Gigadugóktól tartanak a svájciak

A svájci kormány 16 milliárd frankot fordít a következő 10 évben útépítésre – ennek keretében mindenhol háromsávosra bővítik a nagyvárosokat összekötő autópályákat.

A felmérések szerint növekvő zsúfoltsággal, akár többórás dugókkal kell majd számolni, ha nem bővítik, fejlesztik az autópályák és autóutak jelenleg 1800 kilométeres hálózatát.

Kép: Pixabay

A program alapján a Zürichet, Bernt és Baselt összekötő autópályákat maradéktalanul 2x3 sávosra kell bővíteni, akárcsak a Francia-Svájcban a Lausanne és Genf közötti, keleten a Winterthur–Sankt Gallen, délen pedig a Bellinzonától az olasz határig vezető szakaszt.

Új autópálya épülne a következő években Bern és Luzern között, kikerülve Zürichet. A Genf, Lausanne és Basel térségében lévő autópályákat és autóutakat összekötik egymással.

(Forrás: Swissinfo)

Jeget olvaszt és áramot termel a jövő útja
A jövő útja áramot termel, elnyeli a zajt, és elolvasztja a jeget. Köln közelében megnyitották Németország első ilyen, napelemes útját.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo