A magyar cég a marketingen spórol

Rengeteg szó esik mostanában a tartalom marketing fontosságáról. De foglalkoznak ezzel egyáltalán a hazai kkv-k? Sajnos úgy tűnik, a többség még nem elég tudatos.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kutatást készített a magyar tartalommarketing helyzetről a Piac & Profit szakértő partnere, a marketingszoveg.com. Az eredmények szerint a hazai vállalkozásokra nem jellemző a tudatos marketing stratégia kiépítése, a válaszadók 48%-a rendelkezik az elkövetkező hat hónapra kész tartalommarketing-stratégiával. Nem meglepő módon a tartalommarketing-eszközök között a szövegírást alkalmazzák a legtöbben, méghozzá 86,2%. Érdekes, hogy bár majdnem minden második válaszadó szerint van marketingstratégia a cégében, csak minden harmadik alkalmaz szövegíró szakembert. Összességében a cégek több mint 65%-ában a cégvezető vagy a marketinges, esetleg más munkatárs írja a szövegeket, nem pedig egy szakember.

Beérik a „tartalom-marketing”
A tavaly legtöbbet használt, leginkább hangoztatott szó a „content marketing”, azaz a tartalom marketing volt SEO körökben – és ez idén is így lesz. Mint azt a Piac & Profit is megírta korábban a cégeknek sikerjelentések és promóciós anyagok helyett arra kell törekedniük, hogy jó sztorit kerekítsenek termékeik köré. Idén várhatóan a tartalom marketing „felnő” azaz a korlátlan tartalomgyártás helyett a célcsoport igényeinek megfelelő, jobban célzott tartalom előállítása és az eredmények minél pontosabb követésére helyeződik át a hangsúly. Ehhez itt talál tanácsokat. 

Ez az egyike annak az 5 trendnek, amit idén követni kell a sikeres online jelenléthez.

Pedig a honlapszöveg nagyon is fontos! A vásárlók csak annyit látnak a cégből, ami a szövegekből kiderül: a szöveg ad el, a szövegekkel kommunikál egy cég, a szövegek stílusa megadja a cég stílusát. (Szakértőnk összegyűjtötte azt a hat egyszerű webes elemet, amely ügyfeleiben bizalmat ébreszt.) A céges honlap szövegezéséből azonnal látszik a cég hozzáállása és profizmusa (avagy annak hiánya). A szöveg a legláthatóbb kommunikációs elemek egyike, a magyar cégvezetők mégis ezen próbálnak spórolni.

A hagyományosan legdrágábbnak (költség- és emberigényesnek) tartott audiovizuális tartalmakat (videók, podcastek stb.) 21,1% jelölte meg, tehát minden ötödik cégnél ilyesmikkel is próbálkoznak.

A válaszadók 42,3%-a tízezer forint alatti havi reklámköltést jelzett, ami praktikusan nulla forintot vagy ahhoz mérhető összeget jelent. Ezek a cégek igyekeznek házon belül megoldani mindent, de ennek is vannak költségei: minden munkatárs, aki foglalkozik a hagyományosan marketinges feladatokkal, időt veszít, az pedig nincsen ingyen. Ha egy munkatárs rezsiórabére mindössze 2000 forint, és a weboldal karbantartásával, szövegírással csak heti három órát foglalkozik, az is már havi 24 000 forint költséget jelent. Arról nem is beszélve, hogy mivel nem szakember, alkalmasint a munkát nem a szakmailag elvárható legjobb minőségben végzi el, így az eredmények rosszabbak lesznek, mintha a projektet szakember készítette volna. Ha eladásokat, feliratkozókat és bevételt veszítünk a rosszabb szöveg miatt, akkor a házon belüli megoldás nemhogy nincs ingyen, de kimondottan veszteséges.

A válaszadók 75,6%-a havi ötvenezer forint alatt költenek marketingre. Ez gyakorlatilag egy AdWords-kampánynál sem jelent többet, vélhetően ez az összeg az alapvető, megszokott hirdetési felületekre megy el. Csupán a válaszadók 14,6%-a költ havi százezer forint fölött.

A felmérés részletes adatait itt találja.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo