2010 első félévében a 15-69 éves lakosság 82 százaléka állt kapcsolatban legalább egy hazai pénzintézettel - derül ki a GfK Hungária Retail Banking Monitor kutatásának legfrissebb eredményeiből. Ez az arány ebben a korcsoportban 5,7 millió banki ügyfelet jelent.
A GfK Hungária felmérése szerint a banki ügyfelek elégedettsége egy év alatt jelentős mértékben, százas skálán mérve 77 pontról 82 pontra emelkedett 2009. és 2010. első féléve között. Az ügyfelek nagy része tehát elégedett jelenlegi bankja szolgáltatásaival, míg kevesebb, mint 2 százalékuk mondható egyértelműen elégedetlennek.
Az ügyfelek elsősorban a banki ügyintézők munkájával elégedettek. Mind szakértelmük, mind segítőkészségük a lista élére került. Szintén érdemes megemlíteni a bankok megbízhatóságát, illetve a banki szolgáltatások fejlettségét, melyekkel szintén elégedettek a banki ügyfelek.
A fő elégedetlenségi faktort a bankok kamatpolitikája jelenti az ügyfelek számára. Mind a betétekre fizetett kamatokkal, mind a hitelkamatokkal kapcsolatos elégedettségi szint a lista legvégére került 59, illetve 57 ponttal.
Régi igazság Magyarországon, ahol a bankkártyás fizetés még mindig nem eléggé elterjedt a készpénz felvételi tranzakciókhoz viszonyítva, hogy egy ATM sosem lehet elég közel. Az elérhető ATM automaták számával való elégedettség sem éri el az átlagos banki elégedettségi szintet.
Az egyes banki szolgáltatáselemekkel való elégedettség (százas skálán)
Mindent összevetve | 82 |
Az ügyintézők barátságossága | 87 |
Az ügyintéző szakértelme pénzügyekben | 86 |
A bank megbízhatósága, pontossága | 86 |
A bank szolgáltatásainak fejlettsége | 84 |
Segítség pénzügyeim intézésében | 84 |
A bankfiókok száma | 81 |
A termékválaszték nagysága | 81 |
A szolgáltatások minősége | 81 |
A bankautomaták (ATM) száma | 78 |
A bank hitel-kamatai, költségei | 59 |
A bank betéti kamatai | 57 |