Kutatást készített a magyar tartalommarketing helyzetről a Piac & Profit szakértő partnere, a marketingszoveg.com. Az eredmények szerint a hazai vállalkozásokra nem jellemző a tudatos marketing stratégia kiépítése, a válaszadók 48%-a rendelkezik az elkövetkező hat hónapra kész tartalommarketing-stratégiával. Nem meglepő módon a tartalommarketing-eszközök között a szövegírást alkalmazzák a legtöbben, méghozzá 86,2%. Érdekes, hogy bár majdnem minden második válaszadó szerint van marketingstratégia a cégében, csak minden harmadik alkalmaz szövegíró szakembert. Összességében a cégek több mint 65%-ában a cégvezető vagy a marketinges, esetleg más munkatárs írja a szövegeket, nem pedig egy szakember.
Ez az egyike annak az 5 trendnek, amit idén követni kell a sikeres online jelenléthez.
A hagyományosan legdrágábbnak (költség- és emberigényesnek) tartott audiovizuális tartalmakat (videók, podcastek stb.) 21,1% jelölte meg, tehát minden ötödik cégnél ilyesmikkel is próbálkoznak.
A válaszadók 42,3%-a tízezer forint alatti havi reklámköltést jelzett, ami praktikusan nulla forintot vagy ahhoz mérhető összeget jelent. Ezek a cégek igyekeznek házon belül megoldani mindent, de ennek is vannak költségei: minden munkatárs, aki foglalkozik a hagyományosan marketinges feladatokkal, időt veszít, az pedig nincsen ingyen. Ha egy munkatárs rezsiórabére mindössze 2000 forint, és a weboldal karbantartásával, szövegírással csak heti három órát foglalkozik, az is már havi 24 000 forint költséget jelent. Arról nem is beszélve, hogy mivel nem szakember, alkalmasint a munkát nem a szakmailag elvárható legjobb minőségben végzi el, így az eredmények rosszabbak lesznek, mintha a projektet szakember készítette volna. Ha eladásokat, feliratkozókat és bevételt veszítünk a rosszabb szöveg miatt, akkor a házon belüli megoldás nemhogy nincs ingyen, de kimondottan veszteséges.
A válaszadók 75,6%-a havi ötvenezer forint alatt költenek marketingre. Ez gyakorlatilag egy AdWords-kampánynál sem jelent többet, vélhetően ez az összeg az alapvető, megszokott hirdetési felületekre megy el. Csupán a válaszadók 14,6%-a költ havi százezer forint fölött.