Az elmúlt három év alatt a katasztrófa utáni helyreállítási igény, illetve tűrés több óráról percekre csökkent, ugyanakkor a szervezetek még mindig nagy arányban használják a már elavultnak számító szalagos biztonsági mentési technológiákat – derült ki a NetIQ megbízásából készített Forrester Research jelentésből.
A vállalatok igényei folyamatosan változnak, és ezek kielégítését egyre több új, fejlett informatikai eszköz támogatja. Napjainkban már alapvető elvárás a szervezetek, illetve a felhasználók részéről az állandó, zökkenőmentes szolgáltatás, és a működés folytonosságában előforduló rések áthidalását új virtualizációs, illetve automatizálási technológiák segítik. A NetIQ portfóliójában is található ilyen átfogó megoldás, számos vállalat azonban csak lassan adaptálja ezeket a technológiákat, és ezzel egyre távolabb kerülnek egymástól az üzleti elvárások és az azt támogató informatikai háttér által biztosított lehetőségek.
A Forrester adatai szerint a vállalatok 2010-ben az IT-költésük 5,27 százalékát fordították az üzletfolytonosság és a katasztrófa utáni helyreállítás biztosítására, míg 2012-ben ez a szám 6,15 százalék volt, ami nagyon lassú növekedést jelent. Továbbra is viszonylag jelentős azon szervezetek száma, ahol a mára már nem túl korszerűnek számító szalagos módszert használják a biztonsági mentések készítésére, ám fokozatosan egyre több vállalatnál kezdik igénybe venni a modernebb replikációs módszereket.
Ami az RPO értéket (Recovery Point Objective, azaz adatvesztési tűrés) illeti, a Forrester adatai szerint a működés és az üzletmenet szempontjából kritikus rendszerek esetében az átlagosan elvárt szám öt órával kevesebb a három évvel ezelőttihez képest. 2010-ben a vállalatok 39 százaléka tervezte egy órányinál kevesebb adatvesztés mellett helyreállítani a működés szempontjából kritikus rendszereket, ugyanez a szám ma már 61 százalék.