Lassan kezdünk rászokni az e-számlákra

A háztartások többsége immár elektronikusan is kap számlát legalább egy szolgáltatótól, a lakosság kétharmada ugyanakkor még mindig használja a postai csekket számláinak kifizetésére – derül ki a Díjnet ezer fős mintán elvégzett online kutatásából, amelyet a Biztosítási Szemle ismertetett.

 

Mobiltelefonnal egyelőre mindössze a lakosság 6 százaléka egyenlíti ki közüzemi díjait. A digitalizáció egyre nagyobb teret hódít a lakosságnak kiküldött szolgáltatói számlák terén is: a háztartások csaknem fele (49 százalék) már vegyesen, elektronikus és papír alapú formában is kapja a számlákat, további 12 százalék pedig kizárólag e-számlán értesül a szolgáltatóknak fizetendő aktuális díjairól.

Kép:sxc

A havi rendszeres számlák kifizetésének ugyanakkor továbbra is messze leggyakoribb eszköze a postai csekk, a lakosság 67 százaléka még rendszeresen használja ezt a fizetési módot, 2017-ben is még mindig több mint 200 millió csekket fizettek be a postákon. Eseti banki átutalást 49 százaléknyian, csoportos beszedési megbízást 43 százaléknyian, míg bankkártyás fizetést 28 százaléknyian alkalmaznak. A mobiltelefonos applikációval történő számlakiegyenlítést (6 százalék) ma még azoknál is kevesebben használják, akik a szolgáltató ügyfélszolgálatán személyesen fizetik be a havidíjat.

„Bár a fenti adatok alapján a lakosság számlafizetési attitűdje konzervatívnak tekinthető, korábbi adatokkal összemérve észrevehető változás zajlik a modernebb eszközök irányába – magyarázza Garamszegi Tamás, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója. – Öt évvel ezelőtt egy hasonló összetételű mintában még 80 százalékos volt a sárga csekk használati aránya, ugyanakkor a banki átutalással, valamint csoportos beszedési megbízással is mindössze a lakosság negyede élt, bankkártyás fizetést pedig mindössze 15 százaléknyian választottak.”

Kihaló faj: a sárga csekk
A banki átutalások lassan átveszik az első helyet a postai csekkektől, és a leggyakrabban használt törlesztési móddá válnak a kintlévőségek kezelésében – derült ki az EOS Csoport kutatásából.
Az elektronikus számlakezelést elutasítók között 62 százalék azok aránya, akik megszokásból tartanak ki a hagyományos módszer mellett. 27 százaléknyian egyenesen ragaszkodnak ahhoz, hogy számlájuk papíralapon is megérkezzen hozzájuk. De jelentős tényező az információhiány is: a válaszadók mindössze 30 százalékának van arról információja, hogy léteznek olyan szolgáltatók, amelyek segítségével a fogyasztó egy felületen egyszerre több szolgáltató számláját is kezelheti és fizetheti.

„Biztató fejlemény ugyanakkor, hogy míg 5-10 éve komoly visszatartó tényező volt az elektronikus fizetés biztonságába vetett bizalom alacsony szintje, ma már ez a félelem gyakorlatilag eltűnt a lakosság körében” – tette hozzá a Díjnet vezérigazgatója.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo