Vajon ki kerül víz alá a klímaváltozástól?

Elnöksége első négy évében Obamának nem sikerült az amerikai Szenátuson, vagyis a Kongresszus felsőházán keresztülverekednie a klímatörvényt. Most egy internetalapú alkalmazással szeretné megmutatni az amerikai átlagembereknek, milyen időjárással és természeti katasztrófákkal kell szembenézniük.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A klímaváltozás nem absztrakt probléma. És nem is színtisztán jövőbeli kérdés. Már zajlik. A Fehér Ház március közepén új alkalmazást dobott „piacra" (pontosabban a közvéleménybe), hogy megértesse az USA lakosságával: ha nem cselekednek ma, hamarosan nagyon megemlegetik a tétlenséget.

Újraválasztásakor az amerikai elnök nem titkolta, hogy második elnöki mandátuma központi kérdésének kívánja tenni a klímaügyet. Obama nyilvánvalóan úgy okoskodott: ha már a képviselők nem hajlandók rászánni magukat a fosszilis energiahordozók megsarcolására egy klímatörvény formájában, akkor a választók körében kell támogatást gyűjtenie az ügy számára, hogy ők gyakoroljanak majd nyomást megválasztott képviselőikre. A John D. Podesta és John P. Holdren fehér házi tanácsadók által elindított online program célja érzékletesen szemlélteti, milyen aszályok, erdei tűzvészek és tengerszint-emelkedés válik hétköznapi valósággá a közeljövő amerikai polgára számára. Ugyanakkor a Fehér Ház nem Szilícium-völgy: a kormány nem áll elő "killer app"-pel (menő, „király" alkalmazással).

Kép: SXC

Ami jelenleg hozzáférhető, az nem több, mint egy szoftver, mely megmutatja bármely tetszőleges amerikai címről, hogy az vajon a tengerszint alá kerül-e vagy sem. (Az internetes játékok számos komoly téma központivá tételére alkalmasak. Angliában a zenei kalózkodás ellen küzdenek egy ilyennel.)

A honlap másik fő attrakciója, hogy egybegyűjti a főbb állami tudományos szervezetek híranyagait, így például a National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA), a NASA, a United States Geological Survey, a Védelmi Minisztérium releváns közléseit.

A kabinet célja, hogy alkalmazások fejlesztésekre ösztönözzék a tudósokat, hogy ők is előrukkoljanak a maguk alkalmazásaival. Vagyis állami masinákkal szerzett adatok közzététele szolgálhat a holnap alkalmazásainak alapanyagául. Hasonló együttműködéssel jöttek létre például az ingatlanpiac alkalmazásai, mint a Trulia, a Zillow és a Redfin, melyek mind állami szerveknél gyűjtött adatokból merítenek.

Klímahívők, klímaszkeptikusok
Az amerikaiak kétharmada (67%) véli úgy, hogy a klímaváltozás valós folyamat, és már most is folyamatban van – derült ki a Pew Research 2013 októberében végzett felméréséből. A tényként való elfogadása azonban önmagában még nem jelent sokat. Egy 2014 januári felmérésben mindössze utolsó előtti helyre került a klímaügy azon a listán, amelyben a megkérdezettek 20 témát rangsoroltak aszerint, melyiket kellene a lehető leghamarabb megoldania az elnöknek és a Kongresszusnak – írta a New York Times.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo