Egyre kevesebb felnőtt tartalmat nézünk

A gemius/Ipsos Audience online közönségmérési rendszer adatai alapján az elmúlt évben jelentősen átalakult az egyes cél csoportok internethasználata, illetve a fogyasztott tartalom jellege is.

Miközben folyamatosan nő az interneteléréssel rendelkezők száma (ezen belül kiemelten az otthoni hozzáféréssel rendelkezőké) a demográfiai megoszlásuk alig változik, mindössze a szakmunkás végzettségűek arányának kismértékű növekedése észlelhető. Ezzel szemben a tartalomfogyasztásnak az online eltöltött idővel jellemezhető intenzitása már jelentős átalakuláson ment keresztül: míg a legtöbb célcsoport online tartalomfogyasztással töltött idejének átlaga csak kis mértékben növekedett, illetve az 50 év felettiek esetében még csökkent is, addig a 18-29 évesek, a szakmunkás végzettségűek, illetve általában az intenzív (havonta legalább 21 napon internetezők) online tartalomfogyasztásában  egyértelmű és markáns növekedést figyelhetünk meg. Mindenképp figyelemre méltó jelenség még, hogy csökkenés figyelhető meg a munkahelyi internetezésben.

A változás magyarázata a részletekben rejlik: az elmúlt év legnagyobb nyertesei a klasszikus közösségi oldalak és videómegosztók, míg a vesztesek a felnőtt tartalmat és az online játék lehetőségét kínáló weboldalak. E két utóbbi kategória weboldalai felhasználóinak száma gyakorlatilag stagnált az elmúlt évben, tehát a friss - feltehetően óvatos - belépők elkerülték ezeket a tartalmakat. De a már meglévő közönség fogyasztása is csökkent: jelentősen csökkent az ilyen jellegű oldalakon eltöltött idő csaknem minden célcsoport esetén, kivételt jelentenek ez alól az 50-59 évesek. Érdekesség, hogy a nők aránya a felnőtt tartalmat kínáló oldalakon néhány százalékpontos növekedést mutat és már az átlagosan eltöltött idő tekintetében sincs eltérés a férfiakhoz képest.

Ezzel szemben a közösségi és videómegosztó oldalakon csaknem minden célcsoport esetén növekedést látunk mind a közönség számában, mind pedig a használat intenzitásában.  A videómegosztó oldalak használatának intenzitása leginkább a 18 év alatti korosztályban nőtt igazán jelentősen, de a kicsit idősebb korosztályokban is komoly növekedésnek lehetünk tanúi. Az adatokból látható, hogy a 30-39 éves korosztály most kezdi „felfedezni" a videómegosztók világát. A hírportálok híreinek olvasásával töltött idő kisebb „válságot" mutat a 40-49 évesek körében és szintén egy kisebb hullámvölgyet láthatunk a klasszikus közösségi oldalakon töltött idő mutatónál is. Az adatokból úgy tűnik, hogy ez a kismértékű „elfordulás" leginkább a fórumoknak, blogoknak és a videómegosztóknak kedvezett.

Az elmúlt év tehát komoly tartalompiaci mozgásokat mutat, melyek feltehetően a jövőben tovább fognak erősödni: a klasszikus, de kissé férfias „tömegtartalmak" helyébe a közösségi oldalak, ezen belül kiemelten a videós site-ok kerülnek.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo