Szabadságot ad, vagy épp elveszi azt a mobiltelefon?

A nyomógombos készülékek tulajdonosai inkább érzik elektronikus póráznak a mobiljukat, míg az okostelefonnal rendelkezők, sokkal inkább gondolják úgy, hogy az intenzívebb használat szabadságot ad nekik- derül ki az Ipsos kutatásából.

Az Ipsos 2010-ben több mint ezer fős online mintán vizsgálta meg a magyar internetezők mobiltelefonhoz fűződő viszonyát. Tizenöt szempont szerint vették górcső alá a felhasználói szokásokat, amelyek alapján a kutatók azt állapították meg, hogy a telefonhoz való attitűdöket sok minden meghatározza - még maga a készülék is. „Három csoportra osztva az embereket jól látszik, hogy másképpen viszonyulnak a mobiltelefonokhoz azok, akiknek modernebb, érintőkijelzős készüléke van; azok, akik a jövőben szeretnének ilyet vásárolni és azok, akiknek nincs és nem is akarnak ilyesmit a zsebükben hordani." - hangsúlyozta Dr. Pintér Róbert, az Ipsos Zrt. online stratégiai igazgatója.

Szignifikáns különbséget lehet felfedezni abban, hogy ki mire használja a készülékét. A nyomógombos telefon mellett elkötelezettek, és arról váltani nem kívánók közel héttizede szerint a mobil csak telefonálásra való. Az érintőkijelzős készülékkel rendelkezőknek csak a négytizede azonosul ezzel az állítással. Ehhez hasonlóan, az új funkciók bővülését is elsősorban a nyomógombos készülékek elkötelezett használói nézik rossz szemmel. Közülük 27% egyáltalán nem érti, hogy miért kell a mobiltelefonba az a „sok felesleges funkció". Ugyanakkor ezzel a megközelítéssel az érintőkijelzős készüléktulajdonosok mindössze 8%-a ért egyet. Az arányok alapján megállapítható, hogy az emberek egyre nyitottabbak a mobiltelefonok új funkcióira.  A válaszokat vizsgálva az prognosztizálható, hogy növekszik a már meglévő funkciók használata és elfogadottsága.

Az Ipsos kutatásából az is feketén - fehéren kiderül, hogy az érintőkijelzős mobilt használók egy jó része unaloműzőnek használja a készülékét. Közülük is 19% nagymértékben egyetért azzal az állítással, hogy sokszor halálra unná magát a mobilja nélkül, míg a nyomógombos telefonok híveinek ez csak a 6%-ára igaz.

Jó-e, ha folyton elérhetőek vagyunk?

Meglepő lehet, de sokkal inkább a nyomógombos készülékek tulajdonosai érzik elektronikus póráznak a mobiljukat. Míg közülük közel háromtized ért egyet azzal az állítással, hogy a mobiltelefon elektronikus póráz, addig az érintőkijelzős telefonok tulajdonosainál ez mindössze 18%, sőt 37%-uk egyenesen el is utasítja ezt a kijelentést.

Ugyancsak szignifikáns a különbség annak kapcsán, hogy szeretik-e az emberek, hogy állandóan elérhetik őket a telefonon. Az érintőkijelzős telefonok tulajdonosainál 53% ért egyet teljes mértékben ezzel az állítással, - szerintük az intenzívebb használat inkább szabadságot ad a felhasználóknak - míg a nyomógombos telefonhoz ragaszkodóknak csak a 42%-a örül annak, hogy folyton hívható.

A mobilom én vagyok
A kutatás során az Ipsos kíváncsi volt arra, hogy a válaszadók mennyire „azonosulnak” a mobiljukkal („A mobilom kifejezi, hogy milyen is vagyok valójában.”). A hagyományos nyomógombos készülék tulajdonosok közül azok, akik nem szeretnének a jövőben sem váltani az érintőkijelzős készülékekre, nagymértékben elutasították ezt az állítást, 55%-kuk egyáltalán nem értett egyet vele, míg az érintőkijelzős telefonok tulajdonosainál ez az arány 37% lett. A már érintőképernyős telefonnal rendelkező és azt vásárolni szándékozók között pedig nem találni érdemi különbséget. „Minden hatodik válaszadó szerint tehát az, hogy milyen a mobilja, az őt magát is kifejezi.” – emelte ki Dr. Pintér Róbert.

Véleményvezér

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.
Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett

Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett 

Mohó volt az állam, ami elég gyakori probléma manapság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo