Az elemzés szerint minden vállalkozás használja valamilyen formában az internetet, leggyakrabban az ügyfelekkel történő kapcsolattartásban, a honlapok üzemeltetésében és az ügyintézésben. A válaszadók több mint fele az interneten tájékozódik a piaci folyamatokról és az új jogszabályokról, itt keres üzleti partnereket és beszállítókat. Negyven százalékuk – főként a kereskedelmi és feldolgozóipari vállalkozások – a világhálón új munkatársakat is toboroz, üzleti tanácsot keres, vagy figyeli a konkurencia árait és üzleti magatartását.
A felmérés szerint a több embert foglalkoztató, valamint a részben vagy egészben külföldi tulajdonban lévő cégek gyakrabban használják az internetet. A válaszok szerint saját honlapot a 100 és 249 fő közötti vállalkozások 89 százaléka, az 50 és 99 fő közöttiek 91 százaléka, a 20–49 fő közöttiek 74 százaléka tart fenn. A világháló fontosságát mutatja, hogy a megkérdezettek 90 százalékának súlyos gondot jelentene, ha egy hétig nem érné el a világhálót – jelezték az összegzésben.
A GVI az eredményeket összehasonlította a 2010 októberében végzett hasonló felmérés adataival, és megállapította, hogy az eltelt években megváltoztak a kkv-k internethasználati szokásai: többen használják munkaerő-toborzásra a világhálót, visszaszorult viszont a netes értékesítés (pedig bőven lenne még itt lehetőség) és a versenytársak figyelése (erre a közösségi média is jó lehetőséget kínál). A GVI ezt azzal magyarázza, hogy a 2010 óta eltelt években az ezekhez kapcsolódó elvárások nem teljesültek.
A magyar kkv-k internethasználattal kapcsolatos jellemzőit vizsgáló elemzés a Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet januári KKV Körkép című felvételének adatain alapul, amelyben 300 hazai vállalkozást kérdeztek meg arról, hogy működésük során hogyan használják az internetet – áll a közleményben.