Dugódíj: leghamarabb ősszel lesz döntés

A behajtási díj bevezetéséről a következő önkormányzati ciklusban határozhat a Főváros Közgyűlés, a jelenlegi városvezetés a döntést megalapozó szakmai anyagokkal kívánja segíteni a fontos várospolitikai lépést - közölte a Főpolgármesteri Hivatal.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A hivatal emlékeztetett arra: már három éve foglalkozik az úgynevezett dugódíj bevezetésének lehetőségével Budapest vezetése.

A téma úgy került elő, hogy Horváth Csaba, az MSZP főpolgármester-jelöltje a szocilisták szombati majálisán jelentette be, hogy az MSZP 2013-ig bevezetné a díjmentes közösségi közlekedést Budapesten. A szocialista politikus szerint ezt a parkolási díjbevételekből, valamint abból lehetne finanszírozni, hogy Budapesten bevezetnék a környezetvédelmi zöldzónákat, a behajtásért fizetendő díjakból 50 milliárd forint bevétele lehet a fővárosnak.

A Főpolgármesteri Hivatal hétfőn azt közölte: 2008-ban és 2009-ben két részletes szakmai tanulmány is készült a témában, tavaly januárban pedig a Fővárosi Közgyűlés is határozott a behatási díj bevezetéséről. A nemzetközi példák alapján a testület úgy döntött, hogy a 2012 után bevezethető rendszernek a tisztább levegőjű, tehermentesebb, lényegesen kisebb átmenő forgalmú belvárost kell szolgálnia. A rendszer bevezetése infrastrukturális fejlesztéseket igényel, ám a kiadások várhatóan két év alatt megtérülnének.

Budapest nem nyereséges, hanem önfenntartó rendszer bevezetését tervezi, amelynek bevételei a közösségi közlekedés, a kerékpáros infrastruktúra és a parkolás fejlesztését szolgálják majd - emlékeztetett a hivatal. Felidézték: a Főpolgármesteri Kabinet az elmúlt években több alkalommal is tárgyalt a fővárosi személyforgalmi behajtási díj (dugódíj) bevezetésének előkészítéséről. Az előzetes megvalósíthatósági tanulmányt a Városkutatás Kft. dolgozta ki nemzetközi tapasztalok alapján.


A zaj sem független a közlekedéstől... - forrás: Fővárosi Önkormányzat

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo