Gondolta volna? Jobban kedveljük a bankokat, mint egy éve

Az elmúlt egy évben, 2009. és 2010. első féléve között jelentős mértékben, 77 pontról 82 pontra nőtt a bankkapcsolattal rendelkező felnőtt magyar lakosság elégedettsége a bankokkal, banki szolgáltatásokkal kapcsolatban - állapítja meg a GfK Hungária Retail Banking Monitor kutatása. Leginkább a banki ügyintézők teljesítménye vívta ki az ügyfelek elismerését, legkevésbé pedig a banki betét és hitelkamatokkal elégedettek a banki ügyfelek.

2010 első félévében a 15-69 éves lakosság 82 százaléka állt kapcsolatban legalább egy hazai pénzintézettel - derül ki a GfK Hungária Retail Banking Monitor kutatásának legfrissebb eredményeiből. Ez az arány ebben a korcsoportban 5,7 millió banki ügyfelet jelent.

A GfK Hungária felmérése szerint a banki ügyfelek elégedettsége egy év alatt jelentős mértékben, százas skálán mérve 77 pontról 82 pontra emelkedett 2009. és 2010. első féléve között. Az ügyfelek nagy része tehát elégedett jelenlegi bankja szolgáltatásaival, míg kevesebb, mint 2 százalékuk mondható egyértelműen elégedetlennek.

Az ügyfelek elsősorban a banki ügyintézők munkájával elégedettek. Mind szakértelmük, mind segítőkészségük a lista élére került. Szintén érdemes megemlíteni a bankok megbízhatóságát, illetve a banki szolgáltatások fejlettségét, melyekkel szintén elégedettek a banki ügyfelek.

A fő elégedetlenségi faktort a bankok kamatpolitikája jelenti az ügyfelek számára. Mind a betétekre fizetett kamatokkal, mind a hitelkamatokkal kapcsolatos elégedettségi szint a lista legvégére került 59, illetve 57 ponttal.

Régi igazság Magyarországon, ahol a bankkártyás fizetés még mindig nem eléggé elterjedt a készpénz felvételi tranzakciókhoz viszonyítva, hogy egy ATM sosem lehet elég közel. Az elérhető ATM automaták számával való elégedettség sem éri el az átlagos banki elégedettségi szintet.

Az egyes banki szolgáltatáselemekkel való elégedettség (százas skálán)

Mindent összevetve

82

Az ügyintézők barátságossága

87

Az ügyintéző szakértelme pénzügyekben

86

A bank megbízhatósága, pontossága

86

A bank szolgáltatásainak fejlettsége

84

Segítség pénzügyeim intézésében

84

A bankfiókok száma

81

A termékválaszték nagysága

81

A szolgáltatások minősége

81

A bankautomaták (ATM) száma

78

A bank hitel-kamatai, költségei

59

A bank betéti kamatai

57

                                     forrás: GfK

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo