Dugó cikkek


Hogyan kerülhetnek tengeri szállítmányok dugóba?

Hogyan kerülhetnek tengeri szállítmányok dugóba? 

Hétköznapi embereknek a közlekedési dugó a nagyvárosokra, az ünnepek előtti és utáni csúcsokra, de mindenképpen a közúti dugókra vonatkozik. Ezzel szemben az utóbbi 2-3 évben folyamatosan lehet az úton lévő hajóknál is dugóról beszélni. Ez nem más, mint úton feltorlódott hajók tömkelege, akik elhajózásra vagy kikötésre várakoznak a kikötők körül. De mit is jelent ez és mi van a háttérben?
Gigadugóktól tartanak a svájciak

Gigadugóktól tartanak a svájciak 

A svájci kormány 16 milliárd frankot fordít a következő 10 évben útépítésre – ennek keretében mindenhol háromsávosra bővítik a nagyvárosokat összekötő autópályákat.
Forgalmi dugókat okoznak a széthagyott kölcsönbringák

Forgalmi dugókat okoznak a széthagyott kölcsönbringák 

Távol-keleti cégek árasztják el kölcsön-kerékpárjaikkal a német nagyvárosokat. Azok ugyan támogatják a kerékpáros közlekedést, de tehetetlenek a forgalmat akadályozó, szerteszét hagyott kétkerekűekkel szemben.
Az önvezető technológia az autóvásárlást is ösztönözheti

Az önvezető technológia az autóvásárlást is ösztönözheti 

A sofőrök túlnyomó része szeretné, ha az önvezető autója terhet venne le a válláról, és átadhatná „neki” a vezetés stresszesebb feladatait. A megkérdezettek legszívesebben parkolás és a nagyobb forgalmi dugókban történő, idegőrlő araszolás közben adnák át az autóiknak az irányítást – derül ki a Bosch csaknem 6 ezer, érvényes vezetői engedéllyel rendelkező autóvezetőt megkérdező kutatásának eredményeiből, amelyet a vállalat hat országban, Brazíliában, Kínában, Németországban, Franciaországban, Japánban és az Egyesült Államokban bonyolított le. A felmérésben országonként ezer, 16 éves vagy annál idősebb ember vett részt.
Évente 100 órát ülünk a dugóban

Évente 100 órát ülünk a dugóban 

Éves szinten 100 óra extra utazást jelentenek a dugók Budapesten, de még ezzel a döbbenetes számmal sem Budapest a legzsúfoltabb város a régióban a TomTom Traffic Index szerint.
Tudta, hogy mennyi időt tölt nap mint nap a dugóban?

Tudta, hogy mennyi időt tölt nap mint nap a dugóban? 

Világszinten is állandónak bizonyulnak a túlzsúfoltság által okozott közlekedési problémák, igaz a kontinensek között elképesztőek a különbségek.
Dugódíj – Többe kerülhet a leves, mint a hús

Dugódíj – Többe kerülhet a leves, mint a hús 

Több európai nagyvároshoz hasonlóan elképzelhető, hogy Budapesten is bevezetik a dugódíjat. Érdemes megvizsgálni a kérdést a technológia szempontjából is, hiszen jelentős informatikai kihívásról van szó, amelynek igen jelentős költségvonzata lehet.
Megéri majd lakást venni a dugódíjas övezetben

Megéri majd lakást venni a dugódíjas övezetben 

A dugódíj bevezetését követően az érintett városrészekben nőhet az átlagosnál drágább lakások ára a BDO Magyarország szerint. A könyvvizsgáló és tanácsadó cég  elemzése szerint bár a dugódíj végleges feltételeiről szeptember előtt nem várható döntés, továbbra is az egyik legvalószínűbb változat a pesti külső körutak és a budai körút által határolt védett zóna kialakítása.
Hány százmilliárdot bukik az ország a dugók miatt?

Hány százmilliárdot bukik az ország a dugók miatt? 

A Népszabadság szerint csak megbecsülni lehet, de Magyarország több százmilliárd forintot dob ki az ablakon a közutakon kialakuló torlódások, dugók miatt. A károkon mindenki osztozik: az autósok, az utak mentén élők és a vállalkozások is.
Dugódíj: leghamarabb ősszel lesz döntés

Dugódíj: leghamarabb ősszel lesz döntés 

A behajtási díj bevezetéséről a következő önkormányzati ciklusban határozhat a Főváros Közgyűlés, a jelenlegi városvezetés a döntést megalapozó szakmai anyagokkal kívánja segíteni a fontos várospolitikai lépést - közölte a Főpolgármesteri Hivatal.

Nincs dugó, mert sok a munkanélküli! 

Moszkvában érezhetően csökkent a közutak zsúfoltsága, kevesebb lett a dugó, a közlekedésrendészet szerint tavaly ősz óta 10 km/órával növekedett az átlagos sebesség, és a szakemberek szerint ezt a gazdasági válság idézi elő.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Égető szüksége van a cégeknek az államilag támogatott lízingkonstrukciókra

Égető szüksége van a cégeknek az államilag támogatott lízingkonstrukciókra  

A hazai lízingpiac 2025 első félévében enyhe növekedést mutatott a finanszírozott összeg tekintetében, miközben a szerződések száma visszaesett.

Pénzszerzés

Nem fenékig tejfel az Otthon Start

Nem fenékig tejfel az Otthon Start 

Otthon Start: Nem mindenki juthat 10 százalékos önerővel Fix 3 százalékos lakáshitelhez!

Cégblog

Kiben bízz, ha mindenki mást mond?

Kiben bízz, ha mindenki mást mond? 

Az internet által az emberiség történetében először jutottunk el oda, hogy bárki szinte bármiről bármikor információhoz juthat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo