), és korukból adódóan általában nehezebben közelíti meg a szolgáltató-helyeket is.

Az egészségpénztárak szolgáltatási köre által nyújtott egészségügyi ellátásokkal összességében elégedettek vagyunk, és nem volt olyan szolgáltatási terület, mely a kedvezőnek minősíthető 70 pontnál rosszabb átlagos besorolást kapott volna. Az ellátások minősége tekintetében a legelégedettebbek a fogászati, szájsebészeti és az optikai ellátással, míg legkevésbé elégedettek a fitnesz, a gyógytorna, gyógymasszázs illetve fizikoterápia körébe tarozó ellátásokkal vagyunk.

„A gazdaságilag aktív lakosság igen kedvezően ítéli meg az egészségpénztárakkal szerződött szolgáltatók által nyújtott szolgáltatások minőségét. Az egészségpénztárak feladata kell, hogy legyen azonban a magasabb színvonalú egészségügyi ellátás biztosítása mellett az is, hogy a tagok szolgáltatásokkal kapcsolatos tapasztalatait összegezve, azt a többi taggal megosztva valódi minőségbiztosítási rendszert működtessen, további előnyöket nyújtva így az egészségpénztári tagság mellé" ­- mondja Dr. Váradi Péter, az AXA Egészségpénztár igazgatótanácsának elnöke. „Az AXA többek között az egészség-portál.hu-n keresztül segíti a pénztártagok közötti tapasztalatcserét, illetve információ áramlást: az egészség-portál látogatói amellett, hogy gyógyszer-információhoz juthatnak, megtalálhatják a lakóhelyükön elérhető egészségügyi magánszolgáltatókat, és az AXA Egészségpénztár tagjainak értékelésein alapuló saját minőségbiztosítási rendszer keretében tájékozódhatnak az ellátók szolgáltatási színvonaláról is." - magyarázz a szakember.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo