A magyarok válságban (is) a minőségre buknak...

Míg az Egyesült Államokban és Európában a fogyasztók inkább spórolnak és az olcsóbb termékeket keresik, addig a magyarok kevesebbet vásárolnak a megszokott napi fogyasztási cikkekből - állapítja meg a The Boston Consulting Group és a GfK Hungária közös elemzése.

A magyarországi háztartások fogyasztása az elmúlt fél évben tovább csökkent, noha egyre többet hallani a válság végéről, illetve a fogyasztói bizalom helyreállásáról. A közel egy éve tartó gazdasági válságra mára már minden fogyasztó reagált valamilyen módon. Míg a korábbi nyugat-európai reakciók alapján azt vártuk volna, hogy hazánkban is az olcsóbb termékek és az olcsóbb bevásárlási csatornák népszerűsége nő majd, addig a magyar fogyasztók ennél sokkal „változatosabban" reagáltak a gazdasági körülmények megváltozására - derül ki a The Boston Consulting Group (BCG) és a GfK Hungária közös elemzéséből. Az eredmények arra is rávilágítanak, hogy milyen hasonlóságok és különbségek figyelhetők meg az új, megváltozott környezetben a világ és Magyarország fogyasztóinak szokásai között.

A BCG „Winning Consumers Through the Downturn", azaz hogyan nyerjük meg a fogyasztókat a válságban című tanulmányának egyik legfontosabb megállapítása, hogy az elmúlt egy évben mind az Egyesült Államokban mind Európában a fösvénység lett a fogyasztók legfontosabb jellemzője. Amíg a fejlett országokban a spórolás és az olcsóbb termékek megvásárlása csak az elmúlt 12 hónapban vált meghatározóvá, addig a magyar fogyasztó inkább a nem szükséges, vagy a kevésbé szükséges vásárlások visszafogásával reagált a válságra. A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan adatai szerint 2009 első félévében is folytatódott az a trend, miszerint inkább mennyiségben vásárolunk kevesebbet, azonban a megszokott termékeinket, még ha ritkábban is, de megvesszük.

A GfK Hungária Háztartáspanel felmérésének eredményei szerint a háztartások napi fogyasztási cikkekre 1 százalékkal kevesebb pénzt költöttek el 2009 első félévében, mint egy évvel korábban. A piac szűkülése a forgalom volumenére is igaz, a felmérésből származó adatok alapján elmondható, hogy az első 3 hónapban 6,5 míg a második három hónapban 3,2 százalékkal kevesebb élelmiszert és háztartási vegyi árut vásároltunk, mint 2008 hasonló időszakaiban. A KSH kimutatásai szerint az első félévben a nem élelmiszer jellegű termékeket is magában foglaló, teljes kiskereskedelmi forgalom volumene 3,5 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.

Véleményvezér

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait 

A kormány nem tud leszállni a Bige-családról.
Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.
Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo