A BDO számításai szerint így várhatóan a budapesti lakosság 18, míg a budapesti lakásállomány 20-25 százaléka kerülhet a tervezett behajtási övezeteken belülre. Öt budapesti kerület teljes mértékben, öt vagy hat további pedig részlegesen az övezet területére fog esni.
Az övezetbe kerülő lakások átlagos értékének már 1 százalékos változása is legalább 25 milliárd forintos volument jelentene, így egyáltalán nem mindegy, hogy van-e áreltérítő hatása a dugódíj bevezetésének - vélekedik a cég. A lakóingatlanok értékét számos tényező befolyásolhatja abban az esetben is, ha a kieső gépkocsiforgalom teljes mértékben tömegközlekedésre helyeződne át.
Az ingatlanok értékét növelheti a csökkenő szmog és zaj, a javuló parkolási helyzet, valamint a növekvő gyalogos övezetek lehetősége, csökkentheti ugyanakkor a többi között a tömegközlekedés zsúfoltsága, mint ahogyan az építkezési költségek is. Emellett nehezebb lesz az övezetből kijutni. A BDO arra számít, hogy a behajtási övezetben található lakások összértéke az ingatlanpiaci stabilizációt követően hamarabb és nagyobb mértékben indul növekedésnek, mint az övezeten kívüli ingatlanok értéke.