Sokkal többet szórakozunk, mint öt éve

Az utóbbi öt évben durván ötszörösére emelkedett a rendszeresen internetező 15-69 évesek körében az online rádiózás és tévézés aránya. Az NRC felmérése szerint 2008-ban a négy évvel ezelőtti 55 százalékhoz képest ma már a megkérdezettek 91 százaléka nyilatkozott úgy, hogy interneten tájékozódik vásárlásai előtt, 25% helyett 62% vásárol a neten, az álláskeresés esetében pedig 38%-ról 62%-ra változott az arány. Míg a hetvenesek több mint a hetven százaléka írja kézzel a leveleit Angliában, az ötven éveseknél ez az arány ötven százalék körül van, derítette ki a Saga közvélemény-kutató cég.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az internetezés azon kevés trend egyike, amely képes az idősebb korosztályokat is megfertőzni. Magyarországon az internetezési szokások rohamléptekben alakulnak át, az otthoni internet térnyerése a legszembetűnőbb. Ugyanakkor az ügyfeleknek csupán 43 százaléka nagyon elégedett az internetszolgáltatójával, nem meglepő, hogy ezeken a területeken a legmagasabb tehát az elvándorlást tervezők aránya is - hangzott el a  prediktív elemző megoldások területén piacvezető SPSS Magyarország, a Data Research Kft. és az Antenna Hungária szervezésében megtartott „Konvergencia az ügyfelek szemüvegén keresztül" konferencián.

Az NRC piackutató
felmérése szerint a 2008. végére az internetet kipróbálók aránya az elmúlt négy év tekintetében 28%-ról, 54%-ra, míg a rendszeresen internetezőké 22%-ról 50%-ra emelkedett. Ez a növekedés nagyrészt annak is köszönhető volt, hogy az internet mára már a háztartások majd harmadában (30%) jelen van, míg négy-öt évvel ezelőtt ez az arány még 15% körüli volt.

Az infokommunikációs piacon tapasztalható versenyben az ügyfélmegtartás kulcsfontosságú eszköze lehet az elvándorlási szándék időben történő felismerése,  illetve a „csomagban kínált ajánlatok" sikeres kidolgozása és marketing-támogatása. Az a szolgáltató kerülhet ki győztesen az új, potenciális ügyfelekért folytatott küzdelemből, illetve érhet el sikert az ügyfélhűség kialakítása vagy megszilárdítása terén, aki a fogyasztók preferenciáinak és viselkedésének elemzése és előrejelzése révén időben képes kidolgozni a megfelelő stratégiákat. Ebben nyújthatnak értékes segítséget többek között az ügyfélszerzésre, ügyfélmegtartásra irányuló, CRM alapú és a döntéshozatali lépésekbe közvetlenül és azonnal beágyazható SPSS prediktív elemzési megoldások.

A hivatalos szervekkel és vállalatokkal kapcsolatos ügyintézést maguk a hivatalok és szolgáltatók igyekeznek egyre inkább online felületekre terelni (például APEH, Önkormányzatok, közművek vagy kereskedelmi szereplők ügyfélszolgálatai, stb.)

TV konkurenciája

Az utóbbi öt évben durván ötszörösére (65%-ra) emelkedett a rendszeresen internetező 15-69 évesek körében az online rádiózás és tévézés aránya (NRC-TNS) és például 5%-ról 82%-ra növekedett az iwiw közösségi portált látogatók száma. Szórakoztatás és hasznosság tekintetében egyaránt növekvő szerepének köszönhetően az internet mára a TV konkurenciájává nőtte ki magát. Az internetezés már napjainkban is kimutathatóan időt vesz el a televíziózástól. Az NRC kutató cég felmérése szerint 2008. második felére a legalább hetente internetező 14-69 éves lakosság 42%-a internetezik legalább 3 órát, míg ugyanez az arány a TV esetében 38% (2007 elején e tekintetben még a tévénézés vezetett 44%-al az internetezés 36%-ával szemben).

Az online tevékenységek idősebb korcsoportok körében való terjedése valamint az internetes tartalmak bővülése (és ide tartozik az online televíziózás is) egyelőre a tendencia erősödése irányába látszik hatni. Jó példa erre az angol BBC iPlayer szolgáltatása, amelyen mindenkor elérhető és letölthető az éppen elmúlt egy hét összes BBC TV és rádió programja. Az indulás első három hetében több mint 1 millió felhasználó, több mint 3,5 millió programot nézett meg vagy töltött le a BBC iPlayer honlapról. Talán ez még nem a magyar közeljövő, de mint jelenség semmiképpen sem hagyható figyelmen kívül.      

Nagy változáson mentek keresztül az internetes technológiák is, megszüntetve ezzel az ADSL-alapú technológiák egyeduralmát. A Bellresearch Magyar Infokommunikációs Jelentés 2008 adatai szerint az internet-technológiák tekintetében kiegyenlítődött a verseny; a kábelplatform megközelítette az ADSL-háztartások számát. Internet szolgáltatás tekintetében a jelenlegi fogyasztói preferencia a kábeltelevíziós hozzáférés (42%) és ezt követi az ADSL (21%). Szintén az utóbbi időben indult rohamos fejlődésnek a mobilinternet. A mobilinternet használók 20 százalékának már nincs is hagyományos Internet előfizetése (Dataresearch: Telco Mosaic Tanulmány 2009). A mobilinternet tehát a nem szélessávú előfizetés esetén már valódi alternatíva.        

Kevesen írnak
Míg a hetvenesek több mint a hetven százaléka írja kézzel a leveleit Angliában, az ötven éveseknél ez az arány ötven százalék körül van, derül ki a Saga közvélemény kutató cég több mint tízezer fő részvételével készült felmérésből. Bár a vizsgálat eredményei arra utalnak, hogy egyre kevesebben írnak kézzel leveleket és néhány évtizeden belül a hagyományos levelezés szokása teljesen feledésbe merülhet, a megkérdezettek közel nyolcvan százaléka azt mondta, hogy többet jelentenek számára a kézzel írt levelek, mint az emailek, vagy a gépelt levelek. Egy másik felmérésből az derült ki, hogy az emberek több mint hatvan százaléka egy kézzel írt szerelmes levélnek örülne a legjobban, hét százaléka a romantikus emaileket részesíti előnyben és csak három százaléka szeretné azt, ha valaki sms -ben értesítené arról, hogy vonzónak találja. A kézzel írt szerelmes leveleit ráadásul a megkérdezettek több mint a harmada megőrízte. Mindkét felmérés eredményei azt mutatják, hogy a legtöbb ember számára értéket jelentenek a kézzel írt levelek, melyekből minden évben kevesebbet küldenek. Magyarországon viszont még egy darabig nem fogja átvenni a hagyományos levelezés szerepét az elektronikus az idősek körében, legalábbis erre utal, hogy az ötven évnél idősebb magyarok kevesebb, mint a húsz százaléka internetezik rendszeresen.

 

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo