Egyre kevesebb felnőtt tartalmat nézünk

A gemius/Ipsos Audience online közönségmérési rendszer adatai alapján az elmúlt évben jelentősen átalakult az egyes cél csoportok internethasználata, illetve a fogyasztott tartalom jellege is.

Miközben folyamatosan nő az interneteléréssel rendelkezők száma (ezen belül kiemelten az otthoni hozzáféréssel rendelkezőké) a demográfiai megoszlásuk alig változik, mindössze a szakmunkás végzettségűek arányának kismértékű növekedése észlelhető. Ezzel szemben a tartalomfogyasztásnak az online eltöltött idővel jellemezhető intenzitása már jelentős átalakuláson ment keresztül: míg a legtöbb célcsoport online tartalomfogyasztással töltött idejének átlaga csak kis mértékben növekedett, illetve az 50 év felettiek esetében még csökkent is, addig a 18-29 évesek, a szakmunkás végzettségűek, illetve általában az intenzív (havonta legalább 21 napon internetezők) online tartalomfogyasztásában  egyértelmű és markáns növekedést figyelhetünk meg. Mindenképp figyelemre méltó jelenség még, hogy csökkenés figyelhető meg a munkahelyi internetezésben.

A változás magyarázata a részletekben rejlik: az elmúlt év legnagyobb nyertesei a klasszikus közösségi oldalak és videómegosztók, míg a vesztesek a felnőtt tartalmat és az online játék lehetőségét kínáló weboldalak. E két utóbbi kategória weboldalai felhasználóinak száma gyakorlatilag stagnált az elmúlt évben, tehát a friss - feltehetően óvatos - belépők elkerülték ezeket a tartalmakat. De a már meglévő közönség fogyasztása is csökkent: jelentősen csökkent az ilyen jellegű oldalakon eltöltött idő csaknem minden célcsoport esetén, kivételt jelentenek ez alól az 50-59 évesek. Érdekesség, hogy a nők aránya a felnőtt tartalmat kínáló oldalakon néhány százalékpontos növekedést mutat és már az átlagosan eltöltött idő tekintetében sincs eltérés a férfiakhoz képest.

Ezzel szemben a közösségi és videómegosztó oldalakon csaknem minden célcsoport esetén növekedést látunk mind a közönség számában, mind pedig a használat intenzitásában.  A videómegosztó oldalak használatának intenzitása leginkább a 18 év alatti korosztályban nőtt igazán jelentősen, de a kicsit idősebb korosztályokban is komoly növekedésnek lehetünk tanúi. Az adatokból látható, hogy a 30-39 éves korosztály most kezdi „felfedezni" a videómegosztók világát. A hírportálok híreinek olvasásával töltött idő kisebb „válságot" mutat a 40-49 évesek körében és szintén egy kisebb hullámvölgyet láthatunk a klasszikus közösségi oldalakon töltött idő mutatónál is. Az adatokból úgy tűnik, hogy ez a kismértékű „elfordulás" leginkább a fórumoknak, blogoknak és a videómegosztóknak kedvezett.

Az elmúlt év tehát komoly tartalompiaci mozgásokat mutat, melyek feltehetően a jövőben tovább fognak erősödni: a klasszikus, de kissé férfias „tömegtartalmak" helyébe a közösségi oldalak, ezen belül kiemelten a videós site-ok kerülnek.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo