Alulmotiváltság, önbizalomhiány: ilyen a magyar munkavállaló

Alulmotiváltság, önbizalomhiány, de aránylag jó önéletrajzok jellemzik a magyar munkavállalót. Ugyanakkor megfelelőbb információk megadásával és jobb fellépéssel jobb lenne az elhelyezkedési esély is - derül ki a Work Force Személyzeti Tanácsadó most lezárt országos karrier tanácsadó programjának összegzéséből. Az országos program során kísérleti jelleggel 8 hazai városban nem általános ismereteket adtak, hanem személyre szabott tanácsadást tartottak mintegy száz munkavállalónak.     

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Még mindig nem szívesen költöznénk munkavállalóként a munka után, inkább a rosszabbul fizető, alacsonyabb kvalitású munkát választjuk, ha helyben maradhatunk. Ha pedig erősen fúj a szél, akár a munkaügyben előre megbeszélt időpontra se megyünk el. Ezek a tapasztalatok a Work Force kísérleti tanácsadó programjának összegzéséből származnak, amely nem reprezentatív, de érzékletes bepillantást ad az ország álláskeresőinek felkészültségébe, elszántságába. Az országos roadshow lényege az volt, hogy az álláskereséshez a munkavállaló oldaláról közelítettek, ezért az olyan általános információk, mint az önéletrajz- vagy motivációs levél-minta helyett az egyes ember személyes munkakereséséhez adtak konkrét tanácsokat, ötleteket.

Jellemző probléma, hogy az általában jó önéletrajzokban a korábbi pozícióknál nem részletezték konkrétan a munkát, így a munkaadó nem tudhatta meg, mit is csinált például egy asszisztens ténylegesen az adott helyen. Hasznos, ha nem csupán a nyelvvizsga legmagasabb elért szintjét, de az aktuális használhatóságát is bemutatják például úgy, hogy passzív tudásként tüntetik fel a régen nem beszélt nyelvet. Ezek alapján a munkaadó ugyanis pontosabb képet alkothat a jelentkezőről, és így nőnek a felvételi esélyek is. Bár a tartósan sikertelen munkavállalókat nehezen lehet kimozdítani, a tanácsadás sikerére mégis jellemző, hogy a résztvevők közel fele egy hónapon belül sikeresen jutott el állásinterjúra.

 Nem találják a helyüket

„Régi tapasztalatunk, hogy számos jó képességű munkakereső nem találja meg a helyét a munkaerőpiacon. Ezért fogtunk a kísérleti programba, ami nem általában foglalkozott a munkakeresés problémáival, hanem egy-egy adott ember személyest, konkrét lehetőségeit tárta fel. A legfontosabb tapasztalat az, hogy gyakran elég egyetlen apróságon változtatni, hogy a kudarcból siker legyen." - fogalmazott Csákvári Róbert, a Work Force Személyzeti Tanácsadó ügyvezető igazgatója, aki szerint még mindig jellemző az önbizalomhiányos munkakeresők túlsúlya, pedig egy adott cégnek ugyanolyan fontos egy jó munkaerő, mint a munkaerőnek a munka.

A Kecskeméten, Zalaegerszegen; Miskolcon; Békéscsabán; Győrben; Pécsett, Budapesten és Debrecenben megtartott program során a résztvevők az álláskereséssel, karrierrel kapcsolatos valamennyi tudnivalót, az álláspályázatokon való hatékony szereplés alapelveit, technikáit egyaránt megismerhették.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo