Évente 100 órát ülünk a dugóban

Éves szinten 100 óra extra utazást jelentenek a dugók Budapesten, de még ezzel a döbbenetes számmal sem Budapest a legzsúfoltabb város a régióban a TomTom Traffic Index szerint.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A TomTom Traffic Index 2016 a világ közlekedési dugók által legjobban sújtott városait ismerteti. A budapesti sofőrök átlagosan 22% nem kívánt extra utazási idővel számolhatnak a nap bármely időpontjában, míg 46%-al az esti csúcsforgalomban, egy jól járható, akadálymentes időszakhoz viszonyítva, mely éves szinten összesen 100 óra ** extra utazási órát jelent. A magas óraszám ellenére mégsem Budapest a legzsúfoltabb város Kelet-Közép Európában: Szlovákiában (Pozsony 26%), Csehországban (Prága 28%) és Ausztiában (Bécs 31%) még több időt töltenek el az ott élők a dugóban.

A forgalomból származó adatok felhasználásával 2016-ban a TomTom Traffic Index mutatja a forgalmi torlódások helyzetét 390 városban 48 országban, hat kontinensen - Rómától Rióig, Szingapúrtól San Franciscóig. A TomTom 19 milliárd adatpont segítségével dolgozik, amelyek kilenc év alatt halmozott fel. Ez a hatodik év, hogy kiadjuk a TomTom Traffic Indexet.

E közlekedési listán 189 város közül a 130-adikak vagyunk (a Budapest méretű városokhoz viszonyítva. Míg jó hír, hogy az autópályákon ritkán alakul ki fennakadás, a rossz, hogy Budapesten naponta átlagosan több mint 26 szükségtelen percet töltünk el a forgalmi dugókban. Az év legforgalmasabb napja 2016.január 04.-e volt ami több dolognak tudható be, az év második tanítási napja volt, illetve nagy mennyiségű hóesésnek köszönhetően.

Közlekedési szempontból legzsúfoltabb városok Európában 2016-ben (teljes napi torlódás - extra utazási idő - 800.000 főt meghaladó népességű városokban)

1 Bukarest 50% 6 Róma 40%
2 Moszkva 44% 7 Párizs 38%
3 Szentpétervár 41% 8 Brüsszel 38%
4 London 40% 9 Manchester 38%
5 Marseille 40% 10 Athén 37%
A forgalom a reggeli órákban 08:00 – 09:00 óra körül éri el a csúcspontját. A felmérés alapján 10 - 13%-kal sűrűbb forgalommal kell számolni hétfőn, mint a pénteki napokon. A hétfő reggeli csúcsforgalomban 46% a város Traffic Indexe, de a többi napon is péntek kivételével 40% felett van. Sokak életét megkeseríti, ha nem tudják tervezetten elintézni napi ügyeiket, mert idejük jó részét szükségtelenül a közlekedési dugókban töltik. A forgalmi index a szerdai és csütörtöki napon 17:00 és 18:00 között akár a 49% - 50%-t is elérheti, ami köszönhető annak hogy az emberek több időt maradnak a munkahelyükön, illetve a bevásárlásokat is ebben az időszakban végzik el jó néhányan.
Levegőben futó biciklik csökkenthetik a dugót
A vasúti sínek fölé építene bicikliutakat Londonban a sztárépítész Norman Foster. És még az is lehet, hogy a 220 kilométeres SkyCycle tényleg megvalósul.
A bukaresti TomTom Traffic index növekedése 7%, ami meglepően magas más városokkal összehasonlítva globálisan. Ami több tényezőnek köszönhető: a gazdaság javult az elmúlt évekhez képest, kereskedelmi szempontból is több gépjármű használja az utakat, de a fejlesztések üteme nem kovette a gazdasági változásokat. Illetve azt is érdemes megjegyezni, hogy a gépjármű penetráció közel 11%-al nőtt az elmúlt 5 évben, ami szintén szerepet játszik a Traffic Index növekedésében.

Észak Amerika TOP 5 városa nem változott a tavalyi évhez képest – Mexico City (66%), Los Angeles (45%), San Francisco (39%), Vancouver (39%), New York (35%) a traffic index mutatója.

Közlekedési szempontból legzsúfoltabb városok Észak-Amerikában 2016-ben (teljes napi torlódás - extra utazási idő - 800.000 főt meghaladó népességű városokban)

1 Mexico Város 66% 6 Seattle 34%
2 Los Angeles 45% 7 San Jose 32%
3 San Francisco 39% 8 Toronto 30%
4 Vancouver 39% 9 Miami 30%
5 New York 35% 10 Portland 29%
Világszinten nő a közlekedési dugók száma

A TomTom felméréséből kiderül, hogy a forgalmi dugók, tömörülések által kiváltott fennakadások 2008 óta * globális méretekben 19%-kal nőttek. Érdekes módon kiemelkedően nagy eltérések vannak az egyes földrészek forgalmi státuszai között. Amíg az elmúlt években Észak-Amerika közlekedési zsúfoltsága 7%-kal, Ázsia és Óceánia 12%-al, Afrika pedig 15%-al  nőtt, addig Európában 9%-os ez az emelkedés.

Közlekedési szempontból legzsúfoltabb városok világszerte 2016-ben (teljes napi torlódás - extra utazási idő - 800.000 főt meghaladó népességű városokban)

1 Mexico Város 66% 6 Isztambul 49%
2 Bangkok 61% 7 Csengtu 47%
3 Jakarta 58% 8 Rio de Janero 47%
4 Csungking 52% 9 Tajnan 46%
5 Bukarest 50% 10 Peking 46%
Tóth Tamás, a TomTom magyarországi képviselője azt mondta: "A TomTom küldetése, hogy átalakítsa a mobilitást szerte a világon, hogy intelligensebb városokat építsünk ki a jövőben. Nagy részét képezi az átalakulásnak, hogy segítsük a mindennapi járművezetőket abban, hogy jobb döntéseket hozzanak arról hogyan lehet elkerülni a felesleges dugóban eltöltött időt.  Ez az, ahol a szakértelem és a  forgalom találkozik, és ez az, amiért mi bemutatjuk a TomTom Traffic Indexet minden évben. Úgy terveztük, hogy segítsünk a vezetőknek, a város és a közlekedés tervezőknek, hogy megértsék a forgalmi torlódásokat és ami a legfontosabb, hogyan mindenki elgondolkodjon azon, hogyan lehet csökkenteni azt. "

Bővebb információkat a TomTom Traffic Indexről, a friss statisztikáiról és a városok besorolásáról a www.tomtom.com/trafficindex oldalon találhat! Itt akár további hasznos tanácsokat is kaphat a nemkívánt forgalmi fennakadások elkerüléséről. Ebben az évben első alkalommal a TomTom ünnepeli azokat a városokat, amelyek különleges erőfeszítést tettek annak érdekében hogy leküzdjék a forgalmi torlódásokat, így megkapják a TomTom Traffic Index díjat.

 

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo