Görögország és Balaton volt idén a sláger

A C-Travel.hu utazási portál átfogó elemzést készített a 2009-es nyári szezon utazási tapasztalatairól. A felmérés alapjául az a több mint 14.000 ajánlatkérés szolgált, amit a felhasználók június és augusztus között indítottak az oldalon keresztül belföldi szállodákba és utazási irodákba.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A C-Travel statisztikái a belföldi turizmus erőteljes erősödését és a külföldi utak - a vártnál nagyobb - visszaesését mutatják. A nyári hónapok alatt több mint 8500 ajánlatkérés regisztráltak az oldalon hazai szálláshelyek irányába. Ez 42%-kal haladta meg az előző év azonos időszakának számait. Megfigyelhető volt továbbá az akciós csomagok iránti jóval nagyobb érdeklődés, számuk 44%-kal volt több mint 2008. nyarán.
A legnépszerűbbek az 5=6, 6=7 típusú akciók voltak, valamint az ingyenes gyermek elhelyezést hirdető ajánlatok. Az ajánlatkérések régiós megoszlásában a Balaton fölénye a C-Travel adatai tükrében is vitathatatlan, a lekérések mintegy 40%-a irányult balaton parti szálláshelyekre. A második legnépszerűbb régiónak Nyugat-Magyarország bizonyult (30%), a harmadik a portál statisztikái alapján a keleti régió lett (13%).

Az utazási oldal adataiból az is kiderül, hogy a válság ellenére sokan választanak magasabb kategóriájú és árfekvésű szálláshelyet nyaralásukhoz. A C-Travelen június, július, augusztusban a 20 legjobban teljesítő szállodából 13 volt a négycsillagos és 4 volt a háromcsillagos besorolású. Ezekben a "top" szállodákban átlagosan 14.400 Ft/fő áron lehetett a nyáron eltölteni egy éjszakát. A Balatonnál ez az átlagár a háromcsillagos szálláshelyek esetében párszáz forinttal alacsonyabb volt, 14.035 Ft-ért szállhattunk meg, míg egy négycsillagos Balaton parti szálloda átlagosan 16.500 Ft / fő / éj áron kínálta a szobáit.

A válság hatásai egyértelműen a külföldi utazások terén mutatkoztak meg a 2009-es szezonban. Az utazási irodák által kínált utak felé irányuló érdeklődések száma 30%-kal esett vissza a tavalyi évhez képest. Ez -  számszerűsítve a C-Travel adatait - közel 2000-rel kevesebb lekérést jelent. A slágerdesztináció Görögország volt, az ajánlatkérések 16%-a görög utakra vonatkozott június és augusztus között. Olaszország és Horvátország szinte azonos számokkal, az ajánlatkérések 15%-ával második és harmadik legkeresettebb nyaralóhely volt a C-Travel statisztikái szerint. Nem véletlen ezeknek az országoknak a népszerűsége, hiszen árak tekintetében ezek kínálták a legolcsóbb szálláslehetőségeket. Görögországi és horvátországi 4 fős apartmant már 24.000 Ft-ért bérelhettünk egy hétre júniusban, Olaszországban ugyanez a konstrukció már 21.500 Ft-ért elérhető volt.
A last minute utak népszerűsége továbbra is töretlen, az utazási irodák hihetetlen akciókkal igyekeznek a forgalmukat szinten tartani, ezért az utasok nagy része a végsőkig kivár, hogy minél kedvezőbb áron tudjon elutazni. Ez a tendencia a belföldi ajánlatkérések esetén is egyre erősödik, a vendégek 2-3 nappal az érkezés előtt foglalnak csak, bízva a minél kedvezőbb árban.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo