Magyarok és a nyaralás: legfeljebb Horvátország

Magyarországon tízből nyolcan nyilatkoztak úgy, hogy az elmúlt egy évben nem voltak üdülni - derül ki a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis felmérésének 2009. IV. negyedévi és 2010. I. negyedévi adataiból. Akik viszont mégis a nyaralás mellett döntöttek, azok elsősorban belföldön pihentek. A külföldre utazók főleg Horvátországot, majd Görögországot, Olaszországot és Ausztriát választották pihenésük helyszínéül. A nyaralás során a legkedveltebb időtöltés változatlanul a strandolás, napozás és a városnézés.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyarok 80 százaléka az elmúlt egy évben nem volt üdülni - állapítja meg a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis felmérése a 2009. negyedik negyedév és 2010. első negyedévi adatok alapján. 14 százalékuk belföldön, 8 százalékuk külföldön töltött 5 napnál hosszabb időt üdülési céllal. Horvátországban saját bevallásuk szerint 2 százalék nyaralt, Görögországban, Olaszországban, Ausztriában 1-1 százalékuk pihent.

 „Az utazási tervek nem túl bíztatóak idén sem, hiszen többen mint tavaly, a magyarok 76 százaléka (a tavalyi 71 százalékhoz képest) nem is tervez 5 napnál hosszabb üdülést a következő 12 hónapban. A lakosság 10 százaléka szándékozik az ország határain belül nyaralni, míg külföldre 7 százalék tervez utazást. A külföldi úti célok vonzereje nagyon hasonló a tavalyihoz. 2 százalék Horvátországot, 1-1 százalék Görögországot, Ausztriát és Olaszországot jelölte meg preferált célországként" - mondta el Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.

A felmérés arra is kereste a választ, hogy a magyarok hogyan szokták megszervezni utazásaikat. A hosszabb időre utazók döntő többsége általában saját maga vagy családja, baráti köre szervezésében megy nyaralni, 7 százalék többnyire, 2 százalék pedig mindig utazási iroda szervezésében megy üdülni.  Az emberek 54 százaléka pedig azt válaszolta, hogy egyáltalán nem szokott üdülni.

A nyaralás során a legkedveltebb időtöltés változatlanul a strandolás, napozás, az üdülők 38 százaléka választja a pihenés e formáját. Városnézéssel közel tízből hárman töltik idejüket, kulturális programokon (múzeumlátogatás, színház, koncert, fesztiválok) kevesebb, mint egyötödük vesz részt. Továbbra is kevesen részesítik előnyben az aktív pihenési formákat, mindössze 14 százalék megy túrázni nyaralás alatt. A vízi sportoknak 7 százalék hódol, vízitúrán 3, kerékpártúrán 4 százalék vesz részt. 

A hat legnépszerűbb időtöltés üdüléskor a felnőtt lakosság körében (%)

Strandolás, napozás

36

Városnézés

31

Kulturális elfoglaltság

17

Természetjárás, túrázás

17

Baráti-, rokonlátogatás

16

Gyógyfürdők, wellness

13

Forrás: GfK Hungária - Ipsos, Nemzeti MédiaAnalízis 2009/IV.-2010/I.

Véleményvezér

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo