Éleződik a verseny a vállalatok kegyeiért

Az egyetemes szolgáltatásra nem jogosult villamosenergia- és földgázfogyasztóknál évente 20-30 százalék között volt a kereskedőváltás aránya 2010. február és 2013. április között, a vállalatokért folyik a legnagyobb a kereskedők közti verseny.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jelentős megtakarítás érhető el a kereskedő-váltással - Kép: SXC

A MEKH a tavasszal indított vizsgálata részeredményeként tette közzé honlapján a kereskedőváltási mutatókat. A hivatal szakemberei fogyasztói kategóriánként vizsgálták a kereskedőváltást. A közlemény szerint az adatok azt mutatják, hogy összességében az elmúlt időszakban kedvezően alakultak a váltások.

A villamosenergia-piacon a nem lakossági felhasználók (azaz a költségvetési, önkormányzati intézmények és vállalatok) esetében 2011-ben 7,9 százalék, 2012-ben 13,3 százalék, a lakossági felhasználók körében 2011-ben 0,3 százalék, 2012-ben 1,6 százalék volt a szolgáltatót váltók aránya. A földgázpiacon a nem lakossági felhasználók esetében 2011-ben 9,7 százalék, 2012-ben 3,6 százalék, míg a lakossági felhasználók között 2011-ben 10,4 százalék, 2012-ben 1,5 százalék volt a szolgáltatót váltók aránya. A 2011. évi magas földgázpiaci kereskedőváltások az EMFESZ csődje miatt következtek be - mutatott rá a MEKH.

Csak azokat a fogyasztókat nézve, amelyek nem jogosultak egyetemes szolgáltatásra, (ezek jellemzően az üzleti szektorból kerülnek ki) mindkét energiapiacon évente nagyon magas, 20-30 százalék közötti volt a kereskedőváltás - közölte a hivatal. (Ez is mutatja, milyen gyorsan tanulnak meg spórolni a magyar vállalkozók.)

A villamosenergia- és a földgázszektorban a tényleges piacnyitás 2008-ban, illetve 2009-ben valósult meg. Ekkor jött létre az egyetemes szolgáltatói kategória, amely esetében szigorú fogyasztóvédelmi szabályok mellett hatósági árakon vételezhetnek energiát a felhasználók. Ugyanakkor az energiapiaci liberalizáció azt is lehetővé teszi, hogy az egyetemes szolgáltatásra jogosult fogyasztók kilépjenek a szabadpiacra, és szabadon válasszanak kereskedőt. Az egyetemes szolgáltatásra nem jogosult fogyasztók a piacnyitás óta már csak a versenypiacon szerződhetnek a kereskedőkkel.

Tippek a cég energiaszámlájának csökkentésére
Az energiaárak az inflációt meghaladó mértékben drágultak az elmúlt években, évtizedben. Ráadásul a kormány rezsicsökkentő intézkedéseinek jelentős részét is a szabadpiacon vásárló vállalkozók fizethetik meg a rendszerhasználati díjak emelkedésével. A többletkiadás azonban kikerülhető. Összegyűjtöttük, hogyan csökkentheti céges energiaszámláit anélkül, hogy kapacitásai sérülnének, vagy a dolgozók komfortérzete csökkenne.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo