Válság van, de autózni szeret a magyar

Az autóval rendelkező háztartások száma a válság ellenére tovább nőtt - ez derült ki a Bosch országos kutatási tanulmányából. Az először 2008-ban elkészített reprezentatív felmérést 2010 elején megismételték, ez pedig rámutatott arra, hogy a recesszió dacára a háztartások közel fele saját tulajdonú gépjárművel rendelkezik, egyre több fiatal vezet kocsit, népszerűek a Magyarországon gyártott autók, és egyre gyakrabban független, kis autószervizhez fordulunk.

A Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet országos, reprezentatív felmérést készített a magyar lakosság autóhasználati és -javíttatási szokásairól, a szervizek ismertségéről és választás okairól, valamint a Bosch Car Service hálózatról. A kutatás, amely során összesen 2400 embert kérdeztek meg, először 2008 elején készült el, majd 2010 januárjában és februárjában megismételték.

Több fiatal a volánnál

A válság ellenére nőtt az autóval rendelkező háztartások száma: a felnőtt lakosság közel felének van saját tulajdonú gépjárműve. Az elmúlt két évben a kocsival rendelkezők aránya különösen a vidéki városokban, a fiatalok körében és az alsó középosztályban nőtt. Ez utóbbi adat arra utal, hogy a gépkocsi nagyon fontos szerepet tölt be az emberek életében - a folyamatosan növekvő üzemanyagárak ellenére továbbra is használják autóikat.

A legnépszerűbb autók a Magyarországon gyárral is rendelkező márkák. A Suzuki és az Opel gépjárművek teszik ki a használt autók több mint kétharmadát. Mindemellett visszaesett a keleti gyártmányú gépkocsival rendelkezők aránya.

Nőtt a független autószervizek szerepe a piacon

A Medián kutatása alapján az autókat egyre kevésbé javíttatják márkaszervizekben az autótulajdonosok. A reprezentatív felmérés új trend kialakulását mutatja: az emberek egyre inkább a független autójavítókhoz fordulnak járműveikkel. Csökkent, de még mindig az emberek közel tíz százaléka otthon, saját maga javítja az autóját. A szervizek esetében az autótulajdonosok számára a legfontosabb a garancia, a minőségi alkatrészek és a teljes körű szolgáltatások.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo