Nem meglepő: szakértelem alapján választunk orvost

Az egészségügyi szolgáltatók kiválasztásakor leginkább a szakértelmet tartjuk szem előtt, a környezet kulturáltsága és a megközelíthetőség a legkevésbé lényeges szempontok a döntés során - derül ki abból a felmérésből, amelyet az AXA megbízásából a GKI-EKI Egészségügykutató Intézet készített az egészségpénztárak szolgáltatási köre által nyújtott egészségügyi ellátások, így a magánrendelői szakorvosi ellátások, fogászati ellátások, gyógyászati segédeszköz árusítók, optikai üzletek, gyógyszertárak és fitnesztermek minőségének megítéléséről az AXA Egészségpénztár tagjainak körében.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az AXA megbízásából a GKI-EKI Egészségügykutató Intézet által a közelmúltban készített kutatásban résztvevő válaszadók az egészségügyi ellátás és a fogászat megválasztásánál a szakértelmet háromszor fontosabbnak tartják, mint a környezet kulturáltságát és a megközelíthetőséget. A szakértelem tekintetében - kutatás szerint -  a legelégedettebbek az optikai és a fogászati, szájsebészeti ellátásokkal vagyunk, míg a sportszer-árusítók,valamint a fitnesz szolgáltatást nyújtók szakértelmét véljük a legkevésbé magas szintűnek.

A várakozási időt, ahogyan a kutatásból kiderül, az optikusnál és az orvostechnikai cikkeket értékesítő üzletben ítéljük meg a legrövidebbnek, míg a magánorvosnál és a patikában a leghosszabbnak.

Rövid várakozási időt alapvetően annál a két szolgáltatásnál várunk el, ahol egészségünk megőrzése érdekében közvetlen beavatkozást kapunk - ilyen az egészségügyi ellátás, szolgáltatás illetve a fogászat. A gyógyszertárak, gyógyászati segédeszköz boltok, optikai üzletek, illetve az egészségmegőrzéssel kapcsolatos szolgáltatók esetében a kutatás szerint türelmesebbek vagyunk, és kevésbé „fájdalmasnak" ítéljük meg a várakozásból eredő időveszteséget.

Érdekes adalék, hogy a kutatás szerint, a férfiak kissé türelmetlenebbek a nőknél, ezért fontosabbnak tartják a pontosságot. Minél idősebb a megkérdezett, annál fontosabb számára a kiszolgálás pontos kezdése, ami azzal függhet össze, hogy esetükben többször, több helyen is meg kell jelenniük (kivizsgálás, vényfelírás, injekciózás stb.), és korukból adódóan általában nehezebben közelíti meg a szolgáltató-helyeket is.

Az egészségpénztárak szolgáltatási köre által nyújtott egészségügyi ellátásokkal összességében elégedettek vagyunk, és nem volt olyan szolgáltatási terület, mely a kedvezőnek minősíthető 70 pontnál rosszabb átlagos besorolást kapott volna. Az ellátások minősége tekintetében a legelégedettebbek a fogászati, szájsebészeti és az optikai ellátással, míg legkevésbé elégedettek a fitnesz, a gyógytorna, gyógymasszázs illetve fizikoterápia körébe tarozó ellátásokkal vagyunk.

„A gazdaságilag aktív lakosság igen kedvezően ítéli meg az egészségpénztárakkal szerződött szolgáltatók által nyújtott szolgáltatások minőségét. Az egészségpénztárak feladata kell, hogy legyen azonban a magasabb színvonalú egészségügyi ellátás biztosítása mellett az is, hogy a tagok szolgáltatásokkal kapcsolatos tapasztalatait összegezve, azt a többi taggal megosztva valódi minőségbiztosítási rendszert működtessen, további előnyöket nyújtva így az egészségpénztári tagság mellé" ­- mondja Dr. Váradi Péter, az AXA Egészségpénztár igazgatótanácsának elnöke. „Az AXA többek között az egészség-portál.hu-n keresztül segíti a pénztártagok közötti tapasztalatcserét, illetve információ áramlást: az egészség-portál látogatói amellett, hogy gyógyszer-információhoz juthatnak, megtalálhatják a lakóhelyükön elérhető egészségügyi magánszolgáltatókat, és az AXA Egészségpénztár tagjainak értékelésein alapuló saját minőségbiztosítási rendszer keretében tájékozódhatnak az ellátók szolgáltatási színvonaláról is." - magyarázz a szakember.

Véleményvezér

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo