A munkavállalók negyede munkahelyén is a webáruházak kínálatát böngészi

A dél-afrikai Naspers csoport érdekeltségébe tartozó eMAG.hu felkérésére a GKI Digital 1500 ember megkérdezésével elkészítette az E-Commerce riport második reprezentatív kutatását. Az eMAG arra kereste a választ, hol, mikor, hogyan vásárolnak az emberek az online áruházakban, mi motiválja őket, valamint milyen előnyöket és hátrányokat tapasztalnak ezek használata során. A kérdések egy része a webáruház-használat általános jellemzőire, mások kifejezetten az eMAG-ra vonatkoztak.

Fő a kényelem

Bár napjainkban bárhol, bármikor információhoz juthatunk okostelefonon keresztül, a GKI Digital felmérése azt mutatja, hogy a felhasználók még mindig ragaszkodnak a nagy képernyőhöz: a válaszadók 82 százaléka elsősorban laptopon böngészi a webáruházak kínálatát. A megkérdezett nők 41 százaléka telefonját is beveti, ha online áruház szolgáltatásait veszi igénybe, míg a férfiak csupán harmada, 32 százaléka teszi meg ugyanezt.

Kép: Fotoliapp

A megkérdezettek elsősorban kényelmi szempontok mentén döntenek a webáruházak és a laptop mellett, azonban érdekes, hogy a mobilhasználati szokásokban nincs komoly eltérés a rendszeresen (havonta legalább kétszer) online vásárlók és azok között, akik két-három havonta, vagy ennél is ritkábban viszik végig a fizetési folyamatot.

Az eMAG-ot mobilról is böngészők (54%) közel kétharmada letöltötte a mobilalkalmazást is, ezzel gyorsítva, egyszerűsítve és kényelmesebbé téve a kínálat böngészését. A kifejezetten mobileszközökre tervezett alkalmazások sok helyzetben könnyíthetik meg a felhasználók életét a kisebb kijelzővel ellátott készülékek esetében, ezzel a válaszadók több mint négyötöde is egyetértett. Az eMAG arra is kíváncsi volt, milyen előnyöket látnak a felhasználók a böngészővel szemben; 74 százalék szerint érződik az optimalizálás, jól láthatók a gombok és feliratok, sőt az applikációval minden rendben. Ők teljes mértékben elégedettek az eMAG alkalmazással, annak használhatóságával. A részletes belekérdezés hatására elmondták, a rendszeres frissítések, az ajánlatokról való folyamatos értesítések jelentik a legfőbb vonzerőt az applikációban.

Böngészünk! De hol?

A válaszadók 43 százaléka otthonán kívül is (például utazás közben a tömegközlekedési eszközökön) válogat a webáruházak kínálatában. Főleg a 25-29 éves korosztály (41%) kedvelt időtöltése a munkahelyi webáruház-böngészés, de a megkérdezettek negyede (24%) nézelődik munka közben. A munkahelyi online vásárlás leginkább a férfiakra jellemző (29%), míg a nők mindössze 19 százalékát foglalkoztatják munka közben online termékek. Leginkább a miskolciak (36%) és a fővárosiak (34%) webshopoznak munka helyett.

A válaszok összegzésekor természetesen az otthoni böngészés érte el a legmagasabb arányt (86%), ugyanis a felhasználók inkább nyugodt környezetben szeretnek vásárolni, 53 százalékuk pedig kifejezetten unaloműzésből pörgeti a terméklistát.

Mindent a vásárlóért!

A válaszadókat arról is megkérdezte a GKI Digital, miért részesítik előnyben a webáruházak használatát a hagyományos boltokkal szemben. A felületek könnyű kezelhetősége mellett a termékek részletes jellemzői a legfontosabbak, meg persze az árak gyors összehasonlíthatósága. Az eMAG webáruházzal kapcsolatban a rendszeres kedvezményeket, az akciókat, a gyors, egyszerű és kiszámítható vásárlási és szállítási folyamatot emelték ki a felmérésben részt vevők.

Mémmánia: a vizuális tartalmat értelmezzük a leggyorsabban a neten
Sokunknak már csak akkor van ideje szörfölni a közösségi médián, amikor a csúcsforgalomban veszteglünk két piros lámpa között. Instant, prompt, könnyen értelmezhető posztok kellenek az ilyen kutyafuttában történő tartalomfogyasztáshoz. Ehhez a vizualitás a kulcs.
A webáruházi vásárláskor a felhasználók számára ezek mellett az áruház megjelenése, logikus felépítése, a kedvezmények jól látható mértéke, illetve a tervezhető kiszállítás megléte is kiemelt szempont volt. Az eMAG.hu esetében a válaszadók 81 százaléka szerint rendkívül egyszerű a vásárlás, emellett a megkérdezettek zöme szerint a cég internetes megjelenése is vonzó. Ugyanakkor a válaszadók harmada (30%) vélekedett úgy, hogy a külsőnél fontosabb volna, hogy még több, vásárlást elősegítő funkcióval könnyítse meg a vállalat a rendelést. A rendszeresen és a ritkábban vásárlók körében is többségben voltak azok, akik szerint kifejezetten kedvezőek a kiszállítási feltételek (52%-os egyetértés), az akciók megfelelő kommunikációja (65%-os egyetértés). Az egyszerű vásárlási folyamathoz hozzátartozik, hogy a válaszadók 71 százaléka elégedett a vásárlási folyamat lépéseivel, hiszen ezek átláthatóak, maguktól értetődőek, és sallangoktól mentesek. Az eMAG.hu oldalon ezért a vásárlás sokkal könnyebb és élvezetesebb a felhasználók szerint a többi webáruházhoz képest.

Célzott keresés – Tudatos felhasználó

Az otthoni környezet biztosította nyugodt használat, az online oldalak összehasonlíthatósága és a termékek kiválasztása során megtekinthető részletes leírások mind-mind tolják a vásárlókat az online áruházak irányába, akik leginkább akkor látogatnak el ezekre a weboldalakra, ha konkrét elképzelésük van arról, mit is szeretnének vásárolni. Ilyen értelemben a tudatos online vásárlás tendenciája jelentősen nőtt, a válaszadók 55 százaléka eszerint cselekszik, ha internetes vásárlásról van szó. A tudatosság miatt azonban szükséges lehet a mobil applikációk folyamatos fejlesztése a magasabb szintű felhasználó élmény elérése érdekében.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo