A magyar cég a marketingen spórol

Rengeteg szó esik mostanában a tartalom marketing fontosságáról. De foglalkoznak ezzel egyáltalán a hazai kkv-k? Sajnos úgy tűnik, a többség még nem elég tudatos.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kutatást készített a magyar tartalommarketing helyzetről a Piac & Profit szakértő partnere, a marketingszoveg.com. Az eredmények szerint a hazai vállalkozásokra nem jellemző a tudatos marketing stratégia kiépítése, a válaszadók 48%-a rendelkezik az elkövetkező hat hónapra kész tartalommarketing-stratégiával. Nem meglepő módon a tartalommarketing-eszközök között a szövegírást alkalmazzák a legtöbben, méghozzá 86,2%. Érdekes, hogy bár majdnem minden második válaszadó szerint van marketingstratégia a cégében, csak minden harmadik alkalmaz szövegíró szakembert. Összességében a cégek több mint 65%-ában a cégvezető vagy a marketinges, esetleg más munkatárs írja a szövegeket, nem pedig egy szakember.

Beérik a „tartalom-marketing”
A tavaly legtöbbet használt, leginkább hangoztatott szó a „content marketing”, azaz a tartalom marketing volt SEO körökben – és ez idén is így lesz. Mint azt a Piac & Profit is megírta korábban a cégeknek sikerjelentések és promóciós anyagok helyett arra kell törekedniük, hogy jó sztorit kerekítsenek termékeik köré. Idén várhatóan a tartalom marketing „felnő” azaz a korlátlan tartalomgyártás helyett a célcsoport igényeinek megfelelő, jobban célzott tartalom előállítása és az eredmények minél pontosabb követésére helyeződik át a hangsúly. Ehhez itt talál tanácsokat. 

Ez az egyike annak az 5 trendnek, amit idén követni kell a sikeres online jelenléthez.

Pedig a honlapszöveg nagyon is fontos! A vásárlók csak annyit látnak a cégből, ami a szövegekből kiderül: a szöveg ad el, a szövegekkel kommunikál egy cég, a szövegek stílusa megadja a cég stílusát. (Szakértőnk összegyűjtötte azt a hat egyszerű webes elemet, amely ügyfeleiben bizalmat ébreszt.) A céges honlap szövegezéséből azonnal látszik a cég hozzáállása és profizmusa (avagy annak hiánya). A szöveg a legláthatóbb kommunikációs elemek egyike, a magyar cégvezetők mégis ezen próbálnak spórolni.

A hagyományosan legdrágábbnak (költség- és emberigényesnek) tartott audiovizuális tartalmakat (videók, podcastek stb.) 21,1% jelölte meg, tehát minden ötödik cégnél ilyesmikkel is próbálkoznak.

A válaszadók 42,3%-a tízezer forint alatti havi reklámköltést jelzett, ami praktikusan nulla forintot vagy ahhoz mérhető összeget jelent. Ezek a cégek igyekeznek házon belül megoldani mindent, de ennek is vannak költségei: minden munkatárs, aki foglalkozik a hagyományosan marketinges feladatokkal, időt veszít, az pedig nincsen ingyen. Ha egy munkatárs rezsiórabére mindössze 2000 forint, és a weboldal karbantartásával, szövegírással csak heti három órát foglalkozik, az is már havi 24 000 forint költséget jelent. Arról nem is beszélve, hogy mivel nem szakember, alkalmasint a munkát nem a szakmailag elvárható legjobb minőségben végzi el, így az eredmények rosszabbak lesznek, mintha a projektet szakember készítette volna. Ha eladásokat, feliratkozókat és bevételt veszítünk a rosszabb szöveg miatt, akkor a házon belüli megoldás nemhogy nincs ingyen, de kimondottan veszteséges.

A válaszadók 75,6%-a havi ötvenezer forint alatt költenek marketingre. Ez gyakorlatilag egy AdWords-kampánynál sem jelent többet, vélhetően ez az összeg az alapvető, megszokott hirdetési felületekre megy el. Csupán a válaszadók 14,6%-a költ havi százezer forint fölött.

A felmérés részletes adatait itt találja.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo