Napi 112 percet töltünk az interneten

2006 és 2010 között - a teljes web-forgalom tekintetében - közel nyolcszorosára emelkedett az interneten átlagosan eltöltött idő, számottevően nőtt a videó- és képmegosztók, a híroldalak és a keresők száma - dupla akkora közönséget kiszolgálva, felhasználónként az átlag havi 29-ről mára 56 fölé emelkedett a netezésre szánt órák száma, ami összességében 240 milliószor hatvan perc szörfölést jelent - derül ki a Gemius és az Ipsos közös gIA kutatásaiból.

Ötödik éve, 2006 nyara óta zajlik a Gemius és az Ipsos online közönségmérési szolgáltatása, a gemius/Ipsos Audience (gIA). A 2006-os induláskor néhány tucat weboldal site-centrikus mérése kezdődött meg és egy közel 14 ezer fős popup panelen keresztül a hazai piacon elsőként vált elérhetővé széleskörű demográfiai információ a weboldalak látogatóiról. Egy évvel később indult el a szoftver paneles adatgyűjtés is, amely már indulásakor több mint 3000 paneltag segítségével nyújtott képet a hazai tartalomfogyasztásról, a magyar és a nemzetközi site-ok használatáról, közönségének jellemzőiről.

A negyedik születésnap az első hazai online közönségmérési tender megnyeréséhez köthető, míg az ötödik születésnapot számos új fejlesztés élesítésével (OPA - az új valós idejű forgalmi statisztika; tervezhető online adatok) ünnepelhetjük. A popup panel mára 55 ezer, míg a szoftver panel 4500 fő fölé nőtt, melyek havonta 2000 weboldal mérését teszik lehetővé.

A fejlesztések az internet rohamos terjedésével is összekapcsolhatók. A mérés indulásakor még alig 2,3 millió 15 év feletti internetező volt az országban, 5 évvel később számuk csaknem megduplázódott és elérte a 4,3 milliót. A jelentős hazai tartalomszolgáltatók oldalain 2007 nyarán 13 millió órát töltöttek a netezők, ez a szám 2010-re 83 millió órára (640%) nőtt. De az egy internetező által a nagyobb hazai portálokon átlagosan eltöltött idő is jelentősen, közel háromszorosára, havi 18 órára nőtt. A teljes webforgalmat tekintve is jelentős növekedést láthatunk: felhasználónként az átlag havi 29 óráról mára 56 óra fölé emelkedett az online töltött idő, ami összességében 240 millió óra szörfölést jelent.

A Femina robbantott

Az iwiw 2 millióról 2,7 millióra növelte havi elérését, a blog.hu 0,6 millióról 1,9 millióra, a figyelőnet 0,5 millióról indulva ma már 1 millió internetezőt ér el. És mindenképp ki kell emelni a femina.hu-t, amely alig 100 ezres havi elérésről indulva mára közel 800 ezer látogatót vonz. Adatok között jól követhető az internet „lefelé szivárgása" is, a mérés indulásakor az internetezők 37%-a AB státuszú volt, mára arányuk 10 százalékponttal, 27%-ra csökkent.


forrás: Gemius

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo