A Pöttyös leverte a Facebookot és a Google-t

Nagy nemzetközi márkák uralják a magyarországi márkarangsort, de az élen a Pöttyös végzett, megelőzve a Facebookot és a Google-t, de versenyben volt a Pick és a Szentkirályi is.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Pöttyöst mindenki szereti. Tényleg – Kép: Pöttyös.hu

Az eltérő termékkategóriákat értékelő felmérés ezer magyar megkérdezett véleménye alapján született, és külön vizsgálta a férfiak, a nők vagy éppen a szinglik márkaviszonyulását – közölte kutatása eredményeiről a Millward Brown nemzetközi piackutató cég. A válaszadók 70 előre felkínált és tetszőleges számú szabadon választott márka közül nevezték meg a hozzájuk közel és kevéssé közel állókat. A minta nem, kor, régió, településtípus és végzettség szerint reprezentálja a 18–59 éves magyarországi lakosságot.

A legszeretettebb márka 2013-ban a Pöttyös lett, az összesített TOP10-be a klasszikus magyar márkák közül a Pick és a Szentkirályi került még be. A dobogósok után rendre a Milka, a T-Mobile, a Pick, a Vodafone, a Danone, a Coca-Cola és a Szentkirályi következik. (Ez újabb ékes érv amellett, hogy ami jól megy, arra érdemes márkát építeni.)

A kutatásból kiderül, hogy a férfiaknál a Pick és az Unicum mellett jó néhány sörmárka, míg a nőknél a Milka–Danone–Ariel trió szerepelt az összesített eredménynél kedvezőbben. Érdekesség, hogy a szinglik körében a Facebook a „csúcsmárka", illetve az is figyelemre méltó, hogy a hazai tőzsdei favoritok jellemzően megosztóak: az OTP és a Mol például „hideget-meleget" egyaránt kapott – olvasható a Millward Brown közleményében. (A mikro- és kisvállalatoknak szóló gyakorlati tippjeinket a márkaépítéshez itt olvashatja!)

A rangsor elsősorban fogyasztói ragaszkodást fejez ki. „Mondhatjuk, hogy az a márka, amelyik előrébb van, közelebb áll a fogyasztók szívéhez. Szól arról, hogy kiket nem cserélnénk el szívesen, melyek azok a márkák, amelyeket akkor is szeretnénk a közelünkben tudni, akkor is szeretnénk találkozni velük, ha minden megváltozik körülöttünk" – idézi a közlemény Virágh Miklóst, a Millward Brown ügyfélkapcsolati vezetőjét.

A vevőszerző marketing 10 pontja
Minden vállalkozás legfontosabb feladata a túlélés érdekében a vevőszerzés. Ennyiben minden egyes cég közös akkor is, ha a mi cégünknél a vevőt éppen ügyfélnek, betegnek, partnernek vagy bármi másnak hívjuk. Ahhoz, hogy esélyünk legyen mindig elegendő számú vevőt bevonzani, nem bízhatjuk magunkat a véletlenre. Wolf Gábor, a Marketing Commando alapítója összeszedte, hogy mik a legfontosabb marketinges alapvetések ennek érdekében.

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo