Magyarok és a nyaralás: legfeljebb Horvátország

Magyarországon tízből nyolcan nyilatkoztak úgy, hogy az elmúlt egy évben nem voltak üdülni - derül ki a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis felmérésének 2009. IV. negyedévi és 2010. I. negyedévi adataiból. Akik viszont mégis a nyaralás mellett döntöttek, azok elsősorban belföldön pihentek. A külföldre utazók főleg Horvátországot, majd Görögországot, Olaszországot és Ausztriát választották pihenésük helyszínéül. A nyaralás során a legkedveltebb időtöltés változatlanul a strandolás, napozás és a városnézés.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarok 80 százaléka az elmúlt egy évben nem volt üdülni - állapítja meg a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis felmérése a 2009. negyedik negyedév és 2010. első negyedévi adatok alapján. 14 százalékuk belföldön, 8 százalékuk külföldön töltött 5 napnál hosszabb időt üdülési céllal. Horvátországban saját bevallásuk szerint 2 százalék nyaralt, Görögországban, Olaszországban, Ausztriában 1-1 százalékuk pihent.

 „Az utazási tervek nem túl bíztatóak idén sem, hiszen többen mint tavaly, a magyarok 76 százaléka (a tavalyi 71 százalékhoz képest) nem is tervez 5 napnál hosszabb üdülést a következő 12 hónapban. A lakosság 10 százaléka szándékozik az ország határain belül nyaralni, míg külföldre 7 százalék tervez utazást. A külföldi úti célok vonzereje nagyon hasonló a tavalyihoz. 2 százalék Horvátországot, 1-1 százalék Görögországot, Ausztriát és Olaszországot jelölte meg preferált célországként" - mondta el Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.

A felmérés arra is kereste a választ, hogy a magyarok hogyan szokták megszervezni utazásaikat. A hosszabb időre utazók döntő többsége általában saját maga vagy családja, baráti köre szervezésében megy nyaralni, 7 százalék többnyire, 2 százalék pedig mindig utazási iroda szervezésében megy üdülni.  Az emberek 54 százaléka pedig azt válaszolta, hogy egyáltalán nem szokott üdülni.

A nyaralás során a legkedveltebb időtöltés változatlanul a strandolás, napozás, az üdülők 38 százaléka választja a pihenés e formáját. Városnézéssel közel tízből hárman töltik idejüket, kulturális programokon (múzeumlátogatás, színház, koncert, fesztiválok) kevesebb, mint egyötödük vesz részt. Továbbra is kevesen részesítik előnyben az aktív pihenési formákat, mindössze 14 százalék megy túrázni nyaralás alatt. A vízi sportoknak 7 százalék hódol, vízitúrán 3, kerékpártúrán 4 százalék vesz részt. 

A hat legnépszerűbb időtöltés üdüléskor a felnőtt lakosság körében (%)

Strandolás, napozás

36

Városnézés

31

Kulturális elfoglaltság

17

Természetjárás, túrázás

17

Baráti-, rokonlátogatás

16

Gyógyfürdők, wellness

13

Forrás: GfK Hungária - Ipsos, Nemzeti MédiaAnalízis 2009/IV.-2010/I.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo