A magyar cég a marketingen spórol

Rengeteg szó esik mostanában a tartalom marketing fontosságáról. De foglalkoznak ezzel egyáltalán a hazai kkv-k? Sajnos úgy tűnik, a többség még nem elég tudatos.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Kutatást készített a magyar tartalommarketing helyzetről a Piac & Profit szakértő partnere, a marketingszoveg.com. Az eredmények szerint a hazai vállalkozásokra nem jellemző a tudatos marketing stratégia kiépítése, a válaszadók 48%-a rendelkezik az elkövetkező hat hónapra kész tartalommarketing-stratégiával. Nem meglepő módon a tartalommarketing-eszközök között a szövegírást alkalmazzák a legtöbben, méghozzá 86,2%. Érdekes, hogy bár majdnem minden második válaszadó szerint van marketingstratégia a cégében, csak minden harmadik alkalmaz szövegíró szakembert. Összességében a cégek több mint 65%-ában a cégvezető vagy a marketinges, esetleg más munkatárs írja a szövegeket, nem pedig egy szakember.

Beérik a „tartalom-marketing”
A tavaly legtöbbet használt, leginkább hangoztatott szó a „content marketing”, azaz a tartalom marketing volt SEO körökben – és ez idén is így lesz. Mint azt a Piac & Profit is megírta korábban a cégeknek sikerjelentések és promóciós anyagok helyett arra kell törekedniük, hogy jó sztorit kerekítsenek termékeik köré. Idén várhatóan a tartalom marketing „felnő” azaz a korlátlan tartalomgyártás helyett a célcsoport igényeinek megfelelő, jobban célzott tartalom előállítása és az eredmények minél pontosabb követésére helyeződik át a hangsúly. Ehhez itt talál tanácsokat. 

Ez az egyike annak az 5 trendnek, amit idén követni kell a sikeres online jelenléthez.

Pedig a honlapszöveg nagyon is fontos! A vásárlók csak annyit látnak a cégből, ami a szövegekből kiderül: a szöveg ad el, a szövegekkel kommunikál egy cég, a szövegek stílusa megadja a cég stílusát. (Szakértőnk összegyűjtötte azt a hat egyszerű webes elemet, amely ügyfeleiben bizalmat ébreszt.) A céges honlap szövegezéséből azonnal látszik a cég hozzáállása és profizmusa (avagy annak hiánya). A szöveg a legláthatóbb kommunikációs elemek egyike, a magyar cégvezetők mégis ezen próbálnak spórolni.

A hagyományosan legdrágábbnak (költség- és emberigényesnek) tartott audiovizuális tartalmakat (videók, podcastek stb.) 21,1% jelölte meg, tehát minden ötödik cégnél ilyesmikkel is próbálkoznak.

A válaszadók 42,3%-a tízezer forint alatti havi reklámköltést jelzett, ami praktikusan nulla forintot vagy ahhoz mérhető összeget jelent. Ezek a cégek igyekeznek házon belül megoldani mindent, de ennek is vannak költségei: minden munkatárs, aki foglalkozik a hagyományosan marketinges feladatokkal, időt veszít, az pedig nincsen ingyen. Ha egy munkatárs rezsiórabére mindössze 2000 forint, és a weboldal karbantartásával, szövegírással csak heti három órát foglalkozik, az is már havi 24 000 forint költséget jelent. Arról nem is beszélve, hogy mivel nem szakember, alkalmasint a munkát nem a szakmailag elvárható legjobb minőségben végzi el, így az eredmények rosszabbak lesznek, mintha a projektet szakember készítette volna. Ha eladásokat, feliratkozókat és bevételt veszítünk a rosszabb szöveg miatt, akkor a házon belüli megoldás nemhogy nincs ingyen, de kimondottan veszteséges.

A válaszadók 75,6%-a havi ötvenezer forint alatt költenek marketingre. Ez gyakorlatilag egy AdWords-kampánynál sem jelent többet, vélhetően ez az összeg az alapvető, megszokott hirdetési felületekre megy el. Csupán a válaszadók 14,6%-a költ havi százezer forint fölött.

A felmérés részletes adatait itt találja.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo