Az ország majdnem jó irányba halad, de elégedetlenek vagyunk

A Ön országa jó uton halad?" kérdésre a világszerte megkérdezett polgárok csupán 39 százaléka választolt igennel. A magyarok 34 százaléka ugyan messze áll a kínaiak 77 százalékával, vagy az oroszok 54 (!) százalékával, ám még így is sokkal optimistábbak vagyunk, mint a németek, olaszok, japánok vagy éppen a sort záró belgák. Persze nem vagyunk elégedettek, sőt...

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A www.canada.com számára - a Torontóban rendezett G20-csúcs kapcsán - készült legfrissebb Ipsos felmérés szerint a vizsgált országok polgárai többnyire úgy gondolják, hogy rossz úton járnak, s elégedetlenek azzal, ahogy a dolgok manapság mennek az országukban.

A negatív vélekedést erősíti - amit a pénzügyminisztereknek, s a központi bankok vezetőinek is szem előtt kell tartaniuk a tanácskozásaikon -, hogy a fogyasztói bizalmat építő tényezők mit sem javultak: nincs kézzel fogható jele a nemzetgazdaságok növekedésének, továbbra is érzékelhető a munkanélküliségtől való félelem, a személyes pénzügyi várakozások jelenleg - s várhatóan a következő hónapokban is  - pesszimisták.

A világ GDP-jének 75%-át képviselő  24 ország 18.624 felnőtt lakosának megkérdezésével készült májusi kutatás szerint:

 Csak 39%-nyian  hiszik, hogy országuk a helyes irányban halad:

Kína: 77%
India: 64%
Indonézia: 64%
Szaúd-Arábia: 64%
Ausztrália: 57%
Oroszország: 54%
Kanada: 53%
Brazíla: 49%
Lengyelország: 45%
Svédország: 45%
USA: 39%
Törökország: 37%
Magyaroszág: 34%
Egyesült Királyság: 31%
Dél-Korea: 31%
Németország: 28%
Dél-Afrika: 27%
Olaszország: 24%
Mexikó: 21%
Japán: 19%
Argentína: 18%
Spanyolország: 17%
Franciaország: 17%
Belgium:14%

Csak egyharmadnyian (35%) elégedettek azzal, ahogy a dolgok az országukban mennek:

India: 71%
Kína: 70%
Ausztrália: 63%
Kanada: 61%
Svédország: 54%
Németország: 52%
Szaúd-Arábia: 49%
Brazília: 44%
Lengyelország: 40%
Törökország: 36%
Egyesült Királyság: 33%
Dél-Korea: 31%
USA: 31%
Oroszország: 26%
Indonézia: 25%
Dél-Afrika: 24%
Japán: 21%
Franciaország: 21%
Olszország: 20%
Belgium: 16%
Argentína: 15%
Magyarország: 15%
Mexikó: 11%
Spanyolország: 10%

 

Általánosságban
  • Csak 30%-nyian tartják "erősnek" országuk aktuális gazdaságát.
  • Csak 31% reméli, hogy gazdaságuk állapota a következő hat hónapban erősödni fog.
  • 48% tud említeni a családjában, vagy a közvetlen környezetében olyan személyt, aki a gazdasági nehézségek miatt veszítette el az elmúlt félévben az állását.
  • 58% állítja, hogy kevésbé biztos a saját, a családtagjainak, vagy ismerősei állásának a megőrzésében, mint volt fél évvel ezelőtt.
  • 20% mondja, hogy a családtagjai, vagy az ismerősei között lesz olyan, aki nagy valószínűséggel elveszti az állását a következő hat hónapban.
  • Csak 31% értékeli "erősnek" a saját aktuális pénzügyi helyzetét.
  • Csak 39% várja, hogy a személyes pénzügyi helyzete erősödni fog a következő hat hónapban.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo