Felmérés cikkek
Egy háttérben futó sikertörténet
Fokozottabb figyelmet érdemelnének a szolgáltató központok Magyarországon, hiszen új munkahelyek ezreit létrehozva, magas hozzáadott értékkel bíró projekteket vonzottak be az országba. De ami még fontosabb, a jelenlegi szolgáltató központok további bővülést terveznek véghezvinni a közeljövőben.
Végre valami, amiben jól állunk!
Magyarország a 28. helyen áll az élelmezésbiztonsági globális ranglistán. Az élelmiszerek minősége és biztonsága terén a régiós országok közül hazánk érte el a legjobb helyezést.
Sokat akarnak a fiatalok
A legfontosabb a jó munkahelyi légkör az Y generáció szülöttei számára egy friss magyar felmérés szerint. Emiatt és a gyors karrier érdekében hajlamosak a gyakori munkahelyváltásra is. A Coaching Team által végzett felmérés elgondolkodtató eleme, hogy a válaszadók több mint egyharmada külföldön képzeli el az álompozíció elérését.
Vásárolnánk mi, csak nincs miből
Európa tíz legmódosabb országa a teljes európai vásárlóerő mintegy fele fölött rendelkezik, míg a legszegényebb Moldovában az egy főre jutó átlagosan elkölthető jövedelem az európai átlag egytizedét sem éri el. Magyarország továbbra is a 31. helyen áll megelőzve – többek között – Montenegrót és Romániát – derül ki a GfK Vásárlóerő tanulmányának 2013. évi adataiból. Az idén első alkalommal vizsgált járási adatok szerint a legtöbb jövedelemből a Budakeszi járás, míg a legkevesebből az ország északkeleti határvidékén élő járások lakosai gazdálkodhatnak.
Ennél olcsóbbak nem lesznek a családi házak
Legalábbis erre lehet következtetni a Duna House legfrissebb elemzéséből. 2008-tól egészen a tavalyi évig folyamatos volt a megvásárolt házak átlagos négyzetméter árának esése, idén azonban – a válság óta először – megállt a trend.
Óriási piacot jelentenek a nyugdíjasok
Új növekedési lehetőséget jelent a biztosítók számára, hogy 2017-ig mintegy 10 százalékkal emelkedhet a 65 év felettiek aránya az eurózónában. A társaságoknak azonban új kihívásokra is fel kell készülniük.
Elavult irodagépeket használnak a vállalkozások
A vállalkozások döntő többsége addig használja irodatechnikai eszközeit, amíg azok teljesen elhasználódnak. A működésképtelenné vált eszközök pótlása váratlan szükséghelyzetet teremt, amely a vállalkozások költségvetését is kiszámíthatatlanabbá teszi.
A magyar cégeknek nem futja a biztonsági képzésekre
A legtöbb magyar vállalat csak a saját, belső informatikai osztályát használja a vállalat alkalmazottainak szakmai képzésére, ahelyett, hogy megbízott, külső informatikai tanácsadókat alkalmaznának.
Meglepő, de szeretjük a főnökünket
A magyar dolgozók kevésbé elégedettek a munkájukkal, ennek ellenére jobban kijönnek a főnökükkel, kifejezetten baráti a viszonyuk a kollégákkal és jobbnak tartják a munkakörnyezetüket is az uniós átlaghoz képest. A közel 2500 válaszadó közül 38 százalék ráadásul elégedett a fizetésével is.
Tudom mit tettél idén nyáron
A felhőtlen szórakozást vagy inkább a pénzkeresést választották idén nyáron a fiatalok? Esetleg szerették volna fejleszteni valamilyen képességüket? Hová és kikkel utaztak, mely fesztiválok iránt érdeklődtek, s miért, vagy éppen mi tartotta őket távol? Melyik fesztiválra vágytak vissza leginkább?
Legfőbb kockázat: a munkavállaló
A hazai vállalatvezetők az újmédia-eszközök tekintetében a munkavállalót tekintik a legfőbb kockázatnak: akár a vállalat hírneve és biztonsága is elbukhat egyetlen munkavállaló online viselkedésén, az adatszivárgás pedig súlyos gazdasági károkat okozhat.
A nők egyenlők, de mégsem
Habár jogilag semmiféle diszkrimináció nem létezik Európában a nők és a férfiak között, a gyakorlat mást mutat. Száz európai vállalati vezető közül például mindössze 3 a nő, de még a cégek irányító testületeiben is alig 13,7 százalék az arányuk.
Önbizalomban nincs hiány a magyar munkavállalónál
A magyarok többsége a munkahelyi terhek növekedése ellenére is úgy gondolja, hogy minden feladatot el tud majd végezni időre, ezzel mi vagyunk a legmagabiztosabb nemzet a Randstad Workmonitor kutatásban szereplő 32 országból. A készség alapú munkavégzésben azonban rosszul állunk.
Kevésbé utáljuk a NAV-ot
Második alkalommal készített felmérést az adóhatósággal és a jogszabályváltozásokkal kapcsolatos adózói véleményekről a PwC Magyarország, s az eredmény: a vállalkozások véleménye javult az adóhatóságról az elmúlt másfél évben.
A Pöttyös leverte a Facebookot és a Google-t
Nagy nemzetközi márkák uralják a magyarországi márkarangsort, de az élen a Pöttyös végzett, megelőzve a Facebookot és a Google-t, de versenyben volt a Pick és a Szentkirályi is.
Kiszámíthatatlan környezetben hogyan terveznek a vezetők?
Fellélegezhetnek a vállalkozások és a munkáltatók? Tényleg vége lesz jövőre a hét szűk esztendőnek? Többek között ezt is vizsgálja a munkáltatók jövő évi tervei kapcsán a DEVISE Hungary és a Simconsult “Fizetésemelés 2014” című országos kutatása.
Sok boltban okoz gondot a húszezres
Ma felkészültebbek a kereskedők a nagy címletű készpénz kezelésére, mint 2010-ben, ám a húszezresek váltása továbbra is számottevő problémát jelent a kisboltokban. Ezzel egy időben a kártyaelfogadás aránya is nőtt a felmérésben szereplő boltok körében.
Több elbocsátásra számíthatunk idén
Pesszimizmus jellemzi a magyar munkaerőpiacot: 2013 utolsó negyedévében a munkaadók 11 százaléka tervez elbocsátást, míg 8 százalék számol munkaerő-felvétellel, 69 százalék pedig nem tervez létszámváltoztatást. A legrosszabb a helyzet a Dél-Dunántúlon.
Férfiuralom a cégvilágban
A magyar cégvezetők csupán 32 százaléka hölgy, áll a Bisnode üzleti információ szolgáltató elemzésében. Magyarországon több női cégtulajdonos van, mint női cégvezető, viszont a férfiak erősen felülreprezentáltak a vállalkozásokban. A legtöbb cégvezető és tulajdonos a 40-50 éves korosztályból kerül ki, valamint a nagy cégeknél sok a 60 év feletti tulajdonos.
Örülnek, ha kifizetik a rezsit és a hitelt, másra alig marad
A negyvenesek a legpesszimistábbak a jövőjüket illetően, elsöprő többségük úgy érzi, hogy nincsen elég megtakarítása a közelítő nyugdíjas éveikre. A mindennapi létfenntartás finanszírozása kiadásaik közel 80-90 százalékát is eléri, így alig marad arra, hogy élvezzék az életet, vagy épp megtakarítsanak maguknak vagy gyermeküknek.
Éleződik a verseny a vállalatok kegyeiért
Az egyetemes szolgáltatásra nem jogosult villamosenergia- és földgázfogyasztóknál évente 20-30 százalék között volt a kereskedőváltás aránya 2010. február és 2013. április között, a vállalatokért folyik a legnagyobb a kereskedők közti verseny.
Felmérik a szolgáltató központokat
Országos szolgáltató központi felmérést indít az EY. A nemzetközi tanácsadó cég a Nemzeti Külgazdasági Hivatallal együttműködésben készíti el a szektor átfogó elemzését. A felmérésben több mint hetven cég vesz részt.
A fiataloknak fogalma nincs a pénzügyekről
Az érettségi előtt álló, majd hamarosan önálló életet kezdő korosztály jelentős része nincs tisztában a nyugdíjakkal, az adókkal, a hitelkártyákkal kapcsolatos kérdésekkel, de az ország államadósságának nagyságát sem tudják megbecsülni.
Iskolakezdés: nem rohantuk meg a hipermarketeket
A hipermarketek által idén előrehozott iskolakezdési akciók ellenére a szülők júliusban még nem „rohamozták meg” az üzleteket. Az átlagárak a legtöbb kategóriában csökkentek - feltehetően az akciók eredményeképpen.
Az EU segít a fiatalok szerint
A fiatalok szerint az Európai Unió munkahelyeket teremt, segíti a nyelvtanulást és a külföldi munkavállalást – áll egy most befejeződött, nem reprezentatív kutatásban.
Fontos hívószó a fogyasztónak az egészség
A lakosság átalakuló fogyasztási szerkezetében egyre erősödik az a tendencia, mely szerint az egészséges és egészségesnek gondolt termékekre és szolgáltatásokra egyre nagyobb figyelmet fordítanak a háztartások.
Mégsem megy olyan jól az építőiparnak?
Az ágazat első félévi termelési növekedéséhez elsősorban az ipari és egyéb létesítmények építése, a speciális szaképítéssel és az út-, vasútépítéssel foglalkozó szervezetek termelésének emelkedése járult hozzá; a bővülés ugyanakkor még nem jelent meg minden szektorban, különösen nem ez az épületek építésében.
Jó állásért minden második magyar külföldre költözne
A magyarok 93 százaléka úgy gondolja, hogy az országban nem létezik munkahelyi biztonság, ami többek között Chile, India és Törökország eredményénél is rosszabb. Minden második magyar külföldre költözne egy jó állásért.
Laptoppal hosszabb a munkaidő
A mobil eszközök több mint 10 százalékkal hosszabbítják meg a munkaidőt. Még mindig a laptop a munkahatékonyság növelésének első számú eszköze, de feljövőben vannak a tabletek és az okostelefonok.
Pénz van, kedv nincs cégfelvásárlásra a világban
Továbbra is a felvásárlások számának és értékének növekedését vetíti előre a KPMG, de a tranzakciók száma és értéke a makrogazdasági környezetben rejlő kockázatok miatt bizonytalan.
Kell a bankkártya a fiataloknak, de ingyen
A fiatalok számára különösen fontos, hogy a bankkártyás vásárlás díjmentes legyen, mivel a plasztik egyre nagyobb szerepet játszik a mindennapi életükben.
Azt sem tudjuk mit veszünk
Még a patikai vásárlók körében sem egyértelmű a gyógyszer fogalma, nagy a tudatlanság az egészségügyi termékek vásárlóinak körében.
Vitathatatlanul javul a hangulat a kkv-k körében
Az előző negyedévhez képest rendkívüli, 15 pontos emelkedést követően jelenleg -11 ponton áll a hazai vállalkozások egyéves várakozásait jelző K&H kkv bizalmi index. Ez az utóbbi évek legnagyobb pozitív irányú változása. Az optimizmus főként azzal magyarázható, hogy a vállalkozások a vállalati hitelkamatokat, a gazdaságpolitikát valamint a versenyhelyzetet tekintve is jóval bizakodóbbak lettek. Az optimizmus minden árbevétel kategóriában megfigyelhető, azonban a középvállalkozások bizalma fordult a leginkább pozitív irányba – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb adataiból.
70 százalék szerint az állam feladata a nyugdíj biztosítása
A leendő nyugdíjasok több mint kétharmada még mindig az állam egyik kötelességének tartja, hogy gondoskodjék az időskori ellátásról is, ám egyre többen vélekednek úgy, hogy a nyugdíjuk előteremtésében aktívabb szerepet kell vállalniuk – állapítja meg az a kutatás, amelyet 12 országban végeztek el az AEGON megbízásából. A megkérdezettek 17 százaléka számára még mindig az állami járulékok befizetése jelenti az első számú felkészülési forrást.
Wifi nélkül nem utazik magyar üzletember
A tipikus magyar üzleti utazó jellemzően több éjszakát is eltölt tárgyalásai során külföldön, amihez általában 3-4 csillagos szállodát választ. Kedvenc közlekedési eszköze a repülő, úti céljainak toplistáját Bécs, London és Frankfurt vezeti, a légitársasági szolgáltatások közül legfontosabb számára a feladott poggyász, a szállodák esetében pedig a wifi tűnik nélkülözhetetlennek.
A kihívás fontosabb a pénznél a vezetők számára
Elsősorban a kihívások, a függetlenség és a cégkultúra dönti el, hogy mennyire elégedett egy vezető a saját helyzetével egy friss felmérés szerint. Az elvárások között a termelékenység növelése és a rugalmasság szerepel az első helyeken.
Javulóban a hangulat a gazdaságban
Az áprilisi jelentős esés után májusban és júniusban is megugrott a GKI-Erste konjunktúra-index értéke, s ezzel folytatódott a trendjében 2012 őszétől tapasztalható emelkedés.
Kutatás-fejlesztésre szívesen költenének a cégek
Egyre több vállalat tervezi K+F ráfordításainak bővítését; a szabályozói környezet kiszámíthatósága még mindig jelentősen befolyásolja a hazai cégek K+F kiadásainak alakulását, de a korábbi évekkel ellentétben már nem a legfontosabb befolyásoló tényező - derül ki a Deloitte felméréséből.
Online hirdetések: ki, mikor, mire kattint?
A magyar netezőket a szabadidős programok hirdetései érdeklik, de csábítónak találjuk a távközlési cégek ajánlatait is, nem véletlenül, mert a magyar piacon ebből fut a legtöbb reklám az interneten.
Nagyok a kihívások, de csökkent a pesszimizmus
A Deloitte negyedik alkalommal készítette el félévente megjelenő felmérését Kelet-Közép-Európa vállalati pénzügyi vezetőinek körében, a régió gazdasági kilátásaira vonatkozóan. A 12 ország részvételével zajlott felmérés mind vállalati, mind általános pénzügyi és gazdasági kilátások terén részletes képet nyújt a pénzügyi vezetők várakozásairól.
Ötvenezer munkahelyet teremthetnek idén a magyar kkv-k
Optimistább jövőkép, de visszafogott beruházási szándék jellemzi a magyar kis- és középvállalatokat. 404 milliárd forinttól esett el a hazai kkv-szektor tavaly az elavult eszközök miatt, így nem lehet halogatni tovább a szükséges beruházásokat.
Tűzön-vízen át kitartanak a magyar vállalkozók
Ha ismét választania kellene, a magyar vállalkozók döntő többsége újra belevágna saját üzletének elindításába, még a nehéz gazdasági körülmények ellenére is.
Bizakodó hangulat a magyar gazdaságban
A hazai gazdasági folyamatok kedvező irányú változását jelzi, hogy két év után ismét meghaladja az 50 pontot a Magyar Fejlesztési Bank vállalati felmérésen alapuló konjunktúramutatójának értéke. A pozitív fordulat hátterében az ugrásszerűen emelkedő beruházási kedv áll, de a külső források bevonásával kapcsolatban továbbra is kivárás jellemzi a hazai vállalkozói szférát. A makrogazdasági index viszont kétéves mélypontra süllyedt, az idei első félévre a gazdaság lassuló ütemű visszaesését jelzi. A kkv-szektor az export és az adózás terén lát pozitívumokat.
A mikrovállalkozások a legoptimistábbak
A kkv vezetők következő egy évre vonatkozó árbevétel várakozásai szinten maradtak, míg az eredményvárakozásai növekedést mutatnak az előző negyedévhez képest. A hazai vállalkozások átlagosan 3,9%-os árbevétel és 1,7%-os eredménynövekedést prognosztizálnak, ezzel az árbevétel várakozások megközelítik, az eredményvárakozások pedig meghaladják a válság kezdetén mért szintet. Az árbevétel és az eredmény jövőbeni alakulását tekintve is a mikrovállalkozások a legoptimistábbak, míg a kis- és középvállalatok kevésbé számítanak bevételük és nyereségük növekedésére – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb eredményéből. Más felmérések azonban ellentétes eredményt mutatnak.
Szocpol – igény volna rá
Nagy lenne az igény a szocpol bővítésére – derül ki egy felmérésből. A megkérdezettek több mint négyötöde véli úgy, hogy a lakásvásárlási támogatás kiterjesztése a használt ingatlanokra számottevően élénkíthetné a stagnáló lakáspiacot. A felfokozott lakossági és szakértői várakozások ellenére sincs azonban továbbra sem hír arról, hogy az eredetileg áprilisra várt változtatásokat mikor lépteti életbe a kormány.
Fényes jövő az értékesítők és marketingesek előtt
A vállalatok 85 százaléka tervezi munkatársai létszámának növelését vagy fenntartását 2013-ban. 90 ország több mint 26 000 vállalata körében végzett felmérés azt mutatja, hogy növekvő kereslet mutatkozik az értékesítési és marketingszakemberek iránt.
Rosszul állnak a magyarok a mosolygással
A magyar ügyfélkiszolgálók a világátlaghoz képest a vevők üdvözlésében és a kapcsolt értékesítések terén is átlagon felül teljesítenek, azonban rendkívül keveset mosolyognak – derül ki abból a vevőkiszolgálási felmérésből, melyben 57 ország próbavásárlást végző szolgáltatói vettek részt világszerte.
Nyaralás: a magyarnak a hitel sem akadály
Nem éppen üdülős nemzet a magyar: egy év alatt mindössze 17 százalékunk jutott el néhány napra pihenni. Úgy tűnik azonban, hogy a hitel nem akadály: a lakáshitellel rendelkezőkre például kétszer annyira jellemző, hogy voltak üdülni, mint azokra, akiknek a vállát nem nyomja ilyen teher.