A Bitcoin népszerűtlen, de a blokkláncot szeretik az internetezők

Három országban vizsgálta közös kutatásban a kriptovaluták és a blockchain technológia online ismertségét és megítélését a Neticle és a CoinCash. A valuták, különösen a Bitcoin megítélése inkább negatív, a blokklánc-technológiát viszont a legtöbben kedvezően ítélik meg.

A két vállalat a 2017. november 1. és 2018. február 1. közötti időszakban vizsgálta a kriptovalutákról és a blockchain-technológiáról a weben folyó párbeszédek gyakoriságát és tonalitását Magyarországon, Bulgáriában és Romániában. A kapott eredményeket a magyar kriptovaluta piac vonatkozásában kereskedelmi adatokkal is összehasonlította a Neticle és a CoinCash. A vizsgálat mindhárom országban az adott területre jellemző kulcsszavak és szinonimáik mentén zajlott, ezek említésének száma és megítélése mutatta meg, hogy a különböző tartalomformákban hogyan tér el az ismertség és a tonalitás.

Kevéssé meglepő módon mindhárom országban a Bitcoinról esett a legtöbb szó, (2-10.000+ említés), ezt követte az Ether (1-4.000 említés). Érdekesség, hogy a míg maguknak a kriptovalutáknak - különösen a Bitcoinnak - megítélése inkább negatív, azonban a Bitcoin-adásvételt szabályozó blokklánc-technológiát inkább pozitív kontextusban említik. A technológiáról a három ország közül Magyarországon beszélnek a legtöbben, itt a legmagasabb az említések száma, sokan dícsérik az utalások árát és sebességét, nyitottságát és egyszerűségét.

A Bitcoin után is kell adót fizetni? Kell bizony
Az elmúlt hónapokban nagy visszhangot keltett a kriptovaluták, köztük a bitcoin szárnyalása, majd zuhanása, rendkívüli árfolyammozgása. Ez ráirányította a figyelmet a kriptovalutákra és sokakban merült fel a kérdés, hogyan lehetne ilyen digitális pénzhez jutni, hogyan működik az új, forradalmi technológia, de leginkább, hogy vajon megéri-e a kriptovalutákkal foglalkozni és kell-e utánuk adózni?
Magyarországon népszerű téma a kriptovaluta

„A kutatásunk alapján a magyar weben egyértelműen erős téma a bitcoin és a kriptovaluta témakör. A bitcoin ismertebb márka mint a legerősebbnek számító Samsung, Apple vagy iPhone a hazai weben. A megítélés tekintetében vannak tévhitek, ugyanakkor a kriptovaluta téma egyre ismertebb, ami ígéretes eredmény a szakterületnek, és növekvő bizalmat sugall – összegezi az adatokat Szekeres Péter, a Neticle társalapítója.

"Ahogy a Neticle által gyűjtött adatokból is kiderül, a Bitcoin és más kriptovaluták megítélése érezhetően negatívabb, mint a blockchain-technológiáé. Ahogy mi a mindennapi tevékenységünk során érzékeljük, ez nagyon gyakran a kriptovaluták volatilitásával és az ebből fakadó bizonytalansággal függ össze. Az, hogy a kriptovaluták árfolyama rendkívül volatilis, nem jó vagy rossz, hanem tény. Ez a tény abból fakad, hogy a legtöbb kriptovaluta még nagyon fiatal, és ha csak a legidősebb Bitcoin méretét és érettségét a globális pénz- vagy tőkepiacokhoz hasonlítjuk, akkor láthatjuk, hogy a fejlődési szakaszának nagyon az elején járnak mind. Ennek a fázisnak természetes velejárója az árfolyam volatilitása. Ahogy a kriptovaluták egyre érettebb fázisba jutnak, ahogy árfolyamuk és piaci kapitalizációjuk növekszik, illetve ahogy egyre több felhasználó vagy piaci szereplő használja őket, úgy várakozásaink szerint az árfolyamuk is stabilizálódik" - véli Mogyorósi Attila, a CoinCash ügyvezetője.

 

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo