Egyelőre nem ízlik a magyaroknak a biotermék

Bioterméket minden nyolcadik magyar fogyasztó (13 százalék) szokott vásárolni, míg Európában átlagosan minden harmadik (35 százalék) - áll a Nielsen piackutató vállalat 54 országban, köztük Magyarországon végzett felmérésében.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vásárlók zömének fő motívuma, hogy a biotermékeket egészségesebbnek tartják, a nem vásárlást pedig a legtöbben azzal magyarázzák, Magyarországon és másutt is, hogy e termékek túl drágák.

A megkérdezett magyar vásárlók 84 százaléka szerint a biotermékek egészségesebbek, 70 százalékuk úgy tartja, hogy bioélelmiszerrel elkerüli a növényvédő szereket és más mérgeket. A magyar vásárlók 53 százaléka úgy véli, a biotermékek mentesek a génmódosítástól, 48 százalékuk szerint ezek termelése kedvezőbb a környezet számára, 44 százalék pedig úgy gondolja, a  vásárlással segíti a kistermelőket és a vidéki településeket.  

A vevők 31 százalékát az ösztönzi biotermék vásárlására, hogy helyes magatartásnak látszik, ugyancsak 31 százalék szerint ezek az élelmiszerek táplálóbbak. Tizenegy százalék adta azt a választ, hogy azért veszi e termékeket, mert helyteleníti a modern mezőgazdasági termelési módszereket.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo