Itt a lista! Ezeknél a cégeknél dolgoznánk a legszívesebben!

Az Audi a legvonzóbb cég Magyarországon, és egyben a Randstad Award hazai nyertese a világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján. A munkahely kiválasztásakor elsődleges szempontként a bér és a juttatások szerepelnek, megelőzve a foglalkoztatás biztonságát.

A legjobban az Audinál szeretnénk dolgozni - Kép: Audi Hungária

A magyar munkavállalók 67 százaléka szeretne az Audinál dolgozni, ezzel az eredménnyel a vállalat elnyerte hazánkban a legvonzóbb munkáltatónak járó Randstad Awardot. A világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján a győri autógyár több szempontból is az élre került: a megkérdezettek szerint Magyarországon az Audira jellemző leginkább, hogy versenyképes bért és juttatásokat biztosít, hogy hosszú távon is garantálja a foglalkoztatást, illetve hogy megfelelő képzést nyújt az alkalmazottainak.

„Ha így értékelnek egy vállalatot, az azt jelenti, hogy a legjobb munkaerőből toborozhat és így komoly versenyelőnyre tehet szert” – értékelte az eredményeket az április 22-én rendezett díjátadó gálán Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.

Itt olvashatja tippjeinket, hogyan teheti vonzóbbá a munkavállalók számára vállalkozását!

A hazánkban első alkalommal végzett felmérés szerint a leginkább környezet- és társadalomtudatos munkaadónak a Mercedes-Benz, a legérdekesebb munkalehetőséget kínáló vállalatnak pedig az IBM bizonyult 2014-ben. A saját szektorában elért legjobb eredményért különdíjat kapott a Samsung Electronics, a Richter Gedeon, a Magyar Telekom és a Nestlé.

Az autóiparban akarunk a legtöbben dolgozni

A felmérés eredményei szerint az autóipari vállalatok még a telephelyüktől távol is nagy népszerűségnek örvendenek. Az Audi számít a legvonzóbb munkahelynek még a Dél-Dunántúlon is, a győri vállalatot csak a Mercedes-Benz tudta megelőzni Közép- és Észak-Magyarországon. Más szektorban tevékenykedő cégek közül a második helyig csak a Samsung Electronics és a Nokia tudott eljutni a Közép-Dunántúlon, illetve a Dél-Alföldön.

Nem elég a jó fizetés?
Meglehetősen ellentmondásos helyzetben vannak az üzleti szolgáltató központok Magyarországon. Színvonalas munkával, kimagasló munkakörülményekkel és feltételekkel, vonzó környezettel várják a munkavállalókat, mégis, rendre nehézségbe ütköznek, hogy megfelelően képzett, idegen nyelven beszélő, felkészült munkatársakat találjanak.
Ez alapján nem meglepő, hogy a szektorokat tekintve minden demográfiai csoportban az autóipar a legnépszerűbb a magyar munkavállalók körében. A második-harmadik helyen már kevésbé egysíkú a kép: az alacsonyabb végzettségűek és a férfiak inkább a gyártás-termelés területén szeretnének állást kapni, míg a magasabb végzettségűek, a nők és az idősebbek a gyógyszer- és vegyiparban helyezkednének el szívesebben. A nonprofit szektor elsősorban a fiatal munkavállalók körében népszerű, akiknek különösen fontos, hogy érdekes munkát végezhessenek.

A fizetés dönt az állásra jelentkezésnél

A kutatásból kiderült, hogy az állásajánlatok közötti választásnál a magyar munkavállalók 41 százaléka a fizetés alapján dönt, csak minden hatodik válaszadónál elsődleges szempont az, hogy a munkaadó hosszú távon is tudja-e garantálni a foglalkoztatást. „Ez nem magyar sajátosság, globális szinten hasonló tendenciák figyelhetők meg. A válság idején a foglalkoztatás biztonsága a legfontosabb szempont, míg a gazdasági fellendüléskor az emberek mindinkább a fizetésre koncentrálnak” – tette hozzá Baja Sándor.

A legvonzóbb vállalatok toplistája:
A 10 legvonzóbb vállalat Magyarországon 2014-ben (zárójelben a vállalatot ismerő válaszadók közül azoknak az aránya, akik szeretnének az adott munkáltatónál dolgozni):
1. Audi (67%)
2. Mercedes-Benz (64%)
3. IBM (59%)
4. Samsung Electronics (57%)
5. Nokia (54%)
6. Bosch (54%)
7. Nestlé (53%)
8. Continental Automotive (47%)
9. GE General Electric (46%)
10. Richter Gedeon (45%)

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo