A cégek harmada a saját üzletét is félti a GDPR miatt

Az európai vállalatok 41%-a érzi úgy, hogy kiemelten vonatkozik rá a GDPR néven ismert új uniós adatvédelmi és adatkezelési szabályozás. A megkérdezettek 16%-a gondolja úgy, hogy részben érinti őt a rendelet, 25% teljesen irrelevánsnak tartja azt vállalkozása szempontjából, 11% viszont egyáltalán nem is hallott róla.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Amennyiben a kelet- és nyugat-európai országokat külön vizsgáljuk, azt láthatjuk, hogy a nyugat-európai országokban komolyabban veszik a szabályozást, itt a cégek 45%-a szerint érinti tevékenységét kiemelten a GDPR, míg a keleti piacokon mindössze 39% vélekedik hasonlóan.

Kép: Pixabay

Nyugaton leginkább a dán cégek (74%), Kelet-Európában pedig a lengyel (46%), a magyar (45%) és a horvát (42%) cégek tartják relevánsnak működésükre az új szabályozást.

A megkérdezett magyar cégek összességében inkább a terheit látják a GDPR-nak, 74%-uk több adminisztrációra,73% nagyobb bürokráciára és több adatkezeléssel kapcsolatos hatósági követelményre számít, ugyancsak 72%-uk viszont ezzel párhuzamosan nagyobb adatkezelési biztonságot is vár az új jogszabálytól.

A vállalatok fele (49%) gondolja úgy, hogy a GDPR miatt kiadásai nőni fognak, míg 30%-uk egyenesen a jelenlegi üzleti modelljét is veszélyben érzi.
Dr. Papp Gyula, az EOS Magyarország Jogi és Compliance Igazgatója elmondta: „A GDPR természetesen a vállalati kintlévőség-kezelési folyamatokat is érinti. A megkérdezett cégek több mint fele (58%) nyilatkozta, hogy belső üzleti folyamatait is optimalizálja, átalakítja az új szabályozás hatására” – emelte ki a szakember.

Az EOS Csoport összesen 3400 céget kérdezett meg a GDPR-hoz kapcsolódóan Európa 17 országában, köztük Magyarországon is.

Péterfalvi Attila: itt az idő
Eljött a dátum, amiről idestova két éve beszélünk, mától élesben kell alkalmazni az uniós adatvédelmi rendelet, közismertebb nevén a GDPR szabályait. Az uniós szabályozás készen áll, a magyar jogalkotás azonban lemaradt a dátumról, ami okozhat némi zavart a hazai cégek körében. Péterfalvi Attila, a NAIH elnöke azonban óva int attól, hogy bárki erre hivatkozva megszegje adatkezelői kötelezettségeit.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo