Napi 112 percet töltünk az interneten

2006 és 2010 között - a teljes web-forgalom tekintetében - közel nyolcszorosára emelkedett az interneten átlagosan eltöltött idő, számottevően nőtt a videó- és képmegosztók, a híroldalak és a keresők száma - dupla akkora közönséget kiszolgálva, felhasználónként az átlag havi 29-ről mára 56 fölé emelkedett a netezésre szánt órák száma, ami összességében 240 milliószor hatvan perc szörfölést jelent - derül ki a Gemius és az Ipsos közös gIA kutatásaiból.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ötödik éve, 2006 nyara óta zajlik a Gemius és az Ipsos online közönségmérési szolgáltatása, a gemius/Ipsos Audience (gIA). A 2006-os induláskor néhány tucat weboldal site-centrikus mérése kezdődött meg és egy közel 14 ezer fős popup panelen keresztül a hazai piacon elsőként vált elérhetővé széleskörű demográfiai információ a weboldalak látogatóiról. Egy évvel később indult el a szoftver paneles adatgyűjtés is, amely már indulásakor több mint 3000 paneltag segítségével nyújtott képet a hazai tartalomfogyasztásról, a magyar és a nemzetközi site-ok használatáról, közönségének jellemzőiről.

A negyedik születésnap az első hazai online közönségmérési tender megnyeréséhez köthető, míg az ötödik születésnapot számos új fejlesztés élesítésével (OPA - az új valós idejű forgalmi statisztika; tervezhető online adatok) ünnepelhetjük. A popup panel mára 55 ezer, míg a szoftver panel 4500 fő fölé nőtt, melyek havonta 2000 weboldal mérését teszik lehetővé.

A fejlesztések az internet rohamos terjedésével is összekapcsolhatók. A mérés indulásakor még alig 2,3 millió 15 év feletti internetező volt az országban, 5 évvel később számuk csaknem megduplázódott és elérte a 4,3 milliót. A jelentős hazai tartalomszolgáltatók oldalain 2007 nyarán 13 millió órát töltöttek a netezők, ez a szám 2010-re 83 millió órára (640%) nőtt. De az egy internetező által a nagyobb hazai portálokon átlagosan eltöltött idő is jelentősen, közel háromszorosára, havi 18 órára nőtt. A teljes webforgalmat tekintve is jelentős növekedést láthatunk: felhasználónként az átlag havi 29 óráról mára 56 óra fölé emelkedett az online töltött idő, ami összességében 240 millió óra szörfölést jelent.

A Femina robbantott

Az iwiw 2 millióról 2,7 millióra növelte havi elérését, a blog.hu 0,6 millióról 1,9 millióra, a figyelőnet 0,5 millióról indulva ma már 1 millió internetezőt ér el. És mindenképp ki kell emelni a femina.hu-t, amely alig 100 ezres havi elérésről indulva mára közel 800 ezer látogatót vonz. Adatok között jól követhető az internet „lefelé szivárgása" is, a mérés indulásakor az internetezők 37%-a AB státuszú volt, mára arányuk 10 százalékponttal, 27%-ra csökkent.


forrás: Gemius

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo