Zölddel könnyebb eladni

Az emberek nagyobb valószínűséggel reagálnak pozitívan egy zöld színben tett ajánlatra, míg a piros váltja ki a legszélsőségesebb reakciókat - állapította meg a HP Képalkotási és Nyomtatási divíziója (IPG) megbízásából az EMEA-régióban végzett kutatás.  Az eredmények igazolták a színek meggyőző erejét. A megkérdezettek több mint fele (53%) egyetértett vagy határozottan egyetértett a zöld betűvel nyomtatott állításokkal, míg ha ugyanazt a kérdőívet fekete betűvel készítették el, csupán 36% fejezett ki egyetértést.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A HP IPG, a képalkotási és nyomtatási eszközök legnagyobb globális szállítója, kutatás segítségével kívánta alaposabban felderíteni a színek döntéshozatali folyamatra gyakorolt hatását. Az eredmények alapján a vállalatok pontosabban megérthetik, miként reagálnak a különböző célcsoportok a színekre, és ennek megfelelően javíthatják belső és külső kommunikációjukban a színek használatát.


Az X tengely jelöli az egyetértő, elutasító és közömbös reakciók arányát a következő állításokra: „A május a kedvenc hónapom”. „Ma kreatívnak érzem magam” (mindkét állításnál átlagoltuk az eredményeket). Az Y tengely mutatja a kérdőív színe által kiváltott reakciót. A grafikában összesítve szerepelnek az EMEA-régió adatai.

A kutatás összefüggést tárt fel a polaritás - a szélsőséges vélemények - és a piros szín között. A piros színnel nyomtatott kérdőívek közel háromszor annyi esetben váltottak ki a megkérdezettekből szélsőséges reakciót (határozott egyetértést vagy elutasítást, mint a fekete-fehér verziók (29% - 10%). A közömbös válasz (sem egyetértés, sem elutasítás) a kék és a fekete színnél jelentkezett a leggyakrabban - 47 illetve 43 százalékos arányban, míg a zöld színnél 28%, a pirosnál pedig 19% volt ugyanez az arány.

A vizsgálat a nemek között is különbséget mutatott. A férfiak mindenütt kétszer olyan gyakran nyilvánítottak szélsőséges reakciót (24%), mint a nők (11%). A piros osztotta meg a leginkább mindkét nemet: a férfiak 34 és a nők 24 százaléka reagált határozott egyetértéssel vagy elutasítással a pirosban feltett kérdésekre. Ha a kérdést fekete színnel nyomtatták, a férfiak 16 és a nők 3 százaléka adott hasonlóan szélsőséges reakciót.


Az X tengely a határozott egyetértés/elutasítás (a „szélsőséges” reakció), az egyetértés/elutasítás („enyhébb” reakció), és a közömbös reakció arányát ábrázolja a következő megállapításokra: „A május a kedvenc hónapom”. „Ma kreatívnak érzem magam” (mindkét állításnál átlagoltuk az eredményeket). Az Y tengely mutatja a kérdőív színe által kiváltott reakciót. A grafikában összesítve szerepelnek az EMEA-régió adatai.

A kilenc ország munkavállalói korú válaszadói körében végzett kutatás különböző színű betűkkel nyomtatott „semleges állításokra" épült. A válaszadók különböző csoportjaitól azt kérték, hogy fejezzék ki, mennyire értenek egyet az egyes állításokkal.

Luis Casado, a HP IPG EMEA-régióbeli nagyvállalati marketingigazgatója elmondta, hogy bár a kutatás nem tekinthető „tudományos" értékűnek, az eredmények jól érzékeltetik a színek döntéshozatali folyamatra gyakorolt hatását. „Az egyéni percepció és színekre adott reakció nagyon sokféle lehet, éppen ezért nehezen előrejelezhető és elemezhető. A kutatási eredmények igazolják a piros szín által kiváltott szélsőséges reakciót, ugyanakkor összességében véve a piros betűs állításokkal még mindig többen értettek egyet (47%), mint fekete (39%), vagy kék (36%) szín használata esetén" - magyarázta Cascado.

„Az eredmények jól mutatják, mennyire befolyásolják a színek az emberek véleményét, egyetértését és akár döntéseit. Ez pedig távolról sem elhanyagolható szempont az üzleti életben. A szín fontos üzleti tényező, ha a vállalat adott reakciót szeretne kiváltani célközönségében, vagy csupán ki akar tűnni a piaci tömegből" - folytatta a szakember.

A színek erősödő üzleti hatása

Boudewijn Krijer, független színes nyomtatási és digitális képalkotási szakértő, a ColorPlaza alapító partnere úgy véli, hogy a kutatás megállapításai értékes információt közölnek a színek percepcióra és döntéshozatalra gyakorolt hatásáról. „A vizsgálat igazolta azt az ösztönös sejtésünket, hogy a színek szó szerint magasabb szintre emelik a dokumentumot, és számottevő mértékben fokozzák annak hatásosságát szubjektív értékelés, figyelemfelkeltés, sőt a végső döntés szempontjából" - fejtette ki Krijer.

„A színek használata ma még sokkal inkább művészet, mint tudomány. Az üzleti életben az elmúlt tíz évben terjedtek el széles körben a színes dokumentumok. Az értékesítésben a fekete helyett ma már sokkal inkább a sárga a domináns szín, és a zöld - amivel egy évtizede még alig lehetett találkozni - szintén erőteljesen terjed. Ezek a változások egyrészt a tágabb értelemben vett társadalmi környezet átalakulását tükrözik, ami - sok szempontból - formálja az emberek színekről alkotott fogalmait, másrészt a színes nyomtatás költségének csökkenésével is összefüggenek.

„A nagyvállalati és a kkv szegmensben két fő trend áll a színes anyagok terjedésének hátterében. Először is, a színes nyomtatás relatív költségének csökkenésével a szervezetek házon belül is közel profi minőségű szóróanyagokat állíthatnak elő. Másodsorban a színes használat követését, mérését és megtervezését segítő eszközök széles választékának köszönhetően valódi, mérhető beruházás-megtérülést érhetnek el a színes nyomtatással" - jelentette ki Krijer.

A HP sokféle szoftvert és felügyeleti eszközt kínál a nagyvállalatoknak és a kkv-knak a színes nyomtatott és digitális anyagoknál elérhető beruházás-megtérülés növelésére és követésére:

Nagyvállalatoknak

  • A nagy teljesítményű HP Color-Access Control segítségével a szervezetek kezelhetik, figyelhetik és elemezhetik a színek használatát nyomtatási és digitális képalkotási környezetükben<1>. Stratégiai szinten szabályozhatják a színes funkciók igénybevételét, használati és optimalizációs jelentéseket készíthetnek, riasztásokat generálhatnak, segíthetik a színes nyomtatási feladatok részlegek közötti elszámolását, a nyomtatási folyamatok auditálását és a sikeres kellékanyag-gazdálkodást.
  • A nagyvállalatok számára ingyen elérhető a HP Web JetAdmin nevű, egyszerű nyomtatási és képalkotási felügyeleti szoftvercsomag. A csomag szoftverei távkonfigurációval, proaktív rendszerfigyeléssel, biztonsági jellemzőkkel, hibaelhárítással és jelentéskészítéssel segítenek optimalizálni az eszközkihasználtságot, kézben tartani a költségeket, biztonságossá tenni az eszközöket és ésszerűsíteni a kellékanyag-gazdálkodást a képalkotási-nyomtatási környezetben. A 2009 júliusában bevezetett legújabb változat, a HP Web Jetadmin 10.2 továbbfejlesztett távfelügyeleti képességeket, eszközkövetési és konfigurációs jellemzőket és fejlett kellékanyag-gazdálkodást kínál - ezzel is csökkentve a karbantartási időt és a telepítési összköltséget. A Web JetAdmin felhasználói az energia-megtakarítás érdekében távolról ütemezhetik az alvó és éledési üzemmódokat, sőt a kétoldalas (duplex) nyomtatás automatikus aktiválásával a papírfogyasztást is legalább 30 százalékkal mérsékelhetik.
  • Az Edgeline technológiával ellátott HP MFP-kkel a szervezetek többszintű árazási modellt alkalmazhatnak a produktivitás fokozására és a színes költségek szabályozására: külön árat határozhatnak meg a professzionális és a némileg gyengébb általános irodai minőségre, sőt - a HP Color Accent jellemzővel - egy harmadik árat is beállíthatnak, amikor a rendszer a fekete-fehér oldalköltségnek megfelelő árat számítja a nagyon kevés színt tartalmazó oldalaknál.

Kkv-knak

  • A HP Easy Printer Care szoftver könnyen kezelhető eszköz a színes nyomtatási feladatok követéséhez, figyeléséhez és utólagos ellenőrzéséhez. A nyomtatók használatáról jelentést készítő eszköz max. 20 HP LaserJet nyomtatóhoz használható.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo