A Moszkovszkij Komszomolec című lapnak nyilatkozó szakértők elsősorban arra hívták fel a figyelmet, hogy az egy évvel ezelőttihez képest közel hatszorosára, mintegy 300 ezer főre növekedett a munkanélküliek serege, ennyivel kevesebb ember ül naponta autóba. Ez a munkaképes életkorú lakosság 5 százalékát jelenti, és számítások szerint a munkanélküliek számának újabb megduplázódása esetén teljesen megszűnnének a dugók. Ma már sok cégtulajdonos is csak szükség esetén megy be vállalatához. Emellett a középosztálynak és a fiataloknak kevesebb a pénze szórakozásra, így már nem minden este végződik étteremben vagy szórakozóhelyen. (Moszkvában az esti csúcsban a dugók normális körülmények között eltartanak 22 óráig is.)
Jelentősen csökkent azoknak a száma is, akik iránytaxival járnak be a fővárosba a környező Moszkvai területről dolgozni vagy szórakozni. Az igazán nagy beállások ugyanis mindig a be- illetve kivezető útvonalak és az elkerülő körgyűrű találkozásainál kezdődnek. Érezhetően kevesebb lett a teherautó is: sok építkezés leállt, a boltokban pedig az áru nem kel el olyan gyorsan.
Mindemellett Kevesebb új autó áll forgalomba: egyes kereskedőknél 70 százalékkal is csökkent a kereslet. Ettől függetlenül december több mint 10 százalékkal emelkedett még az országban összeszerelt autók ára is, vélhetően a rubel árfolyamának esése miatt, de továbbra sem akar senki olcsó hazai autót - például Zsigulit - venni. Nem nagyon tolonganak a kis fogyasztású autókért sem, noha ezek vásárlóinak Moszkva város 24 ezer rubelnyi benzinutalványt ajándékoz.