A cégek harmada a saját üzletét is félti a GDPR miatt

Az európai vállalatok 41%-a érzi úgy, hogy kiemelten vonatkozik rá a GDPR néven ismert új uniós adatvédelmi és adatkezelési szabályozás. A megkérdezettek 16%-a gondolja úgy, hogy részben érinti őt a rendelet, 25% teljesen irrelevánsnak tartja azt vállalkozása szempontjából, 11% viszont egyáltalán nem is hallott róla.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 

Amennyiben a kelet- és nyugat-európai országokat külön vizsgáljuk, azt láthatjuk, hogy a nyugat-európai országokban komolyabban veszik a szabályozást, itt a cégek 45%-a szerint érinti tevékenységét kiemelten a GDPR, míg a keleti piacokon mindössze 39% vélekedik hasonlóan.

Kép: Pixabay

Nyugaton leginkább a dán cégek (74%), Kelet-Európában pedig a lengyel (46%), a magyar (45%) és a horvát (42%) cégek tartják relevánsnak működésükre az új szabályozást.

A megkérdezett magyar cégek összességében inkább a terheit látják a GDPR-nak, 74%-uk több adminisztrációra,73% nagyobb bürokráciára és több adatkezeléssel kapcsolatos hatósági követelményre számít, ugyancsak 72%-uk viszont ezzel párhuzamosan nagyobb adatkezelési biztonságot is vár az új jogszabálytól.

A vállalatok fele (49%) gondolja úgy, hogy a GDPR miatt kiadásai nőni fognak, míg 30%-uk egyenesen a jelenlegi üzleti modelljét is veszélyben érzi.
Dr. Papp Gyula, az EOS Magyarország Jogi és Compliance Igazgatója elmondta: „A GDPR természetesen a vállalati kintlévőség-kezelési folyamatokat is érinti. A megkérdezett cégek több mint fele (58%) nyilatkozta, hogy belső üzleti folyamatait is optimalizálja, átalakítja az új szabályozás hatására” – emelte ki a szakember.

Az EOS Csoport összesen 3400 céget kérdezett meg a GDPR-hoz kapcsolódóan Európa 17 országában, köztük Magyarországon is.

Péterfalvi Attila: itt az idő
Eljött a dátum, amiről idestova két éve beszélünk, mától élesben kell alkalmazni az uniós adatvédelmi rendelet, közismertebb nevén a GDPR szabályait. Az uniós szabályozás készen áll, a magyar jogalkotás azonban lemaradt a dátumról, ami okozhat némi zavart a hazai cégek körében. Péterfalvi Attila, a NAIH elnöke azonban óva int attól, hogy bárki erre hivatkozva megszegje adatkezelői kötelezettségeit.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo