Töltsd ki a világod! – magyarok a fenntartható fejlődésért

Május elsején hazánk is bekapcsolódott az ENSZ fenntartható fejlődésről szóló felmérésébe, a My World kezdeményezésbe, így szeptember végéig mi magyarok is elmondhatjuk véleményünket arról, hogy milyen világban szeretnénk élni.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A My World az ENSZ Fejlesztési Programjának (UNDP) nemzetközi kezdeményezése; célja a világ minden országában minél több ember személyes véleményének összegyűjtése a fenntartható fejlődésről. A kampány hivatalos magyarországi partnerintézménye és képviselője az Antall József Tudásközpont, amely 2014. október 2-3-án SUSCO Budapest néven nemzetközi konferenciát is szervez fenntartható fejlődés témában.

A My World – Töltsd ki a világod! kampány arra biztat, hogy minél többen foglaljanak állást a fenntartható fejlődés irányainak és céljainak meghatározásában. A felméréshez kapcsolódó kérdőív a Töltsd ki a világod! Facebook-oldalon érhető el. A kitöltőnek csupán ki kell választania 16 fenntartható fejlődéssel kapcsolatos cél közül azt a hatot, amelyet saját véleménye szerint a legfontosabbnak tart. Magyarország 30.000 kitöltést vállalt a szeptember végén záruló felmérésben, ennek körülbelül a tíz százalékát sikerült eddig összegyűjteni. A szervezők szeretnék, ha a régión belül hazánk a nagyszámú kitöltött kérdőívvel reprezentatív véleményt formálhatna az ENSZ következő ötven évre szóló stratégiai tervének kialakításában, s ezzel mi magyarok is hallathatnák szavunkat, hogy milyen világban szeretnénk élni.

A kampány kiemelt részét képezi a New Yorkból indult, s azóta világ körüli útját járó, ENSZ-főtitkár által aláírt pódium, amely 2014. május 1-én, a Dunai Regatta alkalmából Magyarországon is megfordult.  A világjáró pódium célja, hogy az egyes állomásokon az embereknek lehetőségük legyen elmondani kamerák előtt, hogy számukra milyen lenne a tökéletes világ. Az út során készült felvételekből az ENSZ kampányvideót készít, melyet világszerte terjesztenek majd.  Íme, a magyar videó, amit az Antall József Tudásközpont csapata továbbított New Yorkba, az ENSZ-központba.

Ha nem is a pódium mögött, de a My World – Töltsd ki a világod! kampány keretében szeptemberig bárki leteheti voksát a számára legfontosabb fenntartható cél mellett, legyen az az oktatás, az egészségügy, a megújuló energiák használata vagy a nemek közötti egyenlőség elősegítése, hogy csak néhány területet említsünk a választható tizenhatból.

A kampányhoz a szervezők egy izgalmas Facebook-applikációt is fejlesztettek, melynek segítségével mindenki megalkothatja a személyre szóló My World-hirdetését.

Töltsd ki a világod egy fenntartható jövőért!

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo