Tudta, hogy mennyi időt tölt nap mint nap a dugóban?

Világszinten is állandónak bizonyulnak a túlzsúfoltság által okozott közlekedési problémák, igaz a kontinensek között elképesztőek a különbségek.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hazánk fővárosa is felkerült a legzsúfoltabb közlekedésű városok listájára. A budapesti sofőrök átlagosan 22% nem kívánt extra utazási idővel számolhatnak a nap bármely időpontjában, míg 44%-al az esti csúcsforgalomban, egy jól járható, akadálymentes időszakhoz viszonyítva, mely éves szinten összesen 96 óra extra utazási órát jelent. A magas óraszám ellenére mégsem Budapest a legzsúfoltabb város Kelet-Közép Európában: Szlovákiában (Pozsony 24%), Csehországban (Prága 27% és Bruno 27%) és Ausztriában (Bécs 28%) még több időt töltenek el az ott élők dugózással – derül ki a TomTom 2016-os Traffic Index kutatásából.

Kép:MTI

Pár év és ellepnek az okosautók
Öt éven belül az intelligens autók a vezető beavatkozása nélkül fognak haladni az autópályán – legalábbis ez a vezető német autógyártók előrejelzése. Az autógyártók a közeljövőben többmilliárdos nyereségre számítanak a teljesen és részben automatizált intelligens járművek piacáról.
2015-ben a cég közlekedés figyelői 6 kontinensen, 38 országban és 295 városban tartották szemmel a forgalmi fennakadásokat — Rómától Rióig, Szingapúrtól San Franciscoig. E közlekedési listán 174 város közül a 108.-ak vagyunk (a Budapest méretű városokhoz viszonyítva). Fővárosunk forgalmi zsúfoltság szintje 2%-al haladja meg a 2014-ben mérteket. Míg jó hír, hogy az autópályákon ritkán alakul ki fennakadás, a rossz, hogy Budapesten naponta átlagosan több mint 25 szükségtelen percet töltünk el a forgalmi dugókban.

A forgalom a reggeli órákban 08:00 – 09:00 óra körül éri el a csúcspontját. A felmérés alapján 12-15%-kal sűrűbb forgalommal kell számolni hétfőn, mint a pénteki napokon. A hétfő reggeli csúcsforgalomban 45% a város Traffic Indexe. A forgalmi index a szerdai és csütörtöki napon 17:00 és 18:00 között akár a 48% - 49%-t is elérheti.

Tóth Tamás, a TomTom Field Account Manager a következőket tanácsolja: “Rendkívül fontos, hogy mielőtt útnak indulunk, tervezzük meg előre az utazási időnket, melyet nemcsak személyes navigációs céleszközökön (PND) hanem számítógépen, tableten vagy telefonos applikáción is megtehetünk.

Világszinten nő a közlekedési dugók száma

A TomTom felméréséből kiderül, hogy a forgalmi dugók, tömörülések által kiváltott fennakadások 2008 óta globális méretekben 13%-kal nőttek. Érdekes módon kiemelkedően nagy eltérések vannak az egyes földrészek forgalmi státuszai között. Amíg az elmúlt években Észak-Amerika közlekedési zsúfoltsága 17%-kal nőtt, addig Európában mindössze 2%-os ez az emelkedés. A gazdasági tendáciák tekintetében levonható következtetésként Észak-Amerika financiális fejlődése, és bizony, látható benne az Európát sújtó gazdasági válság. Az elemzők szerint az európai eredményeket nagyban befolyásolták a Dél-Európai országok, melyek közül például Olaszországban (-7%) és Spanyolországban  (-13%) az elmúlt nyolc évben jelentős visszaesés történt a forgalmi dugók területén.

Közlekedési szempontból legzsúfoltabb városok világszerte 2015-ben (teljes napi torlódás - extra utazási idő - 800.000 főt meghaladó népességű városokban)

1 Mexico Város 59% 6 Bukarest 43%
2 Bangkok 57% 7 Salvador 43%
3 Isztambul 50% 8 Recife 43%
4 Rio De Janeiro 47% 9 Csengtu 41%
5 Moszkva 44% 10 Los Angeles 41%
Közlekedési szempontból legzsúfoltabb városok Európában 2015-ben (teljes napi torlódás - extra utazási idő - 800.000 főt meghaladó népességű városokban)
1 Moszkva 44% 6 London 38%
2 Bukarest 43% 7 Marseille 38%
3 Szentpétervár 40% 8 Manchester 37%
4 Varsó 38% 9 Athén 36%
5 Róma 38% 10 Párizs 36%
Közlekedési szempontból legzsúfoltabb városok Észak-Amerikában 2015-ben (teljes napi torlódás - extra utazási idő - 800.000 főt meghaladó népességű városokban)
1 Mexico Város 59% 6 Seattle 31%
2 Los Angeles 41% 7 San Jose 30%
3 San Francisco 36% 8 Honolulu 29%
4 Vancouver 34% 9 Toronto 28%
5 New York 33% 10 Miami 28%
 

 

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo