Nyolc éve egyre kevesebb hagyományos autót adnak el Kínában

A belső égésű motorral (ICE) hajtott autók eladásai Kínában 2017-ben tetőztek, több mint 24 millió darabbal. Az elektromos járművek (EV-k) értékesítései ma az országban az összes új autóeladás közel felét teszik ki.

A gyors átalakulást segítette a kormányzati politika, a helyi ösztönzők és az elektromos járművek árának csökkenése. A belső égésű motorral hajtott járművek eladásai Kínában 2017-ben érték el csúcspontjukat, alig több mint 24 millió darabbal. Azóta a hagyományos benzin- és dízelüzemű autók iránti kereslet folyamatosan csökkent, míg az elektromos járművek (EV-k), beleértve az akkumulátoros-elektromos és a plug-in hibrideket is, piaci részesedése gyorsan nőtt. 2024-ben az elektromos járművek várhatóan az összes új autó eladások közel 48 százalékát teszik majd ki Kínában.

Milyen eszközökkel segítette Kína a drámai változást?

Kormányzati támogatás: Az agresszív támogatások és kvóták segítettek beindítani az elektromos járműipar fejlődését.

Helyi ösztönzők: Sanghaj például olyan előnyt kínált, mint az ingyenes rendszámtábla az elektromos járművek számára.

Akkumulátordominancia: Kína az akkumulátorgyártás globális központjává vált, csökkentve a költségeket.

Javított infrastruktúra: Kínában ma már több elektromos járműtöltő állomás található, mint bármely más országban.

Mi következik?

A Nemzetközi Energia Ügynökség (IEA) előrejelzése szerint az elektromos járművek elterjedése továbbra is nőni fog, bár lassabb ütemben, mint eddig, mivel a piac főként a nagyobb városokban telítődik. A kereslet stagnál majd a vidéki régiókban, ahol kevésbé kiépített a töltőinfrastruktúra. A hazai és külföldi elektromos járművek gyártói közötti fokozódni fog a verseny. A központi támogatások pedig lecsengenek.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo