Dugó cikkek
Hogyan kerülhetnek tengeri szállítmányok dugóba?
Hétköznapi embereknek a közlekedési dugó a nagyvárosokra, az ünnepek előtti és utáni csúcsokra, de mindenképpen a közúti dugókra vonatkozik. Ezzel szemben az utóbbi 2-3 évben folyamatosan lehet az úton lévő hajóknál is dugóról beszélni. Ez nem más, mint úton feltorlódott hajók tömkelege, akik elhajózásra vagy kikötésre várakoznak a kikötők körül. De mit is jelent ez és mi van a háttérben?
Gigadugóktól tartanak a svájciak
A svájci kormány 16 milliárd frankot fordít a következő 10 évben útépítésre – ennek keretében mindenhol háromsávosra bővítik a nagyvárosokat összekötő autópályákat.
Forgalmi dugókat okoznak a széthagyott kölcsönbringák
Távol-keleti cégek árasztják el kölcsön-kerékpárjaikkal a német nagyvárosokat. Azok ugyan támogatják a kerékpáros közlekedést, de tehetetlenek a forgalmat akadályozó, szerteszét hagyott kétkerekűekkel szemben.
Az önvezető technológia az autóvásárlást is ösztönözheti
A sofőrök túlnyomó része szeretné, ha az önvezető autója terhet venne le a válláról, és átadhatná „neki” a vezetés stresszesebb feladatait. A megkérdezettek legszívesebben parkolás és a nagyobb forgalmi dugókban történő, idegőrlő araszolás közben adnák át az autóiknak az irányítást – derül ki a Bosch csaknem 6 ezer, érvényes vezetői engedéllyel rendelkező autóvezetőt megkérdező kutatásának eredményeiből, amelyet a vállalat hat országban, Brazíliában, Kínában, Németországban, Franciaországban, Japánban és az Egyesült Államokban bonyolított le. A felmérésben országonként ezer, 16 éves vagy annál idősebb ember vett részt.
Évente 100 órát ülünk a dugóban
Éves szinten 100 óra extra utazást jelentenek a dugók Budapesten, de még ezzel a döbbenetes számmal sem Budapest a legzsúfoltabb város a régióban a TomTom Traffic Index szerint.
Tudta, hogy mennyi időt tölt nap mint nap a dugóban?
Világszinten is állandónak bizonyulnak a túlzsúfoltság által okozott közlekedési problémák, igaz a kontinensek között elképesztőek a különbségek.
Dugódíj – Többe kerülhet a leves, mint a hús
Több európai nagyvároshoz hasonlóan elképzelhető, hogy Budapesten is bevezetik a dugódíjat. Érdemes megvizsgálni a kérdést a technológia szempontjából is, hiszen jelentős informatikai kihívásról van szó, amelynek igen jelentős költségvonzata lehet.
Megéri majd lakást venni a dugódíjas övezetben
A dugódíj bevezetését követően az érintett városrészekben nőhet az átlagosnál drágább lakások ára a BDO Magyarország szerint. A könyvvizsgáló és tanácsadó cég elemzése szerint bár a dugódíj végleges feltételeiről szeptember előtt nem várható döntés, továbbra is az egyik legvalószínűbb változat a pesti külső körutak és a budai körút által határolt védett zóna kialakítása.
Hány százmilliárdot bukik az ország a dugók miatt?
A Népszabadság szerint csak megbecsülni lehet, de Magyarország több százmilliárd forintot dob ki az ablakon a közutakon kialakuló torlódások, dugók miatt. A károkon mindenki osztozik: az autósok, az utak mentén élők és a vállalkozások is.
Dugódíj: leghamarabb ősszel lesz döntés
A behajtási díj bevezetéséről a következő önkormányzati ciklusban határozhat a Főváros Közgyűlés, a jelenlegi városvezetés a döntést megalapozó szakmai anyagokkal kívánja segíteni a fontos várospolitikai lépést - közölte a Főpolgármesteri Hivatal.
Nincs dugó, mert sok a munkanélküli!
Moszkvában érezhetően csökkent a közutak zsúfoltsága, kevesebb lett a dugó, a közlekedésrendészet szerint tavaly ősz óta 10 km/órával növekedett az átlagos sebesség, és a szakemberek szerint ezt a gazdasági válság idézi elő.