A net fontos, de IT-ra nem költenek a cégek

A magyar kis- és középvállalkozások fontosnak tartják az internethasználatot, 84 százalékuknak saját, szakember által üzemeltetett honlapja van, többségük ugyanakkor árbevételének egy százaléknál kisebb részét fordítja számítástechnikai és távközlési eszközökre – derül ki a Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) felméréséből.

Az elemzés szerint minden vállalkozás használja valamilyen formában az internetet, leggyakrabban az ügyfelekkel történő kapcsolattartásban, a honlapok üzemeltetésében és az ügyintézésben. A válaszadók több mint fele az interneten tájékozódik a piaci folyamatokról és az új jogszabályokról, itt keres üzleti partnereket és beszállítókat. Negyven százalékuk – főként a kereskedelmi és feldolgozóipari vállalkozások – a világhálón új munkatársakat is toboroz, üzleti tanácsot keres, vagy figyeli a konkurencia árait és üzleti magatartását.

Többet keres, aki digitálisra vált
Közvetlen összefüggés van a vállalatok digitális átállása és a bevételek növekedése között – derül ki az Oracle és az IDC közös felméréséből. Bár Közép-Európa egyelőre le van maradva, egyre többen legalább tervezik a digitális eszközök bevezetését.
Elsősorban a kereskedelmi cégekre jellemző az internetes konkurenciafigyelés, reklámozás és árusítás, míg új munkatársak keresésére és tájékozódásra inkább a feldolgozóipari vállalkozások használják a netet – derül ki a felmérésből.

A felmérés szerint a több embert foglalkoztató, valamint a részben vagy egészben külföldi tulajdonban lévő cégek gyakrabban használják az internetet. A válaszok szerint saját honlapot a 100 és 249 fő közötti vállalkozások 89 százaléka, az 50 és 99 fő közöttiek 91 százaléka, a 20–49 fő közöttiek 74 százaléka tart fenn. A világháló fontosságát mutatja, hogy a megkérdezettek 90 százalékának súlyos gondot jelentene, ha egy hétig nem érné el a világhálót – jelezték az összegzésben.

A GVI az eredményeket összehasonlította a 2010 októberében végzett hasonló felmérés adataival, és megállapította, hogy az eltelt években megváltoztak a kkv-k internethasználati szokásai: többen használják munkaerő-toborzásra a világhálót, visszaszorult viszont a netes értékesítés (pedig bőven lenne még itt lehetőség) és a versenytársak figyelése (erre a közösségi média is jó lehetőséget kínál). A GVI ezt azzal magyarázza, hogy a 2010 óta eltelt években az ezekhez kapcsolódó elvárások nem teljesültek.

A magyar kkv-k internethasználattal kapcsolatos jellemzőit vizsgáló elemzés a Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet januári KKV Körkép című felvételének adatain alapul, amelyben 300 hazai vállalkozást kérdeztek meg arról, hogy működésük során hogyan használják az internetet – áll a közleményben.

Véleményvezér

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.
Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo