A magyaroknak idén is a Balaton lesz a Riviéra

A tipikus hazai szállásfoglalást egy harmincas, vagy középkorú városi hölgy kezdeményezi, aki a balatoni régióba szóló családos utazást, vagy wellness hétvégét keres a párjával, jó minőségű szállodában, félpanziós ellátással.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A családnak idén is irány a Balaton! - Kép: Pixabay

A Szallodak.hu Turisztikai Barométere szerint a lakosság 86,15 százaléka mindenképpen tervez az idei évre utazást. 3,23% biztosan nem utazik majd, 10,63% pedig még nem döntött a kérdésben.  A válaszadók 53,91% -a kettesben, a további 45,58% pedig családjával is tervezi pihenését, a többiek baráti társasággal, vagy egyedül utaznak 2014-ben. A felmérésből kiderül, hogy az utazók több mint fele (54,31%) csak belföldre tervez, itthon a Balaton-régió viszi a prímet (38,25%), ezt az Észak-Magyarországi régió követi (15,91%), de a válaszadók nagy része (39,38%) nem régió alapján, hanem egyéb szempontok szerint dönt úti céljáról.

A megkérdezettek fele utazni fog határon kívülre is, 21,2%  Horvátországba, 16,18 % pedig Olaszországba utazik 2014-ben. Ausztriába a megkérdezettek 9,14%-a, Spanyolországba pedig 8,18%-uk tervez elutazni idén.

Arra a kérdésünkre, hogy milyen céllal utaznak idén, a válaszadók elsöprő többségben a wellness pihenést (46,18 %) és a nyaralást (40,58%) jelölték meg, aktív pihenéssel a megkérdezettek 10,49%-a, városlátogatással pedig 2,76% fogja tölteni elutazása napjait. Az utazás egyedi jellemzőinél nagyon sokan említik a nászutat, a házassági évfordulót, népszerűek a különböző tematikus fesztiválok (zenei és kolbászfesztiválok, borünnepek). Kiemelt helyen szerepel a gyógyfürdők felkeresése, a kirándulás és túrázás, az OKT útvonalak és a biciklitúrák bebarangolása, valamint a rokonlátogatás, temetők felkeresése, illetve nem utolsósorban a rekreáció és a szex is.

Szálláshely típus vonatkozásában a szállodák vezetnek:  a válaszadók 60,87% -a szállodában pihen idén, ebből kimagasló a 4 csillagos szállodák aránya, amelyre az összes válaszadók közül 38,36 %, a 3  csillagos szálláshelyeket pedig 17,54% jelölte meg. Az 5 csillagos belföldi szállodák idei aránya a felmérés alapján 3,91%, míg a 2 csillagos szállodáké 1,06% lesz. Őket követik a sorban az apartmanházak, ahová idén az utazók 16,46%-a megy, illetve a panziók, amelyek 8,56 %-ban részesednek idén az összforgalomból. A vendégházakat 5,46%, hosteleket 0,93% és az egyéb magánszálláshelyeket 7,73%-a választja.

Ötcsillagos turizmus: így érhetjük utol Bécset?
Budapest történelmileg, építészetileg, kulturálisan, gasztronómiailag az egyik leggazdagabb város Európában. Ennek ellenére az ötcsillagos szállodáinak átlagára versenytársaihoz képest az egyik legalacsonyabb. Miért probléma ez, mi az oka a jelenségnek, és hogyan lehetne elérni, hogy Budapest – Bécshez és Prágához hasonlóan – a globális turizmus egyik vezető célpontja lehessen?
A szálláshely kiválasztásánál döntően az ár (35,04%) a legfontosabb befolyásoló tényező, de nagy súlyt nyom a latban szolgáltatások jó minősége (19,97%), wellness szolgáltatások megléte (16,3%) és a tisztaság (10,9%). A megkérdezettek 10,71%-ának döntésében a legfontosabb szempont, hogy az adott szálláshely gyerekbarát-e. Érdekes módon mások ajánlása csak 7,07%-os arányt képvisel a kérdésben – jegyzi meg Tatár György, a Szallodak.hu igazgatója.

Az utazók szerint az ár-érték arány a legfontosabb és, hogy „legyen legalább olyan tiszta és kényelmes, mint otthon”. Egyre többen említik a minőségi és diétás ételek igényét, valamint megnőtt a kutyabarát szállodák iránti érdeklődés. Amennyire fontos a családoknak a gyerekbarát környezet, úgy hangsúlyozzák ki a pihenésre vágyó párok, vagy egyedül utazók a gyerekmentes övezet és az ún. „csendes wellness” szolgáltatást, mint a döntésüket nagyban befolyásoló szempontot.

Szállásra meggondoltan költünk idén: a válaszadók 31,87%-a 40-60.000 Ft között tervez költeni, 26,68% idei csak szállásra tervezett költése nem éri el a 40.000 Ft-ot. 18,01%-uk 60-80.000 Ft között, 12,48%-uk 80-100.000 között, 10,96% pedig 100.000 Ft felett is fog idén áldozni csak szállodára. Étkezés szempontjából is kényelmesek vagyunk. A legtöbben a félpanziós étkezést (58,17%) preferálják, de sokaknak ez sem elegendő: 6,65% teljes ellátást, 7,19% pedig all-inclusive ellátást igényel 2014-ben. A válaszadók 11,61%-a beéri reggelivel, 16,39 % pedig nem vesz igénybe semmilyen ellátást.

Lehetőségek a tízmillió turista országában
A Világbank adatai szerint 2011-ben átléptük a bűvös határt, és a hazánkba látogató turisták száma immár eléri a teljes lakosság létszámát. Az ágazatban hosszú évek óta először nő a foglalkoztatottság, emelkednek a bevételek, sok helyütt mégis vendéghiánnyal küzdenek. A falusi turizmus nehéz éveket élt/él meg, és még mindig nincs igazi, nagy, nemzetközi konferenciaközpontunk, így az üzleti turizmusban rejlő lehetőségeket sem tudjuk maradéktalanul kihasználni.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo