Az AXA megbízásából a GKI-EKI Egészségügykutató Intézet által a közelmúltban készített kutatásban résztvevő válaszadók az egészségügyi ellátás és a fogászat megválasztásánál a szakértelmet háromszor fontosabbnak tartják, mint a környezet kulturáltságát és a megközelíthetőséget. A szakértelem tekintetében - kutatás szerint - a legelégedettebbek az optikai és a fogászati, szájsebészeti ellátásokkal vagyunk, míg a sportszer-árusítók,valamint a fitnesz szolgáltatást nyújtók szakértelmét véljük a legkevésbé magas szintűnek.
A várakozási időt, ahogyan a kutatásból kiderül, az optikusnál és az orvostechnikai cikkeket értékesítő üzletben ítéljük meg a legrövidebbnek, míg a magánorvosnál és a patikában a leghosszabbnak.
Rövid várakozási időt alapvetően annál a két szolgáltatásnál várunk el, ahol egészségünk megőrzése érdekében közvetlen beavatkozást kapunk - ilyen az egészségügyi ellátás, szolgáltatás illetve a fogászat. A gyógyszertárak, gyógyászati segédeszköz boltok, optikai üzletek, illetve az egészségmegőrzéssel kapcsolatos szolgáltatók esetében a kutatás szerint türelmesebbek vagyunk, és kevésbé „fájdalmasnak" ítéljük meg a várakozásból eredő időveszteséget.
Érdekes adalék, hogy a kutatás szerint, a férfiak kissé türelmetlenebbek a nőknél, ezért fontosabbnak tartják a pontosságot. Minél idősebb a megkérdezett, annál fontosabb számára a kiszolgálás pontos kezdése, ami azzal függhet össze, hogy esetükben többször, több helyen is meg kell jelenniük (kivizsgálás, vényfelírás, injekciózás stb.), és korukból adódóan általában nehezebben közelíti meg a szolgáltató-helyeket is.
Az egészségpénztárak szolgáltatási köre által nyújtott egészségügyi ellátásokkal összességében elégedettek vagyunk, és nem volt olyan szolgáltatási terület, mely a kedvezőnek minősíthető 70 pontnál rosszabb átlagos besorolást kapott volna. Az ellátások minősége tekintetében a legelégedettebbek a fogászati, szájsebészeti és az optikai ellátással, míg legkevésbé elégedettek a fitnesz, a gyógytorna, gyógymasszázs illetve fizikoterápia körébe tarozó ellátásokkal vagyunk.
„A gazdaságilag aktív lakosság igen kedvezően ítéli meg az egészségpénztárakkal szerződött szolgáltatók által nyújtott szolgáltatások minőségét. Az egészségpénztárak feladata kell, hogy legyen azonban a magasabb színvonalú egészségügyi ellátás biztosítása mellett az is, hogy a tagok szolgáltatásokkal kapcsolatos tapasztalatait összegezve, azt a többi taggal megosztva valódi minőségbiztosítási rendszert működtessen, további előnyöket nyújtva így az egészségpénztári tagság mellé" - mondja Dr. Váradi Péter, az AXA Egészségpénztár igazgatótanácsának elnöke. „Az AXA többek között az egészség-portál.hu-n keresztül segíti a pénztártagok közötti tapasztalatcserét, illetve információ áramlást: az egészség-portál látogatói amellett, hogy gyógyszer-információhoz juthatnak, megtalálhatják a lakóhelyükön elérhető egészségügyi magánszolgáltatókat, és az AXA Egészségpénztár tagjainak értékelésein alapuló saját minőségbiztosítási rendszer keretében tájékozódhatnak az ellátók szolgáltatási színvonaláról is." - magyarázz a szakember.