Sok cég még mindig szalagra ment

A vállalatok egyre nagyobb igényeket támasztanak az üzletfolytonossággal és a katasztrófa utáni helyreállítással kapcsolatban, ugyanakkor a területen legkorszerűbbnek számító virtualizációs és automatizálási technológiák elterjedése lassú

Egyre nagyobbak az igények, de elavultak a technikák - Kép: Pixabay

Az elmúlt három év alatt a katasztrófa utáni helyreállítási igény, illetve tűrés több óráról percekre csökkent, ugyanakkor a szervezetek még mindig nagy arányban használják a már elavultnak számító szalagos biztonsági mentési technológiákat – derült ki a NetIQ megbízásából készített Forrester Research jelentésből.

A vállalatok igényei folyamatosan változnak, és ezek kielégítését egyre több új, fejlett informatikai eszköz támogatja. Napjainkban már alapvető elvárás a szervezetek, illetve a felhasználók részéről az állandó, zökkenőmentes szolgáltatás, és a működés folytonosságában előforduló rések áthidalását új virtualizációs, illetve automatizálási technológiák segítik. A NetIQ portfóliójában is található ilyen átfogó megoldás, számos vállalat azonban csak lassan adaptálja ezeket a technológiákat, és ezzel egyre távolabb kerülnek egymástól az üzleti elvárások és az azt támogató informatikai háttér által biztosított lehetőségek.

A Forrester adatai szerint a vállalatok 2010-ben az IT-költésük 5,27 százalékát fordították az üzletfolytonosság és a katasztrófa utáni helyreállítás biztosítására, míg 2012-ben ez a szám 6,15 százalék volt, ami nagyon lassú növekedést jelent. Továbbra is viszonylag jelentős azon szervezetek száma, ahol a mára már nem túl korszerűnek számító szalagos módszert használják a biztonsági mentések készítésére, ám fokozatosan egyre több vállalatnál kezdik igénybe venni a modernebb replikációs módszereket.

Egyre inkább a kkv-k a kibertámadások célkeresztjében
Csökkent a célzott kibertámadások száma az idén, javult azonban az alkalmazott megoldások hatékonysága. A támadók rámenősebb technikákat alkalmaztak.
A rendelkezésre állással, illetve a helyreállítás gyorsaságával kapcsolatos igények ezzel egyidejűleg folyamatosan nőnek. Három éve még elfogadható volt, ha egy, a működés szempontjából kritikus rendszer helyreállítása órákba telt, manapság viszont már túl magas költségeket eredményez egy ilyen kiesés. 2010-ben a vállalatok mindössze harmada tervezte egy órán belül helyreállítani a működés szempontjából kritikus fontosságú rendszereit egy esetleges katasztrófa esetén, napjainkban pedig már a cégek több mint fele rendelkezik ilyen tervvel.

Ami az RPO értéket (Recovery Point Objective, azaz adatvesztési tűrés) illeti, a Forrester adatai szerint a működés és az üzletmenet szempontjából kritikus rendszerek esetében az átlagosan elvárt szám öt órával kevesebb a három évvel ezelőttihez képest. 2010-ben a vállalatok 39 százaléka tervezte egy órányinál kevesebb adatvesztés mellett helyreállítani a működés szempontjából kritikus rendszereket, ugyanez a szám ma már 61 százalék.

Véleményvezér

Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo