"Gyorsan hajtok és néha vezetés közben telefonálok"

Az elmúlt hónapban az autóvezetők leginkább a sebességkorlátozást szegték meg, minden második bevallotta, hogy a megengedettnél gyorsabban hajtott. Viszonylag gyakori a vezetés közbeni telefonálás, ezt a vétséget tízből négyen követték el. Minden negyedik autós arról is beszámolt, hogy mostanában előfordult vele a záróvonal átlépése s ugyanennyien ismerték el: nem kötötték be a biztonsági övet - ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet az Ipsos végzett szeptember második hetében. A felmérés online módszerrel készült, s a válaszoló 800 fő nemi, életkori és településtípus szerinti összetétele megegyezik a magyarországi gépjárművezetőkével.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar autósok az elmúlt hónapban sokszor és többféle módon megsértették a közlekedési szabályokat. A leggyakoribb vétség a gyorshajtás, a gépjárművezetők fele beismerte, hogy a közelmúltban túllépte a megengedett sebességet. Annak ellenére, hogy a vezetés közbeni mobiltelefonálást ettől a nyártól a korábbinál sokkal súlyosabban büntetik, az autósok 37 százaléka nem tagadja: a szigorúbb tiltás dacára használta készülékét.

A közlekedési kihágások rangsorában „dobogós helyen" szerepel a záróvonal átlépése - ezt a szabálytalanságot 27 százaléknyian követték el. Ugyancsak ennyien vallották be, hogy a közeli hetekben előfordult velük, hogy nem kapcsolták be a biztonsági övet. Ha nem is kirívóan sokan, de azért számottevő arányban, 15 százaléknyian tiltott helyen álltak meg vagy parkoltak. Statisztikai értelemben nem tűnik soknak az a 9 százalék, aki az elmúlt hetekben áthajtott a piroson. Ha azonban ugyanezt az arányt úgy fogalmazzuk meg, hogy tízből egy autóvezető figyelmen kívül hagyta a megállási kötelezettséget a kereszteződésben s ezzel veszélyeztette más gépjárművezetők és a gyalogosok életét, az nagyfokú figyelmet érdemel. Az alkoholfogyasztással kapcsolatos zéró toleranciát az autósok 3 százaléka sértette meg: ittak és vezettek.

Az adatok összesítése alapján kijelenthetjük, hogy az utakon közlekedők többsége áthágja a szabályokat. Az autósok 73 százalékára jellemző, hogy az elmúlt hónapban vezetés közben megsértette a KRESZ rendelkezéseit. Ha figyelembe vesszük azon kutatási eredményeket, miszerint az emberek ilyesmivel nem szívesen dicsekednek, mi több elrejtik botlásaikat, akkor vélelmezhető, hogy ez arány magasabb is lehet. A szabályok megszegése az átlagosnál jellemzőbb a férfiakra, különösen igaz ez a tilosban parkolás és a gyorshajtás esetében - e vétségek náluk kétszer annyira gyakoriak, mint a nők körében. További érdekesség még, hogy a piros lámpán való áthajtás főleg Budapesten és a vidéki nagyvárosokban jellemző gyakorlat, míg a záróvonal átlépése alapvetően vidéki jelenség - a lassú járművek megelőzésekor fordul elő.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo